Конференції

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/29

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Документ
    Децентралізація влади та реформування публічного управління в умовах консолідації демократії в Словаччині (1998-2006 рр.)
    (Бескиди, 2019) Ключкович, Анатолій Юрійович
    Забезпечення інституційних умов для консолідації демократії безпосередньо пов'язано з оптимізацією вертикального поділу влади, здатністю держави ефективно виконувати владно-управлінські функції на всіх рівнях публічних відносин і посиленням транспарентності в діяльності органів публічного управління. Процеси реформування системи публічного управління та децентралізації влади в Словаччини були доволі складними, супроводжувалися успіхами та кризовими явищами, мали підтримку і критику в суспільстві, адже відбувалися у непростих суспільно-політичних та економічних умовах.
  • Документ
    Політико-правові засади реформування територіального публічного управління в Словацькій Республиці
    (Бескиди, 2018) Ключкович, Анатолій Юрійович
    В процесі демократичних перетворень постсоціалістичні країни Центрально-Східної Європи зіткнулися з комплексом проблем щодо формування ефективного територіального публічного управління. Кожна з країн торувала свій унікальний шлях децентралізації влади та реформування публічного управління. Словацька Республіка (далі – СР) пройшла складним шляхом децентралізаційних реформ, результати яких дозволяють говорити про функціонування в країні публічного управління європейського рівня. З точки зору вихідних умов і визначення загальної стратегії реформ словацький досвід є важливим для України, що зумовлено зокрема соціокультурними параметрами словацького суспільства, т.зв. «зигзагоподібною» демократизацією, успіхами навздогінної модернізації та європеїзації.
  • Документ
    Об'єднання територіальних громад у Сумській області
    (Бескиди, 2017) Стогова, Ольга Володимирівна
    Найважливішою реформою у сучасній Україні є децентралізація, інституційною складовою децентралізації є об'єднання територіальних громад.
  • Документ
    Реформа децентралізації на Дніпропетровщині: передумови, хід проведення, перші результати
    (Бескиди, 2017) Лисенко, Галина Іванівна; Волкова, Світлана Петрівна
    Після підписаної асоціації з Європейським Союзом і в процесі приєднання до нього, Україна має провести велику кількість різноманітних реформ, зокрема й реформу децентралізації влади.
  • Документ
    Децентралізація влади в Україні : адміністративні та бюджетні аспекти, національна безпека
    (Бескиди, 2017) Денисов, Костянтин Вікторович
    На даний час питання децентралізації влади є серед найбільш обговорюваних і згадуваних в науково-експертному товаристві та органах влади, як центральної так і місцевої. Основний акцент робиться на змінах до Конституції та Бюджетного кодексу, головним очікуваним результатом яких має стати передача повноважень від центральних органів виконавчої влади до органів місцевого самоврядування.
  • Документ
    Проблема децентралізації влади в Україні : сучасні ризики, вирішення проблем та перспективи розвитку
    (Економічна думка, 2016) Ткачук, Анна Олегівна
    Ми живемо в непростий для України час – чac змін. Рeвoлюція дoвeлa, щo укpaїнський нaрoд – єдиний, нeпoдільний. Ці пoдії зacвідчили пepeд усім світoм прaгнeння укpaїнськoгo нaрoду дo змін, вільнoгo тa щacливoгo життя. Нa сьoгoднішній час наша держава взяла курс на євроінтеграцію. Варто зазначити, що важливим аспектом спрямування політики сьогодні є прийняття змін дo Кoнституції Укрaїни в частині децентралізації влади. Ці реформи щодо об’єднання територіальних громад і євроінтеграція знаходяться в одній площині. Наслідком децентралізації є реформування oрганів місцевoго самoврядування тa територіальної організації влади – повна зміна діючої системи управління. Децентралізація - спосіб визначення та розмежування завдань і функцій, при якому більшість з них передається з рівня центральних органів на рівень нижчий і стає власними завданнями та повноваженнями органів нижчого рівня [3, с. 9]. На підтримку процесу децентралізацію було прийнято Закон України “ Про добровільне об’єднання громад”, яким було закладено основні принципи і процедуру, на основі яких буде здійснено укрупнення населених пунктів [4].
  • Документ
    Розвиток місцевого самоврядування в Україні як основа децентралізації влади
    (Карт-Бланш, 2015) Новакова, Олена Вікторівна
    Існує глибинний сутнісний зв’язок між формуванням сучасної демократичної влади та розвитком самоврядування територіальних громад. Саме він забезпечує результативність місцевої політики, сприяє через вирішення питань місцевого значення виконання таких загальнодержавних завдань як реалізація принципу народовладдя, створення умов для забезпечення життєвих інтересів населення, соціального захисту, стабілізації політичної системи, підготовки кадрів для органів влади.
  • Документ
    Реформа місцевого самоврядування в Україні як інструмент децентралізації влади
    (Карт-Бланш, 2015) Цвих, Володимир Федорович
    Урядом ще 1 квітня 2014 року була схвалена Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (розпорядження КМУ №333-р - далі Концепція) [4] та затверджено План заходів з її реалізації (розпорядження КМУ №591-р від 18.06.2014) [5]. Відповідно до цього плану було внесено зміни до Бюджетного та Податкового кодексів України, якими здійснено перший етап бюджетної децентралізації. Так, зміни до Бюджетного кодексу фактично є основою для стимулювання громад до об’єднання та підвищення їхньої спроможності через механізм переходу бюджетів об’єднаних громад на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.
  • Документ
    Державна регіональна політика: централізація замість розвитку
    (Карт-Бланш, 2015) Кресіна, Ірина Олексіївна; Стойко, Олена Михайлівна
    Посилення централізаційних процесів проявляється насамперед у відсутності виписаної процедури затвердження Державної стратегії регіонального розвитку. Навіть законопроекти, які розроблялися за часів «старої» влади, передбачали активну участь у цьому процесі Координаційної комісії з питань регіональної політики, яка схвалювала стратегію, а Кабінет Міністрів України (КМУ) лише затверджував. Ця комісія створювалася як тимчасовий консультативно-дорадчий орган, до складу якого входили представники КМУ, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, асоціацій та інших об’єднань органів місцевого самоврядування, агенцій регіонального розвитку, громадських організацій.
  • Документ
    Розвиток державного управління України в роки незалежності в контексті тенденцій централізації та децентралізації влади
    (Карт-Бланш, 2015) Перегуда, Євген Вікторович
    Складність питання про централізацію/децентралізацію полягає в одночасності економічних, соціальних реформ, з одного боку, та становлення незалежності України - з іншого. Більшість учених вважає необхідним поєднання централізації та децентралізації. На думку дослідників Інституту держави і права ім. В. М. Корецького, відхід від радянської моделі призвів до підвищення ролі регіональної політики, яку не слід сприймати лише як закріплення регіоналізації [1, С. 17], оскільки вона передбачає й інтеграцію регіонів [1, с. 56-57]. Л. Нагорна звертає увагу, що європейська модель «нового регіоналізму» полягає у поєднанні централізованого і децентралізованого підходів [10, с. 391]. Т. Татаренко вважає централізацію та децентралізацію принципами організації й управління просторових систем, які доповнюють і видозмінюють одна одну [13, с. 51].