Вибрані статті з наукових збірників
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27
Переглянути
20 результатів
Результат пошуку
Документ Специфіка дизайну систем розсіяного освітлення приміщень на основі світлодіодів(КНУБА, 2019) Коваль, ЛідіяУ статті розглядається специфіка дизайну систем розсіяного освітлення приміщень на основі світлодіодів, яка визначається такими проблемами дизайнерського проектування світлодіодних освітлювальних систем: утворення множинних тіней при використанні груп відкритих світлодіодів у світильниках прямого світла; необхідність захисту зору користувачів від прямого попадання світла світлодіодів, у зв’язку з тим, що висока світлова ефективність і мініатюрні розміри сучасних світлодіодів призводять до концентрації значного світлового потоку в одній точці. У процесі роботи визначено, що перспективним варіантом вирішення вище окреслених проблем є використання розсіяного освітлення, яке вважається одним з найбільш комфортних, з точки зору уникнення засліплення та блискавості. Однак, розсіяне освітлення має такий недолік як монотонність. У результаті дослідження запропоновано способи уникнення монотонності світлового середовища, сформованого розсіяним світлом: основний – збагачення форми світильників і освітлювальних систем завдяки використанню для їх утворення складних і структурованих світлорозсіювальних поверхонь; додатковий – збагачення кольору освітлення за рахунок нюансових відмінностей у кольоровій температурі світла окремих світильників серед множини тих, що входять до загальної системи освітлення. Практичного застосування окреслені вище теоретичні положення набули у: серіях спроектованих абажурів (ПУ 112427, ПУ 130594), в основі конструкції яких лежать правильні (гексаедр або куб, октаедр, ікосаедр) і напівправи- льні (кубоктаедр, ромбокубоктаедр) багатогранники; серіях світлодіодних світильників – для освітлення абажурів (ПУ 128832) і для формування систем розсіяного освітлення (ПУ 121313). Також, виявлено, що в сучасному дизайні світильників розсіяного світла поширюється використання органічних світлодіодів (OLED) на жорсткій або гнучкій підкладці у якості джерел світла.Документ Проблеми сучасної архітектурно-дизайнерської освіти(КНУБА, 2020) Акопова, А. О.; Слєпцов, Олег СеменовичНавчання архітектурно-дизайнерської діяльності, динамічно розвивається і переходить на нову іншу систему функціонування. Освітній процес змінюється, на заміну традиційними способами і методами навчання приходять нові. Сучасне прогресивне суспільство ставить нові актуальні завдання перед архітектором-дизайнером нового покоління, тому і принципи освітнього процесу повинні бути переглянуті і актуалізовані. У статі розглянуті основні проблеми при підготовці спеціалістів до професійної діяльності. У загальній схемі підготовки використано основні принципи навчання, серед яких виділено принципи фундаментизації, неперервності та ступеневості змісту професійної освіти. Розглянуто вимоги до інтеграції загально-художніх і професійних знань у підготовці майбутніх архітекторів. Теоретично доведено, що зміст знань, які має засвоїти майбутній дизайнер-архітектор, поєднує наступні напрями: загальнотеоретичний, загально-художній, професійно орієнтований, інженерно-технічний та технологічний, а також організаційно- технічний. Виділено етапи підготовки майбутніх архітекторів у вищих навчальних закладах. Розглянуті основні проблеми та недоліки при підготовці архітекторів, спроби їх вирішення, та переосмислення існуючих методик освіти.Документ Новые выразительные средства рекламы в дизайне архитектурной среды(КНУБА, 2012) Ольховская Е. В.Рассмотрены вопросы влияния рекламы на дизайн архитектурной среды, выявлены художественно-графические особенности рекламы .Документ Досвід використання арки в архітектурі(КНУБА, 2011) Бачинська, О. В.У статті розглядається поняття арки; якості арки, як архітектурного елементу; систематизований досвід історичного використання; сучасне вживання історичних форм арки.