Вибрані статті з наукових збірників

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Документ
    Виїзна конференція кафедри основ архітектури та архітектурного проектування «Сучасні тенденції розвитку дерев'яної сакральної архітектури»
    (КНУБА, 2020) Івашко, Юлія Вадимівна; Сьомка, Сергій Володимирович; Ушаков, Гліб Наумович
    У статті описуються результати та висновки виїзної науково- практичної конференції кафедри Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА "Сучасні тенденції розвитку дерев'яної сакральної архітектури" 7 вересня 2019 року.
  • Документ
    Щоденник обмірно-проектної практики. Дубно – літо 2017
    (КНУБА, 2019) Слєпцов, Олег Семенович; Ніканоров, С. О.; Ладан, Тетяна Миколаївна; Пивоваренко О. В.
    У статті описуються методичні особливості проведення практики для студентів першого курсу кафедри Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА у 2017 році у рамках програми співпраці з з Державним історико-культурним заповідником у м. Дубно. Також особливістю було включення до програми співпраці дипломних проектів на тему відновлення середовища цього заповідника, які виконали студенти шостого курсу.
  • Документ
    Зональний ансамбль міста – охоронний комплекс: проект «Замок» – Дубно
    (КНУБА, 2019) Слепцов, О. С.; Ладан Т. М.
    У статті обґрунтовано універсальну модель культурноосвітнього проекту – проект "Замок". Ця модель передбачає на основі 5 етапів розвиток різних міст країни, де є середньовічний замок. Ці етапи наочно описані на прикладі перспективного реконструкції історичного середовища міста Дубно. Постановка проблеми: Визначні історико-архітектурні території України потребують замість точкового відновлення об'єктів системних проектів поетапного відродження всієї території.
  • Документ
    Особливості проведення обмірно-проектної практики студентів І курсу в м. Дубно
    (КНУБА, 2019) Слепцов, О. С.; Ніканоров, С. О.; Сьомка, С. В.; Щербаков, О. В.
    У статті описуються науково-методичні результати п'ятого року (2019) співпраці між кафедрою Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА і Державним історико-культурним заповідником у м. Дубно стосовно участі студентів і викладачів у благоустрої і регенерації історичного середовища міста Дубно. Постановка проблеми: сучасна архітектурна освіта потребує різноманітних експериментальних впроваджень до підготовки фахівців і особливе значення має розробка методики навчання студентів діяти в умовах історичних зон.
  • Документ
    Враження від проведення курсового проекту обміри пам’ятки архітектури та обмірно-проектної практики в національному заповіднику «Софія Київська»
    (Київський національний університет будівництва та архітектури, 2019) Слєпцов, О. С.; Куковальська Н. М.; Ніканоров, С. О.; Горіна, А. О.; Адаменко М. В.
    У статті описується методична послідовність та враження учасників від проведення занять з архітектурного проектування зі студентами першого курсу під керівництвом завідувача кафедри Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА професора О.С.Слєпцова на території Національного заповідника "Софія Київська" у 2016 році.
  • Документ
    Щоденник обмірної та проектної практик. Дубно – літо 2016
    (Київський національний університет будівництва та архітектури, 2020) Слєпцов О. С.; Ніканоров, С. О.; Ладан Т. М.; Пивоваренко О. В.
    У статті описується особливості експериментальної методики організації обмірної та проектної практики студентів першого курсу. Це впроваджує кафедра Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА у співпраці з Державним історико-культурним заповідником у м. Дубно. У 2016 році відбувся другий цикл цієї щорічної і плідної співпраці, який мав нові особливості методичної організації.
  • Документ
    Щоденник обмірної та проектної практик. Дубно – літо 2015
    (Київський національний університет будівництва та архітектури, 2020) Слєпцов О. С.; Ніканоров С. О.; Ладан Т. М.; Пивоваренко О. В.
    У статті розглядаються особливості проведення учбової практики (обмірна, проектна) на кафедрі Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА. Описано: загальна організація, методика робочого процесу, організація відпочинку студентів і викладачів, використання концептуальної психологічної методики відчуття "духу міста". Дана тематика особливо актуальна для удосконалення методик фахового навчання з поглибленим вивченням архітектурної спадщини.
  • Документ
    Кафедрі основ архітектури та архітектурного проектування 55 років: еволюція, особистості, надбання, сьогодення
    (КНУБА, 2020) Слєпцов, Олег Семенович; Івашко, Юлія Вадимівна; Ушаков, Гліб Наумович; Яковенко, М. К.
    У статті досліджується історичний розвиток та організаційно- методична система діяльності кафедри Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА під керівництвом професора О.С.Слєпцова. Виявлено ефективну взаємодію основних складових діяльності: навчальне середовище, залучення досвідчених фахівців, співпраця з профільними організаціями, участь у реальних проектах і конкурсах, видавнича діяльність, індивідуальний науковий, практичний та художній розвиток викладачів. Узагальнено значення кафедри у структурі архітектурного факультету КНУБА та результати оновленої комплексної діяльності, що послідовно впроваджує протягом дев'яти років керівник кафедри професор О.С.Слєпцов. Ці методичні висновки можуть бути корисними при плануванні діяльності різними організаційними підрозділами архітектурної освіти та науки.
  • Документ
    Мова пропорцій в поезії архітектури
    (КНУБА, 2011) Сьомка С. В.
    Питання, розглянуті в статті, далекі від художніх алегорій , але безпосередньо стосуються досліджень , систематизації і можливості застосування пропорціонування як проектно-аналітичного інструментарію сучасного зодчого .
  • Документ
    Науково-дослідна складова у комплексній підготовці архітекторів
    (КНУБА, 2019) Бачинська, Л. Г.
    Проблема, котрій присвячена стаття, обумовлена специфікою навчання студентів-архітекторів у вищому навчальному закладі, яка міститься в отриманні знань, умінь та навичок у професійно-проектному та творчому напрямках. Головне спрямування професійної діяльності фахівця – це архітектурне проектування, яке акумулює здатність до творчості, а також знання фундаментальних та інженерно-технічних наук, що потребують логіки мислення. Потреби логічної побудови архітектурного об’єкта відрізняють архітектурну діяльність від інших видів зображувального мистецтва і проявляються у точності дій, уявлень про закономірність і зв'язок окремих процесів між собою і багатьох інших якостях. Визначена актуальність проблеми сполучення як навчання архітектурно-проектній справі, так і науковій діяльності, що міститься у поєднанні архітектурно-творчих завдань з логікою створення побудови архітектурно-містобудівного об’єкту за певними етапами. Отже, професійно-проектний і творчий напрямки діяльності архітектора базуються на проведенні наукових досліджень. На сьогодні в зв’язку із ущільненням часу і прискоренням темпів життя, відбувається ускладнення соціальних і особистністних потреб сучасної людини, різноманіття видів її діяльності та форм і напрямків освіти, а також змінення її мислення, її оцінки сьогодення, стану соціуму і простору, в якому вона перебуває. Тому формування здатності до наукового аналізу фахівцівархітекторів з врахуванням сучасних соціальних потреб є конче необхідним. Для з’ясування особливостей навчального процесу архітекторів запропонований метод порівняльного аналізу архітектурно-творчої діяльності з науково-дослідною. Розібрані етапи виконання архітектурного проекту, які є спільними за послідовністю та змістом з науково-дослідними роботами. В статті також розглянуті різноманітні форми наукової праці студентів у навчальний і позанавчальний час і запропоновано будувати комплексну програму паралельного творчо-наукового навчання за обширними темами.