Наукові статті

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/30

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Документ
    Дослідження зносу шин скрепера в експлуатаційних умовах
    (НУ «Чернігівська політехніка», 2024-05) Балака, М. М.; Бабський, В. Р.; Міщук, Д. О.; Санкін, І. Є.
    Знос за своєю сутністю є більш складним процесом, ніж зовнішнє тертя, і представляє результат сукупного впливу фізико-хімічних та механічних процесів, що відбуваються в поверхневому шарі контакту шин землерийно-транспортних машин з опорною поверхнею. Завдання попередження передчасного зносу і руйнування шин є складним та пов’язано з умінням визначити їх види, безпомилково виявити причину руйнування шин. В основу методики оцінювання зносу протектора шин в реальних умовах експлуатації скрепера покладено ваговий метод контрольних пробок, що полягає у встановленні в екваторіальній площині шини в шести радіальних перерізах циліндричних пробок з протекторної гуми, які через визначені проміжки напрацювання машини витягуються з протектора та в лабораторних умовах з високою точністю зважуються.
  • Документ
    Методика розрахунку механізму повороту захватного пристрою річстакера
    (Херсонська державна морська академія, 2023-09-28) Лисак, С. І.; Балака, М. М.; Мачишин, Г. М.
    Річстакери на сьогодні є ефективною й маневровною технікою для контейнерних перевезень у вантажних терміналах і портах. Очевидним є те, що проєктування такої техніки зумовлює практичний інтерес спеціалістів машинобудівної галузі, однак відсутність у відкритих джерелах інформації конструктивних або кінематичних схем механізмів керування обладнанням та рекомендацій щодо до їх розрахунку не дозволяє здійснити ефективний підхід до створення та модернізації річстакерів. У результаті проведених досліджень розроблено методику розрахунку механізму повороту захватного пристрою річстакера, яка враховує кінематичні та силові параметри роботи контейнерного спредера і може бути використана як на стадіях проєктування чи конструювання механізмів, так і у режимах реальної експлуатації річстакера.
  • Документ
    Визначення згинальних моментів та напружень у перерізах тягової рами скрепера
    (НТУ «Дніпровська політехніка», 2024-04) Назаренко, М. В.; Панфілов, В. В.; Балака, М. М.
    У роботі представлено методику визначення згинальних моментів та напружень у заданих перерізах тягової рами скрепера, що виникатимуть при експлуатації на об’єктах дорожнього будівництва. Побудовано епюри згинальних моментів у вертикальній площині для навантаженого стану конструкції тягової рами скрепера.
  • Документ
    Побудова статичної тягової характеристики землерийно-транспортної машини
    (НТУ «Дніпровська політехніка», 2024-04) Балака, М. М.; Пархоменко, М. А.
    У роботі наведено методику побудови теоретичної статичної тягової характеристики землерийно-транспортної машини з використанням лінеаризованої регуляторної характеристики дизельного двигуна, яка у графічній формі визначає тягово-зчіпні та паливно-економічні властивості машини, дозволяє провести оцінку останніх за критерієм узагальненого енергетичного потенціалу продуктивності та розв’язати значний клас задач, пов’язаних з виробничою експлуатацією машин.
  • Документ
    Механізм втомного зносу протектора пневматичних шин
    (Рівне: НУВГП, 2020-11) Балака, Максим; Паламарчук, Дмитро; Новохацький, Петро
    Кочення колеса з пневматичною шиною по опорній поверхні за різних режимів роботи обов’язково супроводжується явищем проковзування протектора шини відносно опорної поверхні, що суттєво впливає на тягово-зчіпні властивості рушія, знос та довговічність протектора шини. Однак знос протектора є складним процесом за зовнішнє тертя і є результатом впливу фізико-хімічних та механічних процесів, що відбуваються в контакті пневматичної шини з опорною поверхнею. Завдання попередження передчасного зносу і руйнування шин є складним та пов’язано з умінням визначити їх види, безпомилково виявити причину кожного руйнування шини. Для пневматичних шин, встановлених на транспортних засобах, найбільш характерним є втомний знос протектора.
