Галузеве машинобудування

Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1237

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Документ
    Дослідження зносу шин скрепера в експлуатаційних умовах
    (НУ «Чернігівська політехніка», 2024-05) Балака, М. М.; Бабський, В. Р.; Міщук, Д. О.; Санкін, І. Є.
    Знос за своєю сутністю є більш складним процесом, ніж зовнішнє тертя, і представляє результат сукупного впливу фізико-хімічних та механічних процесів, що відбуваються в поверхневому шарі контакту шин землерийно-транспортних машин з опорною поверхнею. Завдання попередження передчасного зносу і руйнування шин є складним та пов’язано з умінням визначити їх види, безпомилково виявити причину руйнування шин. В основу методики оцінювання зносу протектора шин в реальних умовах експлуатації скрепера покладено ваговий метод контрольних пробок, що полягає у встановленні в екваторіальній площині шини в шести радіальних перерізах циліндричних пробок з протекторної гуми, які через визначені проміжки напрацювання машини витягуються з протектора та в лабораторних умовах з високою точністю зважуються.
  • Документ
    Методика розрахунку механізму повороту захватного пристрою річстакера
    (Херсонська державна морська академія, 2023-09-28) Лисак, С. І.; Балака, М. М.; Мачишин, Г. М.
    Річстакери на сьогодні є ефективною й маневровною технікою для контейнерних перевезень у вантажних терміналах і портах. Очевидним є те, що проєктування такої техніки зумовлює практичний інтерес спеціалістів машинобудівної галузі, однак відсутність у відкритих джерелах інформації конструктивних або кінематичних схем механізмів керування обладнанням та рекомендацій щодо до їх розрахунку не дозволяє здійснити ефективний підхід до створення та модернізації річстакерів. У результаті проведених досліджень розроблено методику розрахунку механізму повороту захватного пристрою річстакера, яка враховує кінематичні та силові параметри роботи контейнерного спредера і може бути використана як на стадіях проєктування чи конструювання механізмів, так і у режимах реальної експлуатації річстакера.
  • Документ
    Визначення згинальних моментів та напружень у перерізах тягової рами скрепера
    (НТУ «Дніпровська політехніка», 2024-04) Назаренко, М. В.; Панфілов, В. В.; Балака, М. М.
    У роботі представлено методику визначення згинальних моментів та напружень у заданих перерізах тягової рами скрепера, що виникатимуть при експлуатації на об’єктах дорожнього будівництва. Побудовано епюри згинальних моментів у вертикальній площині для навантаженого стану конструкції тягової рами скрепера.
  • Документ
    Побудова статичної тягової характеристики землерийно-транспортної машини
    (НТУ «Дніпровська політехніка», 2024-04) Балака, М. М.; Пархоменко, М. А.
    У роботі наведено методику побудови теоретичної статичної тягової характеристики землерийно-транспортної машини з використанням лінеаризованої регуляторної характеристики дизельного двигуна, яка у графічній формі визначає тягово-зчіпні та паливно-економічні властивості машини, дозволяє провести оцінку останніх за критерієм узагальненого енергетичного потенціалу продуктивності та розв’язати значний клас задач, пов’язаних з виробничою експлуатацією машин.
  • Документ
    Обґрунтування факторів підвищення ефективності використання самохідних скреперів
    (НУБіП України, 2024-04) Балака, М. М.; Міщук, Д. О.; Гох, В. В.; Кібаленко, В. С.
    Самохідні скрепери найбільш повно поєднують властивості тягових та транспортних машин, які дозволяють досягти високих техніко-економічних показників виконання земляних робіт. При цьому ефективність роботи самохідних скреперів може бути забезпечена шляхом збільшення їх годинної технічної продуктивності та підвищення ресурсу конструктивних елементів, зокрема пневматичних шин ходового обладнання.
  • Документ
    Відновлювальна енергетика: проблеми та перспективи застосування в технічних системах
    (НУБіП України, 2023-04-20) Тетерятник, О. А.; Балака, М. М.
    Збільшення енергонезалежності як напрямок розвитку енергетичного комплексу у світі зумовлює будівництво та введення в експлуатацію об’єктів енергетичного комплексу, що виробляють енергію з відновлювальних джерел енергії. Для ефективного використання енергії належить й створення розподілених енергетичних систем – напрямку розвитку енергетики, що забезпечує можливості переходу від традиційної організації енергетичних систем до нових методик і практик. Цей перехід здійснюється в умовах децентралізації енергетичних систем за максимальної автоматизації/комп’ютеризації складових. Процес відбувається з використанням різних видів енергетичних ресурсів і передбачає зниження екологічного впливу на довкілля. Розвиток та використання розподілених енергетичних систем стає можливим завдяки появі нових технологій.
  • Документ
    Технологічні особливості виконання земляних робіт екскаватором зі змінною фрезерною головкою
    (НУБіП України, 2023-04-27) Новохацький, П. В.; Балака, М. М.
    Одним із перспективних напрямів підвищення ефективності роботи одноківшевих екскаваторів є удосконалення їх робочих органів шляхом переходу від простих металоконструкцій до систем багатофункціональних пристроїв. У роботі наведено технологічні схеми організації робіт екскаватора зі змінною фрезерною головкою: розкриття підземних комунікацій, планування стінок і дна траншей та котлованів, планування земляної полотнини під фундаменти, розпушування нерудних матеріалів, для виконання аварійно-відновлювальних робіт.
  • Документ
    Пристрій для визначення деформованого шару ґрунту
    (Український державний університет залізничного транспорту, 2023-11) Балака, М. М.
    Від виду та стану ґрунтової поверхні залежить вибір моделей взаємодії ходового обладнання самохідного скрепера з опорною поверхнею. Для визначення шару ґрунту, де ще діють його деформації від навантаження, застосовуємо спеціальний пристрій, який дозволяє одночасно дослідити напруження на різних горизонтах масиву ґрунту. В корпусі пристрою виконані гнізда, в які встановлено тензометричні датчики напружень. Максимальна кількість виконаних гнізд і закон зміни кроку їх розміщення вздовж частини корпусу визначається залежно від фізико-механічних властивостей та ступеня ізотропності за глибиною ґрунту, що досліджується.