Документ Специфіка дизайну систем розсіяного освітлення приміщень на основі світлодіодів(КНУБА, 2019) Коваль, ЛідіяУ статті розглядається специфіка дизайну систем розсіяного освітлення приміщень на основі світлодіодів, яка визначається такими проблемами дизайнерського проектування світлодіодних освітлювальних систем: утворення множинних тіней при використанні груп відкритих світлодіодів у світильниках прямого світла; необхідність захисту зору користувачів від прямого попадання світла світлодіодів, у зв’язку з тим, що висока світлова ефективність і мініатюрні розміри сучасних світлодіодів призводять до концентрації значного світлового потоку в одній точці. У процесі роботи визначено, що перспективним варіантом вирішення вище окреслених проблем є використання розсіяного освітлення, яке вважається одним з найбільш комфортних, з точки зору уникнення засліплення та блискавості. Однак, розсіяне освітлення має такий недолік як монотонність. У результаті дослідження запропоновано способи уникнення монотонності світлового середовища, сформованого розсіяним світлом: основний – збагачення форми світильників і освітлювальних систем завдяки використанню для їх утворення складних і структурованих світлорозсіювальних поверхонь; додатковий – збагачення кольору освітлення за рахунок нюансових відмінностей у кольоровій температурі світла окремих світильників серед множини тих, що входять до загальної системи освітлення. Практичного застосування окреслені вище теоретичні положення набули у: серіях спроектованих абажурів (ПУ 112427, ПУ 130594), в основі конструкції яких лежать правильні (гексаедр або куб, октаедр, ікосаедр) і льні (кубоктаедр, ромбокубоктаедр) багатогранники; серіях світлодіодних світильників - для освітлення абажурів (ПУ 128832) і для формування систем розсіяного освітлення (ПУ 121313). Також, виявлено, що в сучасному дизайні світильників розсіяного світла поширюється використання органічних світлодіодів (OLED) на жорсткій або гнучкій підкладці у якості джерел світла.Документ Оптимізація стального звареного резервуару при обмеженні: напружень, переміщень, власних частот коливання(КНУБА, 2018) Кошевий, ОлександрПри збільшення рівня потреб в нафтопродуктах стала проблема будівництва резервуарів для їх зберігання. Історія появи резервуарів в світі з розвитком нафтової промисловості почалась в 17 ст. з збільшенням видобуванням і переробкою нафтопродуктів. Спочатку це, були земляні резервуари на глинистих ґрунтах. При такій конфігурації конструкції підприємства втрачали частину нафтопродуктів, а також, з часом, такі конструкції обвалювалися, тим самим були дуже небезпечними для тривалої експлуатації резервуара. Перший клепаний стальний резервуар запропонував В. Г. Шухов, який був побудований в 1878 році. В 1935 році в світі був збудований зварний резервуар, який мав об’єм 1000 м3. Цей метод дозволив перейти на індустріальний рівень і розгорнути цілу мережу резервуарів в промислових районах України і світу. За кордоном вирішуються проблеми зберігання нафти під землею з використанням природних і штучних пустот. На сьогоднішній день практично всі сучасні АЗС, бази нафтопродуктів та інші підприємства використовують стальні зварні резервуари. Ці конструкції є надійні та довговічні, але виникає питання для будь-якого підприємства економічної сторони питання. Зробити під кожне підприємство індивідуальну товщину стальних конструкцій, для економії коштів на будівництво. При цьому розглядається необхідне оптимальне автоматизоване проектування цих резервуарів для знаходження оптимального рішення конструкції[1,2]. В даній статі розглянута оптимізація резервуару з плаваючим дахом.Документ Особливості при проектуванні багатоповерхових гаражів(КНУБА, 2018) Скорук, Леонід; Сібіковський, ОлександрАктуальність створення гаражів та стоянок автомобілів, як відкритого типу, так і закритого типу, назріла у зв'язку з тим, що кількість машин зросла настільки, що існуючі автостоянки не забезпечують потік заявок автовласників на паркувальні місця. Передові машинобудівні технології все ширше знаходять застосування в сучасному будівництві. Протягом останніх років, ми можемо спостерігати, як трансформується архітектурний вигляд сучасних споруд, коли в звичайні функціональні схеми додається функція паркування автомобілів на нижніх поверхах. Зовнішній вигляд та інженерні конструкції багатоповерхової авто-стоянки повинні представляти щось більше, ніж суто утилітарну функцію, а проблему актуальності будівництва багатоповерхових гаражів та паркінгів не слід залишати без уваги. Вказані мінімальні параметри необхідного машино- місця для зберігання автомобіля в багатоповерховому гаражі, а також висота приміщення та максимально можлива поверховість наземних та підземних гаражів. Відображені можливі ефективні конструкції для видозмінення та покращення багатоповерхових гаражів.