Архітектура та містобудування
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1215
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Чернівці - духовна скарбниця європейської художньої культури(МАУП, 2000) Біленкова, Світлана ВікторівнаРозглядаючи питання формування духовності українського народу, слід звернути увагу на архітектуру Буковинського краю, столицею якого є Чернівці. Унаслідок свого географічного розташування це місто увібрало в себе найкращі традиції української та європейської духовної спадщини, де чітко простежується історична доля українського народу.Документ Чернівецький період творчого життя віденського архітектора Губерта Ґесснера(Фенікс, 2012) Біленкова, Світлана ВікторівнаФигура венского архитектора Губерта Гесснера — Hubert Gessner (1871-1943) — интересна на Украине не только как автора проекта сооружения бывшей Центральной сберегательной кассы в Черновцах (1900-1901 гг.). Без преувеличения, он — универсальный архитектор. Автор первых проектов по строительству частных вилл (1896 г.); конкурсных не реализованных проектов сберегательных касс (1897-1898 г.г.) для городов Подебрат и Троппау и первого реализованного проекта Центральной сберегательной кассы в Черновцах (1900-1901 гг.); разработок многоквартирного социального жилья и первых жилых микрорайонов («суперблоков»); рабочих Домов; общественных зданий, гостиниц и пр. Все эти сооружения отображают те новаторские поиски и тенденции, которые начинал в своё время гениальный архитектор Отто Вагнер — Otto Wagner (1841-1918). Современниками и творческими коллегами архитектора Гесснера были такие известные зодчие, дизайнеры и скульпторы, как А. Лоос — Adolf Loos (1870-1933), Й. Гофман — Josef Hoffmann (1870-1956), Й. Плечник - Josef Plechnik (1872-1957), О. Шимкович – Otmar Schymkovych (1864-1947), О. Ласке — Oskar Laske (1874-1951) и др. Поэтому черновицкий период творчества Губерта Гесснера — особенно важный и требует всестороннего внимания. Сооружение бывшей Центральной сберегательной кассы в Черновцах стало знаковым не только в его творчестве, но и повлияло на развитие архитектурного мастерства следующих поколений.Документ Архітектурний розвиток Чернівців на межі ХІХ–ХХ століть(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаЕвропейську архітектуру кінця ХІХ і перших десятиліт ь ХХ століть справедливо розцінюють періодом напружених творчих пошуків, що призвело до формування нового стилю. Він отримав у мистецтво знавстві різних країн різні назви: «Art Nouveau», «Сецесіон», «Югендстиль», «Сецесія», «Модернізмо» (в Еспанії) та ин. Крім цих термінів, виникли й місцеві, локальні назви, наприклад, у Парижі – стиль «гімар», стиль «метро». В Україні цей новий художній рух уже з моменту його появи отримав назву «стиль модерн».Документ Архітектурні стилі Чернівців міжвоєнного періоду XX століття(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаДокумент Архітектура Чернівців на шляху від стилю "Модерн" до стилю "Ар-Деко"(КНУБА, 2002) Біленкова, Світлана Вікторівна