Регіональна політика

Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/5667

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Документ
    «Технологізація» культури і регіональна політика
    (Бескиди, 2018) Третяк, Василь Павлович
    На сьогоднішній час на всіх рівнях законодавчої і виконавчої влади іде інтенсивна робота по втіленню в життя політичних рішень стосовно практичної реалізації положень і принципів регіональної політики і місцевого самоврядування ,що являється відображенням більш довготривалої мети - політики децентралізації. Ця обставина визначається дуже багатьма чинниками , головна з яких - це наявність значних відмінностей у розвитку областей, міст, сіл і селищ території України. Спостерігається стала міжрегіональна поляризація в економічному розвитку, в соціальному забезпеченні життя людей, що визначається сукупністю природно-географічних, економічних, історичних, культурологічних, ментальних і інших факторів, кожен з яких потребує окремого об’єктивного аналізу. Здійснення стабільної довготривалої регіональної політики відбувається в надзвичайно складних умовах трансформації суспільства в Україні, обтяжених агресією Росії і затяжною економічною кризою.
  • Документ
    Регіональна політика та місцеве самоврядування в Україні: історичний аспект
    (Бескиди, 2018) Пилипенко, Олександр Євгенійович
    Коріння місцевого самоврядування виходить з територіальної сусідської общини стародавніх слов’ян. Кожна община вела свої справи самостійно і в межах наявних матеріальних ресурсів. В період Київської Русі набуває розвитку громадянське самоврядування, яке розвивалось на основі звичаєвого права. Основним його елементом було віче.Для вічової організації управління характерним був чіткий розподіл повноважень між вічем та обраними органами. На вічах обиралися посадові особи, вирішувалися найважливіші фінансові питання (встановлювалися та розподілялися податки), питання війни і миру, здійснювали вищу судову владу. До відання війта та інших посадових осіб самоврядування належали судочинство, адміністративне управління, збір податків тощо. Суб'єктом міського самоврядування виступала міська громада, а сільського - сільська громада (верв).
  • Документ
    Політико-правові засади регіональної політики України в умовах зміцнення національної єдності
    (Бескиди, 2018) Медвідь, Федір Михайлович; Курчина, Тамара Олександрівна; Мельниченко, Ярослав Богданович; Твердохліб, Анатолій Іванович
    Політика регіонального розвитку України сьогодні формується в умовах неоголошеної війни з Росією, яка спричинила окупацію частини території та економічні втрати, супроводжується погіршенням соціально- економічного становища країни та рецесією, вимагає значних зовнішніх запозичень на відновлення економіки, а також масштабних витрат на ведення воєнних дій. Водночас, Україна інтегрується в європейський цивілізаційний простір, що ставить перед національною регіональною політикою низку вимог. Децентралізація публічного управління має здійснюватися передусім в інтересах громадян, у межах цілісного пакету політичних, економічних, соціальних реформ, спрямованих на перетворення України в сучасну європейську країну.
  • Документ
    Культурно-ідеологічне макрозонування України як чинник регіональної політики
    (Бескиди, 2018) Бауман, Юрій Анатолійович; Панібудьласка, Андрій Володимирович
    Україна – дуже велика, як за європейськими мірками, і вельми різна країна. У цьому легко переконатися, поклавши на її мапу результати виборів, рейтинг політичних сил тощо. Така мапа свідчить, що сучасне політико-ідеологічне макрозонування країни сформувалося у 2001-2002 роках і майже без змін проіснувало до 2013 року. На противагу міфу про «дві України» – східну і західну, – політико- електоральний аналіз та результати соціологічних досліджень дозволяють впевнено виокремити в Україні не 2, а 4 макрозони: Захід, Цент-Північ, Схід-Південь та Донбас-Крим.
