Актуальні проблеми освітнього процесу в контексті європейського вибору України матеріали V Міжнародної конференції (17 листопада 2022 року)
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/10830
Переглянути
Документ Agile-підходи в дистанційному навчанні здобувачів освіти за спеціалізацією «професійна освіта (будівництво та зварювання)»(КОМПРИНТ, 2023) Красильник, Юрій Семенович; Мельниченко, Павло В’ячеславовичКардинальні вимоги до змісту освітніх програм визначаються концептуальним моделюванням професійних компетентностей здобувачів вищої освіти. Реалізація Аgile-підходів в підготовці здобувачів вищої освіти за спеціалізацією «Професійна освіта (Будівництво та зварювання)» у дистанційному форматі може сприяти підвищенню рівня їх професійної компетентності та їх конкурентоздатносності на ринку праці.Документ Clip thinking: basic concepts and terms(КОМПРИНТ, 2023) Корчова Галина ЛеонідівнаThe need for information at the present stage of development of social relations can be equated with vital needs, that is, knowledge becomes the basis of a person's life in a modern information society, without them it is impossible to adequately interact with the environment – virtual and real (physical). Results of the study «Ukrainian Generation Z: values and guidelines» (Fund. Friedrich Ebert in Ukraine) show that the overall level of information dependence of society is increasing, which is simultaneously associated with an excessive oversaturation of content, as well as with the improvement of information and communication tools and their availability.Документ Актуальні виклики при викладанні природничих дисциплін в закладах освіти(КОМПРИНТ, 2023) Паламарчук, Дмитро Анатолійович,; Вальковська, Аліна ОлегівнаСучасне викладання природничих дисциплін в закладах освіти повинно бути орієнтованим на інтереси учня, студента, який прагне бути інтелектуально-розвинутим та досягати поставлених цілей. Враховуючи наведені аргументи, постає актуальне питання, популяризації природничих наук серед школярів, що ставить нові вимоги та виклики до сучасних вчителів та наставників. При цьому, успіх педагогічної діяльності залежить від рівня сформованості загальних умінь педагога, зокрема, його організаторських, комунікативних та виразності особистісних якостей.Документ Булінг в закладах освіти України(КОМПРИНТ, 2023) Корчова Галина Леонідівна,; Бородін Андрій ОлексійовичПроблема булінгу та її профілактики серед учнівської молоді є важливим завданням для встановлення паритетних стосунків між усіма учнями, незалежно від статі. Що ж таке булінг і які профілактичні заходи впливають на попередження агресивної поведінки молоді у закладах освіти. Булінг, згідно визначення CDC (Centers for Disease Control and Prevention), – це будь-яка агресивна поведінка однієї людини чи групи людей, які не є родичами жертви, що повторюється неодноразово або має очевидні передумови для повторення.Документ Забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу з посттравматичним стресовим розладом в умовах війни(КОМПРИНТ, 2023) Мороз Ірина Михайлівна,; Манукян Вікторія СергіївнаЗастосовуючи всі доступні методики, техніки та рекомендації можна значно покращити якість життя осіб, які зазнали моральних та фізичних страждань через військову агресію. Вплинути на якість здобування знань у закладах освіти, покращити концентрацію уваги, пам’ять та в цілому поновити інтерес до навчання і життя. Читаючи доступну літературу та напрацювання вітчизняних та зарубіжних колег з питання реабілітації військовослужбовців і адаптування технік до цивільних осіб (дорослі, підлітки), практичні психологи закладів освіти зможуть допомогти нашим співвітчизникам повернутися до якісного життя і зробити свій внесок у розвиток УкраїниДокумент Організація самостійної роботи студентів у процесі професійної підготовки(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко, Руслан Арсенович; Бородін, Андрій ОлексійовичДля досягнення цілей сучасного суспільства необхідний спеціаліст, спроможний оперативно приймати нешаблонні рішення, діяти самостійно, творчо. Творчість починається там, де здійснюється самостійний пошук принципів, способів поведінки і дій. Творчість набуває розвитку на основі самостійності особистості і є вищим ступенем її розвитку.