Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/105

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Документ
    Експериментальні дослідження заглиблення зуба розпушника при різних швидкостях переміщення базової машини
    (КНУБА, 2020) Пелевін, Леонід; Горбатюк, Євгеній; Пристайло, Микола; Мельниченко, Богдан
    В статті дано опис експериментальної установки для дослідження опорів ґрунту заглибленню зуба розпушника, завдяки якій визначені дотичні та нормальні сили опорів ґрунту. Розглянуто взаємодію міцного ґрунту з робочим органом розпушника, зуб якого за допомогою гідроциліндра примусово заглиблюється в масив, таким чином збільшуючи швидкість самого заглиблення. Проведені експериментальні дослідження заглиблення зуба розпушника в ґрунт з різними швидкостями заглиблення, шляхом виконання серії різів на парафіні при заглибленні робочого органа. За результатами досліджень побудовані порівняльні графіки дотичних та нормальних сил опорів ґрунту наконечнику із різними швидкостями базової машини. Теоретично та експериментально доведено раціональність використання на розпушнику розробленої конструкції обладнання, що дозволяє збільшувати швидкість заглиблення зуба розпушника. Для забезпечення більшої величини заглиблення робочого органа запропоновано технічне рішення забезпечення збільшення швидкості пересування тільки робочого органа, незалежно від землерийної машини.
  • Документ
    Огляд основних конструкцій гідравлічного приводу кранів - маніпуляторів на транспортних засобах
    (КНУБА, 2009) Ловейкін, В. С.; Міщук, Д. О.
    У статті подано огляд існуючих конструкцій і прототипів гідравлічного приводу маніпуляторів на транспортних засобах. Значну увагу приділено системам керування.
  • Документ
    Шляхи удосконалення одноківшевих екскаваторів
    (КНУБА, 2010) Волянюк, В. О.
    Розглянуті шляхи удосконалення одноківшевих екскаваторів в сучасних умовах за основою системного підходу.
  • Документ
    Побудова фізичної моделі шарнірно-зчленованої стрілової системи баштового крана
    (КНУБА, 2014) Ловейкін, Вячеслав; Шевчук, ,Олександр
    У роботі,на основі теорії подібності технічних систем, визначено параметри фізичної моделі шарнірно-зчленованої стрілової системи баштового крана, За цими параметрами побудована фізична модель шарнірно-зчленованої стрілової системи для проведення експериментальних досліджень зміни вильоту баштового крана за рахунок переміщень шарнірно-зчленованої стрілової системи та вантажного візка.Наведено порівняння відповідних параметрів фізичної моделі та натурної машини.
  • Документ
    Синтез оптимального керування рухом вантажопідйомними кранами
    (КНУБА, 2014) Ромасевич, Юрій; Ловейкін, Вячеслав
    У статті наведено постановку задачі оптимального керування рухом вантажопідйомного крана із вантажем на гнучкому підвісі. Запропоновано комплексний безрозмірний критерій, який відображає стан динамічної системи „кран-вантаж” у фазовому просторі і „витрати” на керування системою. Для розв'язання поставленої задачі використано метод динамічного програмування. Для установлення умови стійкості руху крана із вантажем на гнучкому підвісі використано алгебраїчний критерій Рауса-Гурвіца. Функція оптимального керування знайдена у вигляді зворотного зв'язку. Побудовані графiки функції оптимального керування та некласичний фазовий портрет руху системи.
  • Документ
    Аналіз зміни вильоту баштового крана з шарнірно-зчленованою стріловою системою
    (КНУБА, 2013) Ловейкін, В.; Шевчук, О.