  • Документ
    Polymer waste as an alternative fuel source
    (Харків: ФОП Бровін О. В., 2024-03) Levchuk, Kateryna; Chyrkin, Oleksii; Balaka, Maksym
    The problem of polymer waste processing has two aspects: environmental and energy. On the one hand, we improve the environment by destroying polymer waste. On the other hand, this waste is a hydrocarbon derivative and can be a raw material for obtaining alternative motor fuel that will be used in the fuel and energy state complex. The basis of the developed technology, like other similar ones, is low-temperature controlled pyrolysis of polymers without air access in the presence of catalysts. Synthetic liquid fuel can be separated to obtain gasoline, high-quality diesel fuel and heavy fuel oil during the completion of the technological unit with separation and rectification devices.
  • Документ
    Обґрунтування факторів підвищення ефективності використання самохідних скреперів
    (НУБіП України, 2024-04) Балака, М. М.; Міщук, Д. О.; Гох, В. В.; Кібаленко, В. С.
    Самохідні скрепери найбільш повно поєднують властивості тягових та транспортних машин, які дозволяють досягти високих техніко-економічних показників виконання земляних робіт. При цьому ефективність роботи самохідних скреперів може бути забезпечена шляхом збільшення їх годинної технічної продуктивності та підвищення ресурсу конструктивних елементів, зокрема пневматичних шин ходового обладнання.
  • Документ
    Відновлювальна енергетика: проблеми та перспективи застосування в технічних системах
    (НУБіП України, 2023-04-20) Тетерятник, О. А.; Балака, М. М.
    Збільшення енергонезалежності як напрямок розвитку енергетичного комплексу у світі зумовлює будівництво та введення в експлуатацію об’єктів енергетичного комплексу, що виробляють енергію з відновлювальних джерел енергії. Для ефективного використання енергії належить й створення розподілених енергетичних систем – напрямку розвитку енергетики, що забезпечує можливості переходу від традиційної організації енергетичних систем до нових методик і практик. Цей перехід здійснюється в умовах децентралізації енергетичних систем за максимальної автоматизації/комп’ютеризації складових. Процес відбувається з використанням різних видів енергетичних ресурсів і передбачає зниження екологічного впливу на довкілля. Розвиток та використання розподілених енергетичних систем стає можливим завдяки появі нових технологій.
  • Документ
    Технологічні особливості виконання земляних робіт екскаватором зі змінною фрезерною головкою
    (НУБіП України, 2023-04-27) Новохацький, П. В.; Балака, М. М.
    Одним із перспективних напрямів підвищення ефективності роботи одноківшевих екскаваторів є удосконалення їх робочих органів шляхом переходу від простих металоконструкцій до систем багатофункціональних пристроїв. У роботі наведено технологічні схеми організації робіт екскаватора зі змінною фрезерною головкою: розкриття підземних комунікацій, планування стінок і дна траншей та котлованів, планування земляної полотнини під фундаменти, розпушування нерудних матеріалів, для виконання аварійно-відновлювальних робіт.
  • Документ
    Features of tire tread wear by rolling
    (Кропивницький: Центральноукраїнський національний технічний університет, 2023-05-24) Balaka, Maksym; Palamarchuk, Dmytro; Mishchuk, Dmytro
    Wear is a more complex process than external friction and is the result of the combined effect of physicochemical and mechanical processes that occur in the surface layer of the tire in contact with the supporting surface of the movement. The prevention task of premature wear and tear of tires is complex and involves the ability to determine their types, as well as unmistakably define the cause of each tire tear. Tire tread wear can occur by different mechanisms depending on the operation conditions: abrasive, fatigue, by rolling. At the same time, the total intensity of wear is determined by the ratio of individual types. Wear indices can change significantly when operating conditions change. Rolling wear is of particular interest, since this mechanism is realized for highly elastic materials and, in principle, cannot be observed in the friction of solid elements or solid rubbers. The wear mechanism by rolling is the highly intensive type. The pneumatic tire turns out to be short-lived if such a wear mechanism is realized.