Документ Особливості використання eduscrum-технології для підготовки майбутніх бакалаврів за спеціалізацією «Професійна освіта (будівництво та зварювання)»(КОМПРИНТ, 2023) Красильник Юрій СеменовичТехнологічним ланцюжком EduSCRUM є: мета навчання – навчальне завдання – планування роботи команди – освітня взаємодія – додаткові навчальні завдання – прийняття відповідних рішень та їх обґрунтування – експертна оцінка – коригування рішень – освітній результат – оцінювання – рефлексія (самоаналіз) – планування нового спринту.Документ Особливості поведінки учасників переговорного процесу(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко Руслан Арсенович,; Черкасова Анна ВадимівнаПереговори визначаються як “процес об'єднання тих, хто є суперниками з певних питань та сприяння тому, аби вони спілкувалися вільно і справедливо, домовлялися, йшли на компроміс та приймали взаємоприйнятні рішення”. Це процес, який створює і живить співробітництво, даючи змогу людям жити гармонійно і працювати разом.Документ Особливості сучасного здобувача вищої освіти як суб'єкта освітнього процесу(КОМПРИНТ, 2023) Руденко Микола ВасильовичУнікальність будь-якого покоління студентів формується за рахунок існування в зовсім інших умовах розвитку і соціалізації. Сам термін «студент» у перекладі з латинської означає “той, хто сумлінно працює”, “той, хто бажає знання”. За визначенням А. Власенка, «студентство – це особлива соціальна група, що формується з різних соціальних утворень суспільства характеризується особливими умовами життя, праці, побуту, особливою суспільною поведінкою і психологією, для якої набуття знань і підготовка себе для майбутньої роботи у суспільному виробництві, науці і культурі є головним і здебільшого єдиним заняттям”.Документ Питання модернізації та інновації професійної освіти(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко, Руслан Арсенович,; Луценко, Олександр ПетровичПрофесійна освіта посідає вагоме місце у сфері освіти та сфері послуг. Вона надає прекрасні можливості для підготовки майбутніх фахівців за своєю спеціалізацією, розкриває їм загальне розуміння тих чи інших потреб на сучасному ринку праці. Але через швидку глобалізацію та трансформацію освітніх процесів, з’являються нові бар’єри, що унеможливлюють продуктивну підготовку нових спеціалістів, готових пристосовуватися до нових умов праці. Це пояснюється неправильною постановкою пріоритетів, щодо надання інформації вихованцям «Професійної освіти». Враховуються лише загальні потреби та підготовка, при цьому майже ігноруються нові, ще невивчені підходи викладання певних матеріалів, через нестачу висококласної підготовки та застарілих умов навчання.Документ Проблеми дистанційного навчання для закладів професійної (професійно-технічної) освіти під час війни в україні(КОМПРИНТ, 2023) Руденко, Микола Васильович; Ващук, Іванна ЄвгеніївнаДистанційне навчання в Україні набувало постійного і кращого формату через вимушені обставини як і в інших країнах. Причиною цьому була пандемія, яка вплинула на велику кількість людей. Особливо вплинуло на навчання, так як студенти і викладачі, які звикли працювати в очному форматі були вимушені набувати знань й умінь для налагодження комунікації в навчальному процесі.Документ Проблеми дуальної форми здобуття освіти(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко Руслан Арсенович,; Рябчун Олена ВасилівнаВпровадження дуального навчання є очевидним і необхідним у зв’язку з тим, що економіка країни потребує кваліфікованих спеціалістів робітничих професій; дуальна система є ефективним механізмом розвитку компетентності, що забезпечить усвідомлений вибір професії; ця система забезпечить найвищий рівень працевлаштування випускників, оскільки вони повністю відповідатимуть вимогам роботодавця. Список вДокумент Проблеми навчання учнів з особливими потребами(Компринт, 2023) Корчова, Галина Леонідівна,; Отрошко, Поліна АнатоліївнаОдним із стратегічних завдань, окреслених у Державній національній програмі «Освіта», є створення умов для формування творчої особистості. Сьогодні актуалізується проблема виховання нової генерації педагогічних кадрів, розробки комплексу теоретичних і методичних основ щодо забезпечення підготовки педагога. В останні роки в Україні значно зріс інтерес до спільного навчання дітей з різними потребами в єдиному освітньому середовищі. Отже, постає проблема підготовки сучасного педагога, який би міг ефективно вчити дітей із особливими потребами.