    У статті приведено динамічний аналіз зміни вильоту шарнірно-зчленованої стрілової системи за сумісній роботі механізмів підйому стрілової системи та переміщення вантажного візка під час пуску та усталеного руху. На основі прийнятої динамічної моделі, що являє собою механічну систему з трьома ступенями вільності де за узагальнені координати прийняті:кутова координата переміщення стрілової системи, лінійна координата переміщення вантажного візка та лінійна координата переміщення вантажу;побудовані рівняння руху. Ці рівняння являють собою систему з трьох нелінійних диференціальних рівнянь другого порядку зі змінними коефіцієнтами, які розв'язані чисельним методом. В результаті розв'язку отриманих рівнянь побудовано графіки зміни основних кінематичних та динамічних характеристик системи.
  • Документ
    Модульний принцип побудови будівельного робота
    (КНУБА, 2017) Міщук, Дмитро; Волянюк, Володимир; Горбатюк, Євгеній
    Підвищення вимог до якості, швидкості та культури виконання будівельних робіт вимагає створення сучасних засобів будівництва і, зокрема, будівельних роботів. Подібні системи дозволяють значно прискорити виконання будівельних робіт із великим степенем точності та автоматизації. Встановлено, що найбільш перспективним напрямком створення роботів є комплексний модульний принцип. В роботі розглянуто підходи до створення будівельного робота за подібним принципом. Представлено основні модульні конструкції систем переміщення робочого органа робота та запропоновано метод морфологічних таблиць для пошуку технічних рішень синтезу конструкцій робота
  • Документ
    Експериментальне дослідження зміни вильоту баштового крана з шарнірно-зчленованою стріловою системою
    (КНУБА, 2015) Ловейкін, В.; Шевчук, О.
    Представлено результати експериментальних досліджень зміни вильоту баштового крана з шарнірно-зчленованою стріловою системою. Під час досліджень, що проводилися на фізичній моделі, визначено такі параметри: кут відхилення вантажного канату від вертикалі; переміщення та швидкості вантажного візка та канатного барабана приводу підйому стрілової системи; подовжнє зусилля у відтяжці.
  • Документ
    Ковші одноківшевих екскаваторів з активними зубами
    (КНУБА, 2018) Волянюк, В. О.; Міщук, Д. О.; Горбатюк, Є.
    Для виконання земляних робіт в будівництві, а саме копання котлованів та траншей, часто застосовують одноківшевий екскаватор. Загальним недоліком одноківшевих екскаваторів при розробці мерзлих і твердих грунтів є необхідність мати додаткову машину для попереднього розпушування цих порід. В роботі розглянуті конструктивні схеми ковшів активної дії одноківшевих екскаваторів з ударними різальними частинами із закріпленими на них зубами, що встановлюються в нижній частині ковша і переміщуються по напрямним. Привід цих частин може здійснюватися ексцентриковими валами з гідромоторами або гідропульсаторами. Під їх дією та пружного буфера ударна різальна частина із закріпленими зубами здійснює зворотнопоступальний рух з частотою коливань 25...35 Гц і руйнує мерзлі або тверді породи. Гідравлічна рідина під тиском подається до гідромоторів або гідропульсаторів ковшів від гідравлічних насосів екскаватора. Наведені в роботі конструктивні схеми ковшів з ударними різальними частинами одноківшевих екскаваторів захищені патентами на корисні модель України. Застосування даних конструктивних схем дозволить розширити технологічні можливості одноківшевих екскаваторів щодо розробки ме¬рзлих і твердих грунтів та знизити собівартість земляних робіт. Зниження собівартості робіт буде здійснюватися шляхом виключення з ро¬бочого циклу машин для попереднього розпу¬шування твердих порід. В роботі представлено аналітичні залежності для розрахунку основ¬них параметрів ковшів активної дії та продук¬тивності екскаваторів. Визначено параметри, залежні від властивостей грунту, що розробля¬ється, і конструктивних характеристик ковшів, які впливають на продуктивність машин. Метою роботи є розширення технологічних можливостей одноківшевих екскаваторів для розробки мерзлих і твердих грунтів та знижен¬ня собівартості цих робіт шляхом їх виконання без притягнення додаткових машин для попе¬реднього розпушування твердих порід.