Вибрані статті з наукових збірників

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 60
  • Документ
    Проблеми сучасної архітектурно-дизайнерської освіти
    (КНУБА, 2020) Акопова, А. О.; Слєпцов, Олег Семенович
    Навчання архітектурно-дизайнерської діяльності, динамічно розвивається і переходить на нову іншу систему функціонування. Освітній процес змінюється, на заміну традиційними способами і методами навчання приходять нові. Сучасне прогресивне суспільство ставить нові актуальні завдання перед архітектором-дизайнером нового покоління, тому і принципи освітнього процесу повинні бути переглянуті і актуалізовані. У статі розглянуті основні проблеми при підготовці спеціалістів до професійної діяльності. У загальній схемі підготовки використано основні принципи навчання, серед яких виділено принципи фундаментизації, неперервності та ступеневості змісту професійної освіти. Розглянуто вимоги до інтеграції загально-художніх і професійних знань у підготовці майбутніх архітекторів. Теоретично доведено, що зміст знань, які має засвоїти майбутній дизайнер-архітектор, поєднує наступні напрями: загальнотеоретичний, загально-художній, професійно орієнтований, інженерно-технічний та технологічний, а також організаційно- технічний. Виділено етапи підготовки майбутніх архітекторів у вищих навчальних закладах. Розглянуті основні проблеми та недоліки при підготовці архітекторів, спроби їх вирішення, та переосмислення існуючих методик освіти.
  • Документ
    Декоративізм в архітектурі
    (КНУБА, 2020) Житкова, Наталія Юріївна
    В роботі розглянуто вплив досягнень науково-технічного розвитку пост- індустріального періоду суспільства на формування сучасних архітектурних стилів та їх естетичних якостей. Новітні конструкції та матеріали, сучасна інженерна інфраструктура надають нові можливості у функціональн,ому відношенні, але не завжди усвідомлені їх якості в естетичному контексті завдань архітектури . Відмова від декоративного нашарування скульптурного та графічного і мозаїчного походження не виключає необхідності пошуку нових естетичних сенсів та засобів. Питання форми і змісту супроводжує теорію та практику архітектурного проектування повсякчасно і має свої основоположні позиції, що стали класикою але й залишили сумнівні результати які потребують аналізу та оцінки. В роботі розглянуто питання необхідності визначення прогресивних сучасних рішень нової естетики, що дозволяє запобігати сумнівних епатажних рішень квазісучасної архітектури. Акцентовано увагу на роль декоративних прийомів вирішення завдань архітектури, як на найяскравішим засобі зосередити увагу не тільки на естетичних якостях будівлі, але і відобразити соціальні ідеологічні та культурні пріоритети часу, відображеного в архітектурі. Визначено актуальність адекватної оцінки активного вживання декору в містобудівному середовищі адже побудова гармонійного простору передбачає комплексний підхід . Розглянуто термін «декоративізм» та його прояви в архітектурі різних історичних періодів. Співставлено поняття «декоративізм» та «синтез мистецтв». Охарактеризовано особливості їх проявів в різних стилях. Акцентовано зв'язок проявів та змін стилів із соціально-історичними умовами, пріоритетами цінностей, що висуває суспільство. Розглянуто також прояви декоративізму в сучасних напрямах архітектури. Звернуто увагу на значущість критеріїв оцінки цього явища і саме тому – необхідність керуватися професійністю та сумлінням.
  • Документ
    «BAUHAUS 100» або як святкують архітектурний ювілей в Німеччині
    (КНУБА, 2020) Серьогін, Юрій Іванович; Богданов І. В.
    Група українських архітекторів прийняла участь у святкуванні ювілею славетної архітектурної школи. Автори діляться своїми враженнями з приводу відношення німецького суспільства до Архітектури та архітекторів. Ці традиції цінування архітектури, архітектурних творів та будівель мають глибокі корні в культурі німецької нації та поваги до їх носіів – архітекторів. Новий виток розвитку архітектурна культура та професія що на неї спирається отримала в часи Веймарської республіки 1918 – 1923рр. Заснована в ті часи архітектурна школа BAUHAUS додала оттінки інтернаціоналізму завдяки цілій плеяді фахівців з різних напрямків мистецтва. Саме тому школа BAUHAUS глибоко вплинула на розвиток багатьох видів мистецтва в ведучих країнах світу. Бистрому розповсюдженню ідей BAUHAUS на світову культуру та мистецтво посприяла, як не дивно, фашистська Німечччина, що в 1936 році закрила школу. Більшість викладачів та учнів вимушені були втекти в США завдяки політичним та расістським переслідуванням. Тут вони асимулювалися та подовжили свою творчість та діяльність настільки успішно, що після завершення Другої Світової Війни їх ідеї та досягнення дуже швидко розповсюдилися по всьому світу.
  • Документ
    Аналіз структури сучасного готельного фонду у великих та найбільших містах України
    (КНУБА, 2012) Брідня, Л. Ю.
    Проведений аналіз існуючого готельного фонду України з точки зору показників, що мають відношення до архітектурної організації готелів. Зроблено порівняльний аналіз структури та показників комфортності, місткості та поверховості українських готелів різних періодів будівництва. Виявлено архітектурні особливості діючих готелів України радянського ( 1 9 1 7-1 990 р . ) періоду будівництва та надаються рекомендації щодо їх реконструкції.
  • Документ
    Застосування скульптурної пластики на дитячих майданчиках та її взаємодія з архітектурним середовищем
    (КНУБА, 2012) Полубок, А. П.