Документ Проблеми професійної освіти на сьогоднішній день та приклади їх вирішення в інших країнах(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко, Руслан Арсенович,; Коренюк, Тамара ОлегівнаВ сучасній професійній освіті є досить багато проблем. А саме: недостатнє фінансування, невідповідність кваліфікації випускників ринку праці, недостатня мотивація здобувачів освіти, якість самої освіти.Документ Проблеми професійної освіти на сьогоднішній день та приклади їх вирішення в інших країнах(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко Руслан Арсенович,; Коренюк Тамара ОлегівнаВ сучасній професійній освіті є досить багато проблем. А саме: недостатнє фінансування, невідповідність кваліфікації випускників ринку праці, недостатня мотивація здобувачів освіти, якість самої освіти.Документ Психолого-педагогічне забезпечення освітнього процесу: сучасні виклики(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко Руслан Арсенович,; Марченко Алла ГригорівнаГоловним викликом сьогодення сучасному освітньому процесу і нашому суспільству вцілому є ВІЙНА. Внаслідок воєнних дій значна кількість учасників освітнього процесу отримали психологічні травми різного ступеня, що часто призводять до посттравматичного розладу та потребують постійної психологічної підтримки та допомоги.Документ Психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу студентів з обмеженими можливостями в умовах професійної освіти(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко Руслан Арсенович,; Скорик Ганна ЮріївнаСучасне суспільство висуває нові вимоги, створює нові завдання та змушує стикатися з новими викликами. Одним із них є створення надзвичайно важливого орієнтиру кожної держави – забезпечення ідентичних можливостей активної, і водночас ефективної участі усіх членів суспільства в його житті, а не лише створення рівних умов для здобуття освіти. Така ціль є пріоритетною на різних рівнях: від державного до регіонального та міжнародного.Документ Психологічні проблеми безконфліктного спілкування під час навчально-виховного процесу в закладах освіти(КОМПРИНТ, 2023) Мороз, Ірина МихайлівнаБезконфліктне спілкування учасників навчально- виховного процесу в закладах освіти виступає як найважливіший показник їх інтелігентності й вихованості, передбачаючи, при цьому, такий рівень сформованості комунікативних рис характеру, вмінь педагога, учня, які дозволяють їм ефективно і компетентно вирішувати завдання взаємодії, досягати успіхів у професійній діяльності.Документ Рефлексія як механізм саморозвитку особистості(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко, Руслан Арсенович; Дикса, Олександр ВолодимировичУ теперішній час рефлексія досить широко вивчається у різних прикладних психологічних науках, як у зарубіжній, так і вітчизняній, адже в життєдіяльності сучасної людини вона має важливе значення. Саме завдяки рефлексії стають можливими перебудова свідомості у відповідності до реалій сьогодення, відмова від стереотипів мислення й поведінки, розвиток активного, творчого ставлення до себе, власної діяльності та способів її реалізації. До того ж, рефлексія є одним із основних психологічних механізмів стимулювання і розвитку професійної діяльності людини.Документ Характеристика конфліктів та підходів до їх вирішення(КОМПРИНТ, 2023) Калениченко Руслан Арсенович,; Касіч Заріна ВікторівнаНе існує єдиного визначення конфлікту. Оскільки конфлікт є сукупністю чинників, у визначенні цього явища увага різних авторів зосереджується на їх комбінаціях. При всій різноманітності визначення поняття ”конфлікт” численні автори роблять висновок про те, що конфлікт – це природна і невід’ємна частина життя. Оскільки наш світ стає надзвичайно взаємозалежним, дедалі більше людей наштовхуються один на одного у міжнародному середовищі, що швидко змінюється. Сам по собі конфлікт не є ані поганим, ані добрим. Це неминучий наслідок зміни, особливо у ситуації невпевненості.