Вибрані статті з наукових збірників
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27
Переглянути
Документ Аналіз закордонного досвіду проектування і будівництва автодромів(КНУБА, 2013) Зауральська, А. В.; Пархоменко, Ж. О.Розглянуто досвід проектування та будівництва автодромів, досліджено особливості їх організації. Автоспорт має складну і заплутану інфраструктуру, яка поєднує у собі змагання різних видів, масштабів і значимості, створює нові робочі місця і є рушійною силою прогресу в автомобілебудуванні.Документ Взаємодія кольору і форми як інструмент в сучасному мистецтві та проектуванні (на прикладі аптеки в м. Києві)(КНУБА, 2012) Пилипчук О. Д.В статті піднято питання про актуальність використання кольору в сучасному мистецтві та проектуванні інтер’єрного простору, та його взаємодія з художньою формою в візуально-просторовому середовищі. Взаємодія кольору і форми як інструмента в сучасному мистецтві та розглянуто на прикладі аптеки в м. Києві.Документ Використання сучасних напрямків образотворчого мистецтва у проектно-дизайнерській практиці як засобів організації естетичного предметно-прострового середовища(КНУБА, 2020) Пилипчук, О. Д.; Кривенко, О. В.Досліджуються можливості сучасних напрямків образотворчого мистецтва з використанням їх як засобів у проектно-дизайнерській практиці. Проаналізована утилітарна функція образотворчого мистецтва, що розрахована на організацію естетичного предметно-просторового середовища. Враховано сучасні можливості створення комфортних умов існування людини у просторі. Увагу приділено новітнім напрямкам та течіям у візуальному мистецтві, які пов’язані з новими інноваційними можливостями сучасних технологій. Визначені та запропоновані основні засоби образотворчого мистецтва, які засновані на нових методах і прийомах сучасного візуального мистецтва, а саме: протиріччя форми і змісту, асоціативні, формотворчі можливості.Документ Декоративізм в архітектурі(КНУБА, 2020) Житкова, Наталія ЮріївнаВ роботі розглянуто вплив досягнень науково-технічного розвитку пост- індустріального періоду суспільства на формування сучасних архітектурних стилів та їх естетичних якостей. Новітні конструкції та матеріали, сучасна інженерна інфраструктура надають нові можливості у функціональн,ому відношенні, але не завжди усвідомлені їх якості в естетичному контексті завдань архітектури . Відмова від декоративного нашарування скульптурного та графічного і мозаїчного походження не виключає необхідності пошуку нових естетичних сенсів та засобів. Питання форми і змісту супроводжує теорію та практику архітектурного проектування повсякчасно і має свої основоположні позиції, що стали класикою але й залишили сумнівні результати які потребують аналізу та оцінки. В роботі розглянуто питання необхідності визначення прогресивних сучасних рішень нової естетики, що дозволяє запобігати сумнівних епатажних рішень квазісучасної архітектури. Акцентовано увагу на роль декоративних прийомів вирішення завдань архітектури, як на найяскравішим засобі зосередити увагу не тільки на естетичних якостях будівлі, але і відобразити соціальні ідеологічні та культурні пріоритети часу, відображеного в архітектурі. Визначено актуальність адекватної оцінки активного вживання декору в містобудівному середовищі адже побудова гармонійного простору передбачає комплексний підхід . Розглянуто термін «декоративізм» та його прояви в архітектурі різних історичних періодів. Співставлено поняття «декоративізм» та «синтез мистецтв». Охарактеризовано особливості їх проявів в різних стилях. Акцентовано зв'язок проявів та змін стилів із соціально-історичними умовами, пріоритетами цінностей, що висуває суспільство. Розглянуто також прояви декоративізму в сучасних напрямах архітектури. Звернуто увагу на значущість критеріїв оцінки цього явища і саме тому – необхідність керуватися професійністю та сумлінням.Документ Закономірності узагальнення силуету монументально-декоративної скульптури(КНУБА, 2020) Полубок, А. П.Враховуючи аспекти взаємозв’язку архітектури і скульптури, у статті розглянуті закономірності та важливість застосування узагальнення силуетів скульптурної пластики у відкритому громадському просторі архітектурного середовища. Архітектурне середовище, в умовах взаємозв’язку із скульптурою, впливає на монументально-декоративну пластику та вимагає один із особливих засобів вираження скульптурної композиції – узагальнення силуету об’ємної форми, яка сприймається у відкритому громадському просторі. Так скульптурна пластика, яка стає по суті одним із учасників формування предметного простору, неодмінно піддається коригуванню силуету через визначення рівня його узагальнення в залежності від дистанції сприйняття. Важливим засобом вираження монументально-декоративної скульптури, яка застосовується у відкритому громадському просторі являється так званий «рівень узагальнення силуету» об’ємної форми – термін, який має на увазі співвідношення розміру деталі силуету форми до розміру цілої скульптурної композиції, величина якої у свою чергу залежить від дистанції сприйняття та підпорядковується габаритам простору, в якому вона проектується.Документ Засоби і прийоми освітлення інтер’єрів православних храмів(KNUCA, 2020) Артеменко, Г.На сьогодні в Україні масово будуються культові будинки та споруди. Православна українська церква з 2019 року після томосу стала єдиною, але певні аспекти будуть різнитися. Це виражається у зв‘язку культурно-історичних, мистецьких та художніх традицій з конкретними регіонами нашої держави. Стосується і сакральної архітектури. Стилістика оформлення внутрішнього простору інтер’єру, так само має певні характерно-стилістичні особливості у різних регіонах України. Перш за все, треба підкреслити, що сучасне сакральне будівництво розвивається принаймі у трьох напрямках.Документ Особливості адаптації, модернізації та удосконалення інтер`єрного середовища читальних залів існуючих бібліотек(КНУБА, 2020) Третяк, Юлія Вікторівна; Перелигіна К. В.Сформулювати особливості дизайну інтер‘єрів читальних залів існуючих бібліотек у контексті адаптації, модернізації та оновлення їх архітектурного середовища. У дослідженні, результати якого висвітлено у статті, застосовуються методи натурного обстеження, історичного аналізу, порівняння, текстового опису. У статті виявлено проблемні для нашої країни питання адаптації і реконструкції інтер‘єрів існуючих бібліотек. Визначено ряд чинників, що впливають на процес оновлення простору сучасної публічної бібліотеки у соціокультурному та середовищному аспекті. Розглянуто та проаналізовано морфологічні ознаки сучасних інтер‘єрів читальних залів публічних бібліотек, а саме: функціонально-планувальна структура приміщень, об‘ємно-просторова та предметна організація середовища, композиція і художній образ. Визначено новітні тенденції пристосування внутрішнього середовища будівель існуючих бібліотек до сучасних умов. Сформульовано ряд основних особливостей формування інтер‘єрів читальних залів бібліотек в умовах адаптації, що у свою чергу дасть можливість встановити вимоги до проектування нових та реконструкції існуючих інтер‘єрів читальних залів бібліотек і дати обґрунтовані рекомендації для їх дизайну та оздоблення. Розширено і поглиблено ряд проблемних питань щодо формування інтер‘єрного середовища приміщень читальних залів існуючих бібліотек в контексті їх адаптації відповідно сучасних вимог. Вперше сформульовано ряд основних особливостей, що впливатимуть на процес адаптації, модернізації та оздоблення внутрішнього середовища читальних залів бібліотек в Україні. Аналіз теоретичного та практичного досвіду формування інтер‘єрів будівель бібліотек, детальна характеристика складових їх середовища, виявлення ряду особливостей їх дизайну у контексті адаптації існуючого середовища до сучасних вимог допоможе скласти науково-практичні рекомендації щодо проектування, реконструкції та оздоблення вищезазначених інтер‘єрів.Документ Особливості функціонально-планувальної структури планетаріїв(КНУБА, 2013) Зауральська, О. О.; Гавриленко, О. О.Розглянуто особливості функціонально-планувальної структури планетаріїв, вимоги щодо їх розміщення, наповнення та функціонування. Розглянуто існуючу класифікацію планетаріїв та окремих їх елементів.Документ Особливості функціональної структури спортивних комплексів із критими гірськолижними спусками(КНУБА, 2013) Зауральська, А. В.; Бойко, О. С.Виявлення особливостей проектування спортивних комплексів для всесезонних занять зимовими видами спорту в даний час є актуальною проблемою. До недавнього часу в спортивне ядро гірськолижних комплексів входили виключно площинні споруди (упорядковані гірськолижні та бігові траси, сноупарк і катки). Винахід установок, що дозволяють створювати стійкий сніговий покрив усередині будівлі, спричинило за собою появу нового об'ємного типу спортивних споруд - критих гірськолижних комплексів (КГК).Документ Переяслав-Хмельницький. Історико-архітектурний розвиток(КНУБА, 2008) Хараборська, Юлія ОлександрівнаВ статті "Переяслав-Хмельницький. Історико-архітектурний розвиток" йдеться про історичний розвиток архітектури у місті Переяслав- Хмельницького.Документ Періодизація етапів будівництва білоцерківського історичного парку " Олександрія"(КНУБА, 2008) Косаревська, Р. О.На підставі архівних джерел спростовано версію Є. Чернецького щодо закінчення будівництва основних композицій білоцерківського парку «Олександрія» до 1791 року та запропоновано ввести в науковий обіг періодизацію етапів його будівництва.Документ Формування основних елементів методики підвищення енергоефективності житлових будинків в системі житлової забудови(КНУБА, 2008) Данько, Катерина СтаніславівнаВ статті розглядаються основні етапи методики визначення енергоефективності житлового будинку та житлової забудови.Документ Художник Григорій Гавриленко(КНУБА, 2008) Кривенко, Микола ЄвгеновичСтаття присвячена життю і творчості видатного українского художника другої половини ХХ ст Г.І. Гавриленка. Гавриленко мав широкий діапазон творчості: від ювелірної графіки до живописної абстракції. Коло спілкування: Г.В. Якутович, С.Й. Параджанов, М.П. Бажан, І.І. Блажков, В.В. Сильвестров, Валерій Айґі, Іван Драч, М.П. Рапай, Р.Г. Балаян. Був знавцем класичної музики і мав витончений музичний смак. Твори Гавриленка зберігаються в Національному Художньому музеї України та в збірках приватних колекціонерів.