Містобудування та територіальне планування

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/160

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Документ
    Моделювання нестаціонарних взаємозв'язаних процесів переносу теплоти й вологи у рослинних матеріалах в умовах імпульсного впливу електромагнітних полів міліметрового діапазону
    (КНУБА, 2020) Човнюк, Ю. В.; Чередніченко, П. П.; Остапущенко, О. П.
    На основі теорії взаємопов’язаного тепло- й масопереносу при фазових перетвореннях, розробленої О.В. Ликовим (разом зі своїми учнями) за допомогою методів термодинаміки незворотніх процесів, була запропонована система диференціальних рівнянь у частинних похідних (для одновимірного випадку), котра у своєму складі має гіперболічне рівняння масопереносу, яке враховує скінченне значення швидкості переносу маси. При цьому перенесення теплоти у даній роботі описується рівнянням, яке адекватно моделює названий процес у межах квазістаціонарних полів температур. Такий підхід є справедливим для моделювання процесів тепломасопереносу у рослинних матеріалах при комбінованому підведенні енергії в умовах дії постійного та імпульсного електромагнітних полів міліметрового діапазону (т.з. крайньо високочастотного діапазону (КВЧ-діапазону) з несучою частотою ГГц) при їх обробці короткими хвильовими імпульсами. Нестаціонарні поля вологовмісту (переносу маси), збуджувані відеоімпульсами у цих середовищах (тілах) і матеріалах, представлені аналітично завдяки точним періодичним та нестаціонарним розв’язкам рівнянь тепломасообміну, отриманим безпосередньо у часовій області поза рамками фур’є-розкладів за аналогією до відомих результатів А.Б.Шварцбурга.
  • Документ
    Структура інформаційно-аналітичного забезпечення містобудівної діяльності в галузі інженерної підготовки території
    (КНУБА, 2021) Сингаївська, Олександра Іванівна; Чередніченко, Петро Петрович
    Об’єктом дослідження є містобудівельна діяльність в галузі інженерної підготовки територій. Предметом дослідження є структура інформаційно-аналітичного забезпечення містобудівної діяльності, містобудівного кадастру та експертних систем. Мета роботи: розробити структуру інформаційно-аналітичного забезпечення містобудівної діяльності моделі, а також структурнологічні моделі природних умов та процесів, заходів та споруд в області інженерної підготовки територій. Методи дослідження: методи порівняльного та системного аналізу. Результати роботи, їх наукова новизна: - визначено місце функціональних елементів інженерної підготовки території в структурі інформаційного забезпечення містобудівної діяльності; - розроблено узагальнені структурологічні моделі сучасного стану предметної області інженерної підготовки територій; - розроблено інфологічні моделі відображення послідовної взаємодії між функціональними елементами інженерної підготовки територій; - розроблено узагальнену модель аналізу послідовних залежностей між природними умовами та вибором варіанту необхідних інженерних споруд; - визначено методичні основи, а також методи та підходи до створення експертних систем в галузі інженерної підготовки територій. Результати роботи впроваджені в учбовий процес на кафедрі міського будівництва КНУБА.
  • Документ
    Використання методу розділення змінних (Фур'є) для розв'язування граничних задач нестаціонарної теплопровідності у багатошарових середовищах
    (КНУБА, 2020) Човнюк, Ю. В.; Чередніченко, П. П.; Москвітіна, А. С.
    Розглянуті питання нестаціонарної теплопровідності у багатошарових об’єктах. Запропонований розв’язок граничної однорідної задачі з нестаціонарними граничними умовами третього роду. У основу розв’язку покладені: метод розділення змінних Фур’є за власними функціями задачі та інтеграл Дюамеля. Запропонована формула розв’язку має явний вид і завдяки рекурентній формі запису основних співвідношень може бути корисною при чисельних розрахунках.
  • Документ
    Дослідження джерел вібрації у елементах трубопроводів теплообмінних апаратів та конструкцій, транспортуючих високов’язкі рідини
    (КНУБА, 2021) Човнюк, Юрій Васильович; Чередніченко, Петро Петрович; Москвітіна, Анна Сергіївна; Пефтєва, Ірина Олександрівна
    Обґрунтований метод дослідження джерел вібрації у елементах трубопроводів теплообмінних апаратів та конструкцій, транспортуючих високов’язкі рідини, наприклад, в теплообмінниках зарядки та розрядки теплових акумуляторів, трубопроводах транспортування розчину бетону та трубопроводах і конструктивних елементах для відводу суміші бруду, яка утворюється в скруберах при очищенні брудного повітря за допомогою крапель води від пилу. Для боротьби з вібраціями трубопроводів велике значення має правильне проектування трубопровідних систем, що дозволяє справляти вплив на гідродинамічні сили у трубопроводах та конструкційних елементах, які і є джерелами цих вібрацій. Показано, що гідродинамічні сили у трубопроводах розподілені по усій їх внутрішній поверхні, й при їх визначенні корисно йти шляхом низки спрощень. Встановлені коефіцієнти подібності гідродинамічної сили, які залежать тільки від властивостей середовища, що протікає через подібні канали. Такі ж коефіцієнти подібності встановлені й для моментів сил. Встановлені спектри сили й характерні частоти, де інтенсивність сили найвища.