Документ Орнамент в інтер’єрі(КНУБА, 2019) Шум, А. О.; Хавхун, Галина МиколаївнаЗа результатами історичного аналізу застосування орнаменту виявлені його характерні особливості для різних періодів; проведений структурний аналіз орнаменту; виявлені прийоми розміщення і композиційна функція орнаменту в просторі інтер’єру. Based on historical an alysis of the ornamentuse, its characteristics for different periods were revealed; structural analys is of the ornament is done; methods of place ment and compositional functions of the ornament in the interior space arerevealed.Документ Екзистенційний підхід до проєктування дизайну інтер'єрів(КНУБА, 2020) Русевич, Тетяна Вікторівна; Цись, Алла Василівна; Rusevich Tatiana; Tsys AlinaУ статті розглядається комплексний підхід до проєктування інтер'єрів з урахуванням факторів сприйняття простору, форми, кольору відповідно до виду діяльності, емоційними, особистісними якостями користувача. Питання що стосуються існування людини в середовищі, в просторі, що його оточує, зачіпаються цілим рядом наук, це - архітектурна екологія, екопсихологія, психо-дизайн, психологія сприйняття. При цьому важливо розуміти і оцінювати рівні просторових структур, які забезпечують людині безпечне проживання в штучно створеному середовищі. При оцінці архітектурного середовища виділяються геометричний і екзистенційний підходи, які є нероздільними при програмуванні результатів сприйняття людиною просторових структур і насамперед інтер'єрного простору. Геометрія, форма, світло і колір - це ті складові, які можуть реалізувати не тільки функціональну складову інтер'єру, але й програмувати і коригувати емоційний стан людини в залежності від його особистісних якостей. The article discusses an integrated approach to interior design, taking into account the factors of perception of space, shape, color in accordance with the type of activity, emotional, personal characteristics of the user. Issues concerning the existence of a person in the environment, in the surrounding space, are touched upon 282 Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 58. 2020 today by a number of sciences, these are architectural ecology, ecopsychology, psycho-design, psychology of perception. At the same time, it is important to understand and evaluate the levels of spatial structures that provide a person with safe living in an artificially created environment. When assessing the architectural environment, the geometric and existential approaches are distinguished, which are inseparable in programming the results of human perception of spatial structures and, above all, the interior space. Geometry, shape, light and color are those components that can realize not only the functional component of the interior, but also program and correct the emotional state of a person, depending on his personal characteristics. The psychophysical effect of color is one of the conditions for normal human life. Among the components of emotionality of color perception is the concept of association. Just as the sun and fire carry an associative impression of warmth, so yellow and red colors evoke warm feelings and invigorate. A person is able to actively respond to color visual images, among which the harmony of colors belongs to the first place. It is proved that the harmony of the material environment of the interior is a natural and constant human need. The ability to evoke an aesthetic reaction to what you see, aesthetic pleasure, the joy of meeting beauty is a prerequisite for harmony. The depth and strength of such experiences is a person's personal property, his spiritual wealth. Different attitudes towards colors appear in certain age groups. Due to the color symbols, you can create a certain mood that is necessary for a given interior. The overall color scheme in light tones also contributes to increased lighting. The combination of cold and warm colors in the room creates a working mood. Thus, we can talk about the equipment of the professions of an architect and designer with knowledge and methods of designing spatial structures from the point of view of taking into account the physiological, physical and psychological needs of a person living in an artificially created environment.Документ Исследование особености расчета пассажиропотоков на линиях метрополитена(КНУБА, 2011) Берлог, О. И.; Рейцен, Е. О.Проведено исследование прогнозирования передвижений, для планирования развития транспортных систем и зон их влияния.