Архітектура та містобудування
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1215
Переглянути
Документ Модерн в архітектурі кінця ХІХ – початку ХХ століть. Фрагмент аудіозапису лекції (частина друга)(КНУБА, 2000) Чепелик, В. В.Текст, що пропонується, є вступом до лекції, читаної проф. Віктором Васильовичем Чепеликом 6-9 березня 1996 р. студентам 5 курсу архітектурного факультету КІБІ. Текст максимально наближено до мовно-філологічних та дикторських особливостей усної подачі матеріалу. Тексту передує вступне слово опорядниці (Олени Горбик) про особливості викладання курсу сучасної зарубіжної архітектури Віктором Васильовичем Чепеликом, про педагогічну біографію шановного професора.Документ Кафедра основ архітектури і архітектурного проектування(КНУБА, 2000) Єжов, В. І.; Горбик, О. О.Висвітлено історію кафедри з часів становлення університету та архітектурного факультету КНУБА. Розкрито специфіку методів викладання, напрямок наукової діяльності, позначено провідні особистості та навчальні дисципліни та лекційні курси кафедри.Документ Чернівці - духовна скарбниця європейської художньої культури(МАУП, 2000) Біленкова, Світлана ВікторівнаРозглядаючи питання формування духовності українського народу, слід звернути увагу на архітектуру Буковинського краю, столицею якого є Чернівці. Унаслідок свого географічного розташування це місто увібрало в себе найкращі традиції української та європейської духовної спадщини, де чітко простежується історична доля українського народу.Документ Провідні викладачі-архітектори КНУБА (біографічні матеріали): О. Вербицький, С. Гіляров, М. Даміловский, А. Добровольський, Д. Дяченко, В. Заболотний, В. Кричевський, І. Лошаков, І. Моргілевський, М. Сєвєров, О. Хорхот, В. Чепелик, Я. Штейнберг, П. Юрченко, та ін.(КНУБА, 2000) Горбик, ОленаВисвітлено творчі та наукові біографії видатних архітекторів-педагогів КНУБА (періоду 30-х – 90-х рр. ХХ ст.). Узагальнено енциклопедичні та публіцистичні біографічні матеріали, представлено матеріали, зібрані автором в архівах Києва та КНУБА, занотовані в усних спогадах колег та учнів, додано віднайдені фото і дана авторська оцінка діяльності таких видатних особистостей, архітекторів, науковців, викладачів архітектурного факультету КНУБА (КІБІ), як: О.М. Вербицький, С.О. Гіляров, М.О. Гусєв, М.О. Даміловский, А.В. Добровольський, Л.А. Добровольський, Д.М. Дяченко, В.Г. Заболотний, В.Г. Кричевський, І.Й. Лошаков, І.В. Моргілевський, В.М. Онащенко, В.М. Риков, М.П. Сєвєров, О.О. Сидоренко, О.Я. Хорхот, В.В. Чепелик, Я.А. Штейнберг, П.Г. Юрченко.Документ Архітектура Чернівців на шляху від стилю "Модерн" до стилю "Ар-Деко"(КНУБА, 2002) Біленкова, Світлана ВікторівнаДокумент Дуалізм українського бароко: православне національне українське бароко та європейсько-католицьке колоніальне бароко на території України(Тов. “ДІА”, 2003) Горбик, ОленаДуалізм української архітектури бароко представлений диференціацією пам'яток національного православного храмобудування українського бароко та католицького європейського барокового храмобудування в Україні. Останнє на території Київщини і Волині набув форми колоніальної архітектури, яка не враховувала місцевих історичних та сучасних традицій архітектури і яка була варіаційним успадкуванням форм провінційного польського храмового будівництва.Документ