  • Документ
    Акваторії Києва: втрати, здобутки та шляхи відродження
    (КНУБА, 2020) Дьомін, М. М.; Михайлик, О. О.
    Ретроспективно розглянуто стан річкових екосистем міста Києва з акцентом на сучасних екологічних проблемах. Важливість акваторій в умовах міста порівняно з кровоносною системою людського організму. Запропоновано заходи з відродження прибережних територій Києва.
  • Документ
    Розвиток планувальної структури вулично-дорожньої мережі та транспортної інфраструктури міста Чернівці
    (КНУБА, 2020) Довганюк, А. І.
    Розглянуто структуру планувальних районів тісно пов'язану з існуючою мережею вулиць та доріг; існуючою та перспективними системами громадського транспорту міста Чернівці. Основні транспортно-планувальні вузли каркасу які формуються на перетинах основних радіальних та кільцевих магістралей, в місцях стиковки основних видів громадського транспорту, на стиках виробничих та сельбищних зон, а також в межах багатофункціональних зон, в яких формується ієрархічна система громадських центрів міста, що обслуговує як жителів міста так і зони його впливу. Надана характеристика транспортної інфраструктури та магістральної мережі міста
  • Документ
    Новий метод акустично-хвильового аналізу структурно-механічних параметрів полімербетонних дорожних покриттів
    (КНУБА, 2020) Човнюк, Ю. В.; Чередніченко, П. П.; Остапущенко, О. П.; Кравчук, В. Т.; Кравченко, І. М.
    Розглянута задача відбивання поздовжніх і поперечних хвиль від межі рідини та однорідного пружного середовища полімербетонного покриття автомобільних доріг - з урахуванням, що при цьому в рідині збуджується поздовжня акустична хвиля. Оскільки розподіл енергії між падаючою, відбитою, трансформованою та збудженою хвилями визначається структурно-механічними параметрами середовищ (густиною , швидкостями поширення поздовжньої та поперечної хвиль) відповідно до коефіцієнта Пуассона, то для моделювання такого пружного середовища, як дорожній одяг, використаний матеріал, який належить до классу гетерогенних та конструктивних матеріалів під загальною назвою “ауксетики”, котрі мають від’ємний коефіцієнт Пуассона. В результаті досліджень були визначені амплітуди потенціалів відбитих та трансформованих акустичних хвиль у пружному ауксетик-середовищі та амплітуди потенціалів збудження акустичної хвилі у рідині, що покриває полімербетонне покриття дороги. Було доведено, що характер залежностей коефіцієнтів відбивання, трансформації та збудження при падінні поздовжньої та поперечної хвиль на межу поділу ауксетик-середовища та рідини залежить від коефіцієнта Пуассона та акустичних жорсткостей контактуючих середовищ. Обгрунтовані умови виникнення критичних кутів в залежності від фізичних параметрів цих середовищ. Отримані в роботі результати можна в подальшому використати для вдосконалення і уточнення інженерних методів розрахунку параметрів діагностичної апаратури, яка застосовується для визначення термопружного стану дорожнього одягу, як на стадії проектування і конструювання подібних приладів, так і в умовах їх реальної експлуатації.
  • Документ
    Термопружний стан багатошарових дорожніх покриттів
    (КНУБА, 2020) Васильєва, Г. Ю.; Кошевий, О. П.; Міщенко, О. Д.; Чередніченко, П. П.
    Зроблено огляд монографії «Термопружний стан багатошарових дорожніх покриттів», в якій наведено результати комп’ютерного аналізу напружено-деформованих станів багатошарових асфальтобетонних дорожніх покриттів під дією транспортних навантажень в умовах сезонних та добових змін температури навколишнього середовища. На основі скінчено-елементної моделі термосилового деформування покриттів виконані дослідження особливостей механічної поведінки систем, що розглядаються, при різних конструктивних схемах, умовах навантаження,наявності тріщин та розшарувань, а також при підкріпленні її стрижневою й сітчастою арматурою. Виявлені ефекти концентрації напружень в системі,обумовлених високо градієнтними полями температур і конструктивними недосконалостями шарового покриття.
  • Документ
    Методи удосконалення транспортної інфраструктури (на прикладі м. Києва)
    (КНУБА, 2020) Васильєва, Г. Ю.; Дубова, С. В.
    Розглянуто проблеми транспортної інфраструктури міста з урахуванням невпинного зростання інтенсивності руху транспортних потоків. Розроблена класифікація об’єктів транспортної інфраструктури міста. Викладені результати дослідження об’єктів транспортної інфраструктури та порівняння показників з нормативними вимогами. Наведений аналіз результатів обстеження інтенсивності руху транспортних потоків та розрахунків пропускної здатності на 92 регульованих перехрестях в м. Києві. Сформовані організаційні і реконструктивні методи удосконалення транспортної інфраструктури, що сприяють підвищенню пропускної здатності вулично-дорожньої мережі та зменшенню затримок транспорту. Узагальнені заходи з удосконалення транспортної інфраструктури міст.