Екологія

Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1243

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Документ
    Визначення ризику для здоров’я населення внаслідок підвищення забруднення атмосферного повітря в м. Києві
    (2020) Волошкіна, Олена Семенівна; Анпілова, Євгенія Сергіївна; Клімова, Ірина Володимирівна
    Зростання чисельності автомобільного транспорту (як легкового, вантажного та ін.) у великих містах України обумовлює підвищений рівень забруднення атмосферного повітря, що на фоні глобальних кліматичних змін суттєво впливає на здоров’я населення. В даній статті, на прикладі м. Києва зроблено аналіз основних шляхів формування емісій забруднення від викидів автомобільного транспорту. Запропоновано математичні моделі та методики розрахунку забруднень, включаючи вторинні фотохімічні перетворення при сталих метеоумовах атмосфери. Показано, що в місцях великого скупчення автомобілів (шляхопроводи, великі перехрестя), де поширені пробки та затори, або де він рухається з невеликою швидкістю, концентрація вторинного забруднення перевищує гранично допустиму референтну дозу за основними забруднювачами. Приведені розрахунки неканцерогенного ризику для здоров’я населення від концентрацій вторинного забруднення формальдегідом від автомобільного транспорту біля основних шляхопроводів, які були розраховані за отриманими максимальними місячними концентраціями. Розрахункові дані перевищення концентрацій формальдегідом знаходяться в межах 2,5 - 5,0 ГДК. Значення канцерогенного ризику для здоров'я населення від формальдегідного забруднення в літні місяці при температурі 20 – 30 С° становить 5 - 10-4. Отримані значення ризику для здоров’я населення складають середнє значення рівнів, шо за умов впливу на все населення потребує необхідного динамічного контролю і поглибленого вивчення джерел і можливих наслідків шкідливих впливів на населення. В дослідженні показано зростання значень екологічного ризику в залежності від підвищення температурних умов атмосферного повітря. Зроблено висновок щодо впливу забруднення атмосферного повітря від автотранспортних викидів на випадіння кислотних опадів на території міста та області. Приведені дослідження доводять необхідність дієвих заходів щодо підвищення екологічності транспортних засобів та зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення міста.
  • Документ
    Конвективна модель розповсюдження емісії викидів на автотранспортному щляхопроводі при нейтральних умовах
    (2018) Волошкіна, О. С.; Трофімович, В. В.; Клімова, І. В.; Сіпаков, Р. В.; Ткаченко, Т. М.
    Аналіз ступеня забруднення атмосферного повітря на урбанізованих територіях виявив його залежність від зростання кількості особистих автотранспортних засобів, які працюють на традиційному паливі. У роботі доведено можливість застосування теорії конвективної струмини для оцінки та прогнозу забруднення атмосферного повітря мегаполісів залежно від метеоумов та кількості автомобілів, які перебувають одночасно в «заторах» та «тиснявах» на автомобільному шляхопроводі. Для розрахунку параметрів конвективної струмини використовуємо інтегральний метод Л. Ейлера. На підставі розглянутих основних шляхів розповсюдження емісій в атмосфері, окреслено умови виникнення нейтрального стану. Авторами представлено методику розрахунку кількості викидів вуглеводнів від автомобільного транспорту, що є підставою для визначення вторинного забруднення формальдегідом атмосферного повітря територій мегаполісів внаслідок фотохімічних перетворень. Представлені дослідження дозволяють виділити частку викидів парникових газів від втомобільного транспорту в розрізі загальних викидів мегаполіса. На підставі даної моделі розроблений калькулятор розрахунку концентрації забруднення від автотранспорту. Калькулятор дозволяє використовувати спеціально синтезовані зовнішні впливи з подальшим обробленням результатів спостережень та з наступним аналізом наслідків. Ефективність використання запропонованої математичної моделі може бути збільшена, якщо поєднати її зі застосуванням "зелених конструкцій". Запропонований у роботі підхід стане в нагоді при пошуку оптимальних управлінських рішень на муніципальному рівні та формування екологічної політики міста.