Наукові статті
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/30
Переглянути
14 результатів
Результат пошуку
Документ Декоративне оздоблення архітектурних будівель Буковини першої третини ХХ столітт(Технодрук, 2017) Біленкова, Світлана ВікторівнаУ статті представлено мистецтвознавчий аналіз з декоративного оздоблення архітектурних будівель Буковини протягом першої третини ХХ століття. Саме у цей період містобудівна політика краю досягнула неймовірно високого рівня у проявах глибинних розумінь національних традицій, які проявилися в яскравому новаторському розмаїтті синтезу мистецтв архітектурного декору. In the article, art studies analysis is presented which demonstrates the decoration of buildings in Bukovyna during the first third of 20-th century. This period is special because town-planning policy of the region has reached its very high level at the deep understandig of national traditions, which appeared in bright and innovative diversity of art synthesis of architecrutal decor.Документ Зарубіжний досвід управаіння ландшафтами історичних місту контексті містобудівної політики України(2017) Біленкова, Світлана ВікторівнаСтаття присвячена питанню управління об’єктами культурної спадщини історичних місць світу — чине одному з головних завдань збереження самобутності держав у сучасному розвігтку суспільства. Станом на 2015 рік Список Всесвітньої культурної спадщини UNESCO нараховує понад 1000 об’єктів, які мають унікальну цінність (зокрема 802 культурних об’єкти в історичних місцях, 197 природних і 32 змішаних) зі 163 країн — членів Конвенції UNESCO з охорони Всесвітнього культурного надбання та природної спадщини 1972 року. До цього Списку вхоляїь і всссвітньовідомі об’єкта віл України (серед перших — історичний центр Львова). Процеси, які відбуваються у містобудівній політиці світу показують, що проблеми налагодження системи управління об’єктами. Всесвітньої спадщини UNESCO та управління їхніми буферними зонами с надзвичайно актуальними і об’єднують фахівців найрізноманітніших напрямків, формуючи абсолютно новий підхід до розвит ку культури нового будівництва в історичному середовищі. Стаття проілюстрована світлинами автора 2005-2014 років.Документ Резиденція буковинських митрополитів Йозефа Главки в контексті актуальних проблем збереження традиційного характеру історичного ландшафту міста Чернівців(Рута, 2006) Біленкова, Світлана ВікторівнаМісто - це один з найсильніших та найбагатіших втілень культури в її матеріальній та духовній плоті. Кожне із них в силу поєднань природно-планувальник, соціально-економічних та інших умов, має свій неповторний характер історично утвореного містобудівної середовища, свій образ, свій "геній, або феномен". Чернівці - одне з найцікавіших історичних міст України, назва якого зустрічається в історичних джерелах ще з 1408 року.Документ Чернівці - духовна скарбниця європейської художньої культури(МАУП, 2000) Біленкова, Світлана ВікторівнаРозглядаючи питання формування духовності українського народу, слід звернути увагу на архітектуру Буковинського краю, столицею якого є Чернівці. Унаслідок свого географічного розташування це місто увібрало в себе найкращі традиції української та європейської духовної спадщини, де чітко простежується історична доля українського народу.Документ Леонід Пригода(Українська конференція журналістів, 2014) Біленкова, Світлана ВікторівнаСеред живописців українського мистецького простору творча особистість Леоніда Григоровича Пригоди займає особливе місце. Його мистецький світ шліфувався у 1960-1970-х pp. під впливом улюблених вчителів художньої майстерності І. Селіванова, Г. Якутовича, Л Чичкана. Нині з роботами Л. Пригоди знайомий весь світ: своєю наполегливою працею і безмежною любов'ю до мистецтва він створив особистий стиль «неореалізму», який притаманний тільки йому, і саме цим донині зачаровує шанувальників мистецтва.