Вибрані статті з наукових збірників

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Документ
    Індустріальний розвиток Києва у другій половині ХІХ ст.
    (КНУБА, 2020) Гетун, Галина В'ячеславівна; Колякова, Віра Маркусівна; Безклубенко, Ірина Сергіївна; Баліна, Олена Іванівна
    В статті розглянуто сутність та особливості індустріального розвитку будівництва та архітектури Києва у другій половині ХІХ ст. Дослідженням охоплений виробничий комплекс тогочасного Києва включаючи розвиток промисловості, зведення мостів, створення залізничного господарства та перших інженерних систем: водогону, ка- налізації, електричного транспорту (трамваю і фунікулеру). Розглянуто передумови розвитку будів-ництва і виникнення професії інженера- будівельника. Наведені дані про спорудження і подальшу історію існування Ми- колаївського ланцюгового і Дарницького залізничного мостів Києва. Описані інженерно-технологічні та будівельно-конструктивні досягнення при зве- денні першого Київського залізничного вузла – технологію влаштування буронаби- вних паль для підсилення фундаментів будівель і споруд інженера А. Е. Страуса та особливості будівництва і експлуатації першої в Києві системи міського водогону та каналізації. Наведені рисунки із зображенням зовнішнього вигляду, планів і схем будівель і споруд, зведених у другій половині ХІХ ст. Представлено аналіз архітектурних форм і стилістичних напрямів будівель і споруд, інженерні досягнення та рішення, провадження нових конструкцій та будівельних матеріалів, які залишили після себе значний слід і суттєво вплинули на розвиток будівництва України.
  • Документ
    Аналіз специфічних особливостей проектування висотних будівель у сейсмічних районах
    (КНУБА, 2019) Гетун, Галина В'ячеславівна; Колякова, Віра Маркусівна; Безклубенко, Ірина Сергіївна; Баліна, Олена Іванівна; Мельник, Володимир Ігорович
    Серед стихійних лих перше місце у світі за даними ЮНЕСКО, займають землет- руси. Сейсмологія –це наука, яка вивчає залеж- ність тектонічних процесів, причин землетру- сів та можливість їх прогнозування. Сейсмобезпечне будівництво є однією з нага- льних проблем у країнах, де присутні сейсмо- небезпечні райони. В умовах економічної кризи гостро постають питання економії коштів на зведення матеріальних фондів країни. Зокрема, у сейсмічно активних районах вартість будів- ництва може бути у декілька разів вища, ніж у «спокійних» регіонах. В останні роки в Україні має місце тенденція проектування висотних будівель. Проектування та зведення висотних будівель потребує знач- них матеріало-технічних ресурсів. Нерідко бу- дівництво таких споруд призупиняється на три- валий час у зв’язку з браком коштів. В роботі наведені деякі принципи, яких слід дотримуватись при проектуванні та зведенні висотних каркасно-монолітних будівель у сей- смічних зонах для економії матеріально- технічних ресурсів. Показано можливість зменшення витрат за умови використання сейсмоізоляції. Показані основні конструктивні схеми висотних буді- вель, які можуть бути сейсмостійкими.
  • Документ
    Завдання вектора переваги критеріїв при виборі варіанта проекту інженерної мережі
    (КНУБА, 2017) Безклубенко, Ірина Сергіївна
    Розглянуто задачу вибору проекту інженерної мережі,що розвивається. Побудовано математичну модель інженерної мережі, яка ще на стадії проектування дозволяє врахувати можливість розширення або реконструкції системи у випадку приєднання нових споживачів цільового продукту. Вона являє собою двокритеріальну задачу блочного програмування із сепарабельними критеріальними функціями. У пропонованій математичній моделі перший критерій відображає потребу мінімізації фінансових витрат на будівництво і експлуатацію мережі,з метою забезпечення поставлених в час проектування потреб в цільовому продукті. Другий критерій відображає потребу мінімізації фінансових витрат на перспективний розвиток системи в майбутньому від досягнутого рівня, за умови, що вектор напрямку розвитку системи відомий до початку проектування інженерної мережі. Запропоновано вектор переваги критеріїв, який дозволяє врахувати нерівноцінність обох вартісних критеріїв у побудованій математичній моделі і дає можливість порівнювати критерії різного порядку. Введено лінійне перетворення критеріїв, яке дозволяє їх нормалізувати. Запропонований вектор переваги критеріїв, разом з лінійним перетворенням критеріїв, дає можливість двокритеріальну оптимізаційну задачу вибору проекту інженерної мережі, що розвивається, замінити однокритеріальною задачею математичного програмування, не змінюючи множини розв’язків задачі.
  • Документ
    Bизначення області керованості потоків в автономних підграфах декомпозованої інженерної мережі
    (КНУБА, 2019) Безклубенко, Ірина Сергіївна; Баліна, Олена Іванівна
    Розглянуто один із найбільш ефективних підходів до розв'язання задач математичного програмування в умовах великої розмірності ‒ декомпозиційний підхід, згідно якого розв'язання основної задачі замінюється розв'язанням підзадач меншого розміру. Декомпозиційні методи при розв'язанні задач великого розміру дають можливість забезпечити раціональний режим обміну між оперативною і зовнішньою пам’яттю (при розв'язанні кожної окремої під задачі використовується тільки частина вхідних або проміжних даних). Як правило, розв'язання задач меншого розміру менш трудомістке з точки зору обчислення, тому що декомпозиційні методи забезпечують розчленування вхідної задачі на ряд простіших задач, що допомагає збільшити ефективність розв'язання задач великої розмірності звичайними методами, використовуючи їх в рамках декомпозиції. Запропоновано декомпозиційний алгоритм розрахунку області керованості потоків мережі, що декомпозується на дві підсистеми, пов'язані однією дугою.
  • Документ
    Методи ранжування критеріїв в задачі оптимізації потокорозподілу інженерної мережі
    (КНУБА, 2018) Безклубенко, Ірина Сергіївна
    Актуальність вибору вектора переваги критеріїв при виборі варіанта проекту інженерної мережі визначається необхідністю (вже на стадії проектування мережі) враховувати можливість забезпечення всіх споживачів цільовим продуктом в необхідній кількості і відповідній якості при мінімальних значеннях деяких критеріїв, записаних у вартісному, енергетичному або надійнісному виразі. Проведено порівняльний аналіз існуючих методів вибору вагових коефіцієнтів. Особливу увагу приділено методам ранжування та приписування балів, які є найбільш ефективними у випадку невеликої кількості критеріїв. Запропоновано метод ранжування і метод приписування балів у випадку, коли число критеріїв дорівнює двом, на прикладі задачі вибору проекту інженерної мережі, що розвивається, яка є двокритеріальною. Один критерій відображає потребу мінімізації фінансових витрат на будівництві і експлуатацію мережі з метою забезпечення поставлених у час проектування потреб в цільовому продукті. Другий ‒ відображає потребу на перспективний розвиток системи в майбутньому від досягнутого рівня. Введений вектор переваги критеріїв дає можливість двокритеріальну задачу вибору проекту інженерної мережі, що розвивається, замінити однокритеріальною.