    Розглядається проблема використання скульптури на сучасних дитячих майданчиках та її взаємодія з архітектурним середовищем як зв’язок двох пластичних мистецтв.
  • Документ
    Проблемы формирования архитектуры многоэтажного жилища в условиях г. Тегеран
    (КНУБА, 2011) Азари Алиреза
    Рассмотрены проблемы формирования современного многоэтажного городского жилища для г . Тегеран , предложены основные направления совершенствования его структуры и архитектуры .
  • Документ
    Функционально-планировочная организация торговых комплексов коммерческих ячеек в Иране
    (КНУБА, 2011) Тормакан Ахмад; Малик Т. В.
    Рассматривается функционально-планировочная организация торговых комплексов с коммерческими ячейками в Иране. Обозначены разнообразные функциональные блоки, зоны и единицы и указаны необходимые помещении и их особенности . Определены схемы взаимосвязи между ними и разные приемы соединения разных функциональных помещений .
  • Документ
    Экомузей в общей классификации музеев
    (КНУБА, 2011) Нгуен, Дак Дат; Зиміна, С. Б.
    В статті наводиться класифікація музеїв за різними ознаками, виявлено місце екомузею, як типу, розглянута архітектура існуючого екомузею в Ханої, В'єтнам.
  • Документ
    Вплив стилю бароко на архітектуру дерев'яних храмів Погориння
    (КНУБА, 2020) Завада, Віктор Тимофійович; Zavada Viktor
    В статті розглядаються особливості становлення стилю бароко у традиційному сакральному будівництві Погориння - одного з найдавніших за походженням та найменш досліджених в цьому відношенні історичних регіонів України. In the complex process of formation, flourishing and decline of various artistic and stylistic trends in the centuries-old history of national architecture, a special place belongs to the Baroque, which has left a noticeable mark in most historical regions of Ukraine. Despite more than a century of research into this unique phenomenon, there are still many gaps in the identification of its impact on the architecture of various localities and historical types of buildings. These include, for example, the absence in the literature of any mention of Pohorynya - a kind of historical area in northwestern Ukraine, which was formed in the early Middle Ages on the basis of several separate principalities along the ancient Pohoryn path. The significance of this unique union of medieval city-states grows even more in view of the fact that in subsequent historical periods it also played an important role in the trade, economic and cultural life of 94 Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 58. 2020 Ukraine and the surrounding areas of Belarus. Nevertheless, any purposeful studies of the peculiar building culture of Pohorin and, in particular, the identification of its inherent manifestations of the Baroque style are still missing. Based on this, as well as the special role of traditional temple building in ensuring the historical integrity and originality of national architecture, the study of this phenomenon should be limited to a comparative analysis of wooden temples of the eighteenth century in the region. The main difficulty of such research is the significant influence on the formation of building art. The burning of artistic and stylistic ideas and compositional techniques of the European Renaissance, which inevitably affected the architecture of the most common in the traditional cult construction of this region Volyn type of wooden temples. Nevertheless, it was in the architecture of these Renaissance buildings that, according to their original artistic and stylistic features, the influence of the Baroque style differed by perhaps the most consistent character and variety of forms. Particularly significant in this regard was the gradual formation on the basis of older temples with one centrally located top, much more complex in its compositional and structural solution of three-story buildings of the Volyn type. No less important in strengthening the Baroque features in the architecture of wooden temples Pohorynya was also the arrangement of additional folds in the structure of their chopped tops, which combined with increasing their height and increasing vertical proportions gave these buildings inherent in this style harmony and plastic expressiveness. And, finally, the last, perhaps the brightest, touch of the studied artistic and stylistic tendencies in the development of the Pohorin school of domestic temple building became characteristic of the monuments of the XVIII century baroque orientation of all, without exception, elements of interior and exterior decor from the complex shape and location of window openings to exquisite carved iconostasis. Summarizing the observations presented in the article, it can be noted that the appeal to the historical Pohorin in the context of studying the features of the Baroque style in the architecture of different regions of Ukraine allows to obtain a much broader and more holistic picture of the successive evolution of this extraordinary phenomenon.
  • Документ
    Безбар’єрне міське середовище: ситуація в Україні та закордонний досвід
    (КНУБА, 2013) Семерун, Ю. А.
    Термін безбар'єрне середовище в більшості випадків вживається при згадці про людей з обмеженими фізичними можливостями, що використовують інвалідні коляски. Безбар'єрне середовище передбачає наявність пандусів і тротуарів з хорошим рівним покриттям, досить широких дверей та інших елементів зовнішнього середовища, що полегшують пересування маломобільних груп населення. Але інваліди-колясочники - це тільки частина населення, яким наявність безбар'єрного середовища дозволить вільно пересуватися по місту і відвідувати магазини, установи, заклади та інші об'єкти. Адже до маломобільних груп населення, крім осіб з обмеженими фізичними можливостями, відповідно до законодавства, також належать: тимчасово непрацездатні, пішоходи з дитячими колясками, вагітні жінки і т.п. До цієї ж категорії належать люди похилого віку і діти, мобільність і координація руху яких обмежені внаслідок вікових особливостей. Для всіх їх наявність безбар'єрного середовища є фактором, що істотно впливає на якість життя. Згідно світовим статистичними даними у будь-який момент користувачами елементів безбар'єрного середовища є від чверті до третини населення. А якщо простежити пильніше, то кожна людина в різні періоди свого життя використовує ці елементи, якщо звичайно вони створені, адже вони істотно поліпшують якість життя.