Регіональна політика
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/5666
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Проблеми і перспективи розвитку системи населених місць Східного регіону(Бескиди, 2019) Апостолова-Сосса, Любов ОлександрівнаНайбільш проблемним регіоном України в теперішній час без сумніву є східні прикордонні зони Донецької і Луганської областей, що межують з територіями ОРДЛО. Після втрати внаслідок окупації своїх обласних центрів – Донецька і Луганська, ці регіони перебувають в процесі перерозподілу функцій населених місць і демографічних ресурсів. Все це викликає потребу в терміновому пошуку шляхів подолання економічної і демографічної криз, обрання нових напрямів розвитку і, як результат, необхідність зміни стратегій розвитку міст і громад сходу України.Документ Індекс місцевої автономії у країнах Європи(Бескиди, 2019) Стойко, Олена МихайлівнаКолектив європейських експертів з місцевого самоврядування узагальнив попередні дослідженні і запропонув визначати індекс місцевої автономії враховуючи такі характеристики незалежності органів місцевого самоврядування як: законодавча (право приймати нормативно-правові акти), політична, програмна (розробляти і реалізовувати власну політику), фінансова, організаційна, а також невтручання (ступінь адміністративного нагляду з боку вищих органів публічної влади) і доступ (можливість впливу муніципалітетів на органи влади центрального і регіонального рівнів)Документ Специфіка та особливості розвитку місцевого самоврядування в умовах демократизації сучасних суспільств(Бескиди, 2019) Шинькович, Андрій ВасильовичСеред спеціалістів у галузі місцевого самоврядування існує думка, що домінуючими факторами суспільного розвитку є демократизація, інформатизація та глобалізація суспільних відносин. Це – поширена точка зору. Так, український вчений В.С. Куйбіда, утвердження демократії в багатьох країнах, особливо Європи, подає як позитивний результат того, що суперечність між державою і громадянином було вирішено на користь громадянина. [3, с.26]. Це – досить глибокий висновок. Він дає підстави також стверджуати, що держави, у такий ситуації державна влада – в першу чергу, поставили інтереси людини (громадянина) на перший план. Одночасно це викликало велику потребу радикальної перебудови і муніципальних органів управління. Управління містами, іншими регіональними територіями еволюціонувало і продовжує еволюціонувати у бік більш складних, структурованих моделей, коли на перший план почали виходити колегіальність, самоорганізація, тобто самоврядність. Таке управління, по суті виявляється програмно-ситуаційним, проблемно-орієнтованим, а самі управлінські структури набувають специфічного матричного типу.Документ Політико-правові засади місцевого самоврядування в Україні та досвід США(Бескиди, 2019) Гончарова, Крістіна АндріївнаПолітика держави по відношенню до місцевого самоврядування обумовлюється тими цінностями, які є суспільно визнаними на сучасному етапі розвитку. Ці цінності послідовно реалізуються при нормативно-правовій регламентації місцевого самоврядування та після цього знаходять свій прояв у повсякденному житті кожного члена територіальної громади.Документ Правові механізми забезпечення регулювання розвитку місцевого самоврядування в Україні(Бескиди, 2019) Мостовенко, Олексій Олександрович; Зінченко, Мирослава МихайлівнаУкраїна першою на пострадянському просторі, якщо не рахувати країн Балтії, зважилася на реформи децентралізації. Попри просту ідею, для проведення реформи децентралізації була потрібна неабияка політична воля, оскільки дуже важко віддавати владу та й ще органам місцевого самоврядування, фактично виводячи їх з під пильного ока держави і роблячи місцеве самоврядування дійсно самоврядним.Документ Представництво жінок в обласних та районних радах(Бескиди, 2019) Гербут, Надія АнатоліївнаСучасна політика України, зокрема регіональна, спрямована на подолання всіх форм дискримінації за ознакою статі, створення налнжних умов для реалізації прав та можливостей жінок та чоловіків. Процеси децентралізації піднімають значимість органів місцевого самоврядування, зокрема представницьких - сільських, селищних та міських рад. Згідно зі статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представницький орган місцевого самоврядування - це «виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення»Документ Реформування місцевого самоврядування та сучасні пріоритети влади(Бескиди, 2019) Воротін, Валерій Євгенович; Коваль, Олег МихайловичНаприкінці жовтня урядовці, представники місцевих рад та всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування під час публічної презентації обговорювали ключові зміни до Конституції та пріоритети діяльності Кабінету Міністрів щодо реформування територіальної організації влади та представницької влади. До участі в заході були долучені відомі державні фахівці, депутати, експерти в сфері публічного управління та місцевого самоврядування.Документ Принцип субсидіарності як засада місцевого самоврядування(Бескиди, 2019) Мішина, Наталя ВікторівнаПринцип субсидіарності (від лат. subsidiarius - допоміжний) – це один з принципів європейського конституціоналізму, який використовується по відношенню по-перше, до взаємодії між органами Європейського Союзу та органами державної влади держав-членів Європейського Союзу та по-друге, до взаємодії між органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Принцип субсидіарності з’явився та отримав своє поширення на європейському континенті. З цього приводу Н. Т. Ебарлізде писала, що це «суто німецький продукт», народжений піклуванням німецьких федеральних земель про свою національно-державну самобутність, який став поступово міцною складовою частиною європейського договірного права»