  • Документ
    Децентралізація : критерії оцінювання регіональної політики та результати в Україні
    (Бескиди, 2018) Узун, Юлія Вадимівна; Коч, Світлана Вадимівна
    У 2019 р. мине п’ятий рік реформування і слід буде підводити підсумки, але вже сьогодні є дослідження та експертні оцінки щодо первинних результатів. Нашу увагу привернули дані компанії «Active Group» та аналітичного центру «Інститут Республіки», за якими в 2017 р. 54,2 % опитаних експертів визнали реформу децентралізації найбільш ефективною в країні [11]. Але ці дані дисонують із даними організацій ЄС та Ради Європи, які теж здійснюють експертний моніторинг реформування.
  • Документ
    Регіональна політика : європейський досвід
    (Бескиди, 2018) Требін, Михайло Петрович
    Регіональна політика є одним з найстаріших і найвитратніших видів діяльності Європейського Союзу (ЄС). Її витоки сягають 50-х років ХХ ст., до моменту створення Європейського Економічного Співтовариства (ЄЕС), проте до 70-х років на рівні ЄС не робилося серйозних зусиль зі згладжування диспропорцій. Першим дієвим інструментом наднаціональної регіональної політики Європейського Співтовариства став Європейський фонд регіонального розвитку, створений в 1975 р. з ініціативи Великої Британії, що приєдналася до товариства, яка на той час мала великий досвід у цій галузі.
  • Документ
    Самоврядування й управляння як засади регіональної політики: діалектика взаємозв’язку
    (Бескиди, 2018) Данильян, Олег Геннадійович; Дзьобань, Олександр Петрович
    Україна знаходиться у процесі пошуку нових шляхів розвитку, вдосконалення наявних систем і структур виробництва й відтворення соціального порядку, шляхів подолання дисбалансу між владою й народом, між системами глобального й локального управління. За сьогоднішніх умов абсолютний порядок, як повний контроль держави над усіма суспільними процесами, економічно й політично вимагає критичного осмислення. І це ще один важливий аспект актуальності теми даної статті.
  • Документ
    Зламний момент у регіональній політиці (неоінституціоналістська версія)
    (Бескиди, 2018) Перегуда, Євген Вікторович; Місержи, Світлана Дмитрівна
    Регіональна політика є надзвичайно важливим елементом суспільного розвитку України. Це пояснюється депресивним станом багатьох регіонів, значними розходженнями між регіонами з точки зору економічного, політичного, соціального розвитку, відносно низькою інтенсивністю суспільних комунікацій для забезпечення діалогу між регіонами та між громадянами, спробами іноземних держав використати ситуацію в регіонах у власних інтересах.
  • Документ
    Правові засади здійснення державної регіональної політики в умовах децентралізації бюджетної системи України
    (Бескиди, 2018) Воротіна, Наталія Вікторівна
    Однією із найбільш важливих реформ, що здійснюється в Україні протягом останніх чотирьох років, є реформа децентралізації влади. У цьому зв’язку великого значення набувають процеси децентралізації у бюджетній сфері. Зазначимо, що у науковій літературі вказані процеси визначають різними термінами, кожен з яких є специфічним, але використовується для характеристики децентралізації у рамках бюджетної системи.
  • Документ
    Децентралізація як ознака сучасного етапу вітчизняної історії в аспекті регіональної політики просторового розвитку
    (Бескиди, 2018) Деревінський, Василь Федорович; Клименко, Єлизавета Олегівна
    В наш час історичний розвиток України зазнає «...масштабної модернізації всіх сфер життя, тобто комплексного реформування чинних та створення нових політичних, правових, економічних та суспільних інституцій...» [1, с.8]. В аспекті означеного, підґрунтям чого є вибір європейського вектору розвитку України, відбувається й зміна формату спілкування держави та громадян. Означена зміна зумовлює й масштабну модернізацію державної політики України у сфері місцевого самоврядування, яка спирається на інтереси жителів територіальних громад і передбачає децентралізацію влади. В основу цієї політики закладено положення Європейської хартії місцевого самоврядування та найкращі світові стандарти суспільних відносин у цій сфері [2].