Вибрані статті з наукових збірників

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Документ
    Інформаційна система оцінки ефективності рекламних заходів
    (КНУБА, 2010) Теренчук, С. А.; Гоц, В. В.; Шамшур, Х. М.
    У програмному середовищі Borland Delphi розроблено інформаційну систему оцінки ефективності рекламних заходів, що базується на графовій моделі і реалізує методи теорії ймовірностей та математичної статистики.
  • Документ
    Можливі варіанти текстових моделей протодизайну родового символу князів Кийовичів (до нових версій гіпотези походження назви столиці України)
    (КНУБА, 2014) Горбик, О. Р.; Ломовський, А. І.; Нікуліна, Г. Ф.; Саркісян, М. С.
    В статті подаються нові версії гіпотези походження назви столиці України від виду найдавнішої персональної зброї, посоха, знака влади – «кия», об‘єднання в одну з трьох літописних версій виникнення назви міста від імені першокнязя. Гіпотетично розглядаються можливості того, що засновник града майстерно фехтував на киях, шкутильгав змолоду після бойової травми, або привів праслов‘ян до Дніпра–Славутича у поважному віці, користуючись києм, як посохом. Застосовуючи методи нової галузі науки на стику історії та дизайну, як запропонований «ретроспективний дизайн», розроблені можливі текстові, описові моделі родового символу Кийовичів. Підкреслюється, що наступні відомі знаки влади – жезл, скіпетр, бунчук, булава і т.д., походять від першого бойового знаряддя первісних людей та їх вождів – кия
  • Документ
    Нова версія тлумачення імені Хорив, одного із братів – засновників Киева та текстової моделі його бойового символа в аспекті ретроспективного протодизайну
    (КНУБА, 2015) Горбик, О. Р.; Дончук, О. В.
    В статті подаються нові версії гіпотези тлумачення давньо- слов’янського імені Хорив, молодшого із братів–засновників Києва від назви бойового символа–«хоругва», яку з почестю носив князь. Розглядається можливість походження імені – прізвиська із слова «хоругва» в сучасному українському значенні «хоружний», тоб-то прапороносець. Розроблені варіанти текстових моделей хоругви з позицій ретроспективного протодизайну з метою подальших графічних і реальних відтворень.
  • Документ
    Нова версія тлумачення імені Щек, одного з братів-засновників Києва та текстові моделі його зброї-символу в аспекті ретроспективного протодизайну
    (КНУБА, 2015) Горбик, О. Р.; Творонович, О. Є.; Творонович, І. О.
    В статті подаються нові версії гіпотези тлумачення давньослов’янського імені Щек (Чек), середнього з братів-засновників Києва, від виду його улюбленої персональної зброї «чекана» та бойової спеціалізації «чекання у засідках». Розглядається можливість діалектичних відмінностей у слов’янських племінних говірках при вимовлені цього імені з урахуванням лінгвістичної комбінаторики. Наводяться варіанти текстових моделей князівських чеканів з позиції ретроспективного протодизайну з метою подальшого графічного та реального відтворення.
  • Документ
    Циклічність активності концептуальної творчості в архітектурі (гіпотеза)
    (КНУБА, 2018) Весна, А. В.; Дубинский, В. П.
    У дослідженні вперше висунута гіпотеза про циклічність періодів активності концептуальної творчості в архітектурі. Запропоновано методи виявлення цих циклів, які засновані на розробленому методі аналізу історично значущих архітектурних концепцій і концептів, створених на їх основі. Висунуто гіпотезу про структуру концептуальних циклів і причини їх виникнення. У період з V ст. до н.е. по теперішній час виявлено чотири періоди активності створення архітектурних концепцій. Кожен з виявлених періодів є віссю зміни спеціальності і адаптації її до нових умов існування міст і архітектури.
  • Документ
    Влияние глобальных концепций развития человечества на современную архитектуру
    (КНУБА, 2017) Весна, А. В.; Дубинский, В. П.
    Сегодня публикуемые в СМИ глобальные концепции развития человечества стали мощным стимулом творческого и исследовательского поиска для многих тысяч людей во всем мире. К настоящему времени накоплено достаточное количество фактического материала, что позволяет систематизировать современные глобальные архитектурные концепции и выработать алгоритмы их адекватной оценки. В данной статье автором предложена оригинальная методика подобных оценок.