Документ Невідомі сторінки чернівецького модернізму. Історична пам'ять і долі митців(Раритети України, 2018) Біленкова, Світлана ВікторівнаПротягом декількох десятиліть міжвоєнного періоду XX ст. (1920-1940-х pp.) прикордонні Чернівці неодноразово змінювали політичний устрій, стаючи містом, приналежним до різних державних утворень: декілька разів входили до складу королівської Румунії (були одним з найважливіших культурних центрів королівства) та до складу радянської країни (як своєрідний культурно-мистецький «острів» європейської ментальності). Це звичайно відображалося у містобудівній політиці тогочасних Чернівців: від першочергових заходів щодо заміни зовнішнього рекламного оздоблення містобудівного середовища, його художньо-естетичного забарвлення та образності ландшафту, — до створення-абсолютно нових, передових на той час тенденцій в переосмисленні можливостей культурного потенціалу цього унікального міста.Документ Чернівецький період творчого життя віденського архітектора Губерта Ґесснера(Фенікс, 2012) Біленкова, Світлана ВікторівнаФигура венского архитектора Губерта Гесснера — Hubert Gessner (1871-1943) — интересна на Украине не только как автора проекта сооружения бывшей Центральной сберегательной кассы в Черновцах (1900-1901 гг.). Без преувеличения, он — универсальный архитектор. Автор первых проектов по строительству частных вилл (1896 г.); конкурсных не реализованных проектов сберегательных касс (1897-1898 г.г.) для городов Подебрат и Троппау и первого реализованного проекта Центральной сберегательной кассы в Черновцах (1900-1901 гг.); разработок многоквартирного социального жилья и первых жилых микрорайонов («суперблоков»); рабочих Домов; общественных зданий, гостиниц и пр. Все эти сооружения отображают те новаторские поиски и тенденции, которые начинал в своё время гениальный архитектор Отто Вагнер — Otto Wagner (1841-1918). Современниками и творческими коллегами архитектора Гесснера были такие известные зодчие, дизайнеры и скульпторы, как А. Лоос — Adolf Loos (1870-1933), Й. Гофман — Josef Hoffmann (1870-1956), Й. Плечник - Josef Plechnik (1872-1957), О. Шимкович – Otmar Schymkovych (1864-1947), О. Ласке — Oskar Laske (1874-1951) и др. Поэтому черновицкий период творчества Губерта Гесснера — особенно важный и требует всестороннего внимания. Сооружение бывшей Центральной сберегательной кассы в Черновцах стало знаковым не только в его творчестве, но и повлияло на развитие архитектурного мастерства следующих поколений.Документ Оберігаючи видатні міста світу (з досвіду пам’яткоохоронної справи у Чернівцях)(Діса Плюс, 2018) Біленкова, Світлана ВікторівнаСтаттю присвячено обміну досвідом пам’яткоохоронної справиу Чернівцях,універсальною окрасою якого з гоп р. є об’єкт Світової спадщини ЮНЕСКО: —ансамбль колишньої Резиденції митрополитів Буковини і Далмації (архітектор Йозеф Главка, 1864—1883). При цьому питання збереження, охорони та сучасного використання об’єктів культурної спадщини в контексті управління історичним ландшафтом міста залишаються досі поза належною увагою. Як ці проблеми вирішувалися у Чернівцях протягом XIX—початку XXI ст., проаналізовано в цій статті.Документ Архітектурний розвиток Чернівців на межі ХІХ–ХХ століть(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаЕвропейську архітектуру кінця ХІХ і перших десятиліт ь ХХ століть справедливо розцінюють періодом напружених творчих пошуків, що призвело до формування нового стилю. Він отримав у мистецтво знавстві різних країн різні назви: «Art Nouveau», «Сецесіон», «Югендстиль», «Сецесія», «Модернізмо» (в Еспанії) та ин. Крім цих термінів, виникли й місцеві, локальні назви, наприклад, у Парижі – стиль «гімар», стиль «метро». В Україні цей новий художній рух уже з моменту його появи отримав назву «стиль модерн».Документ Архітектурні стилі Чернівців міжвоєнного періоду XX століття(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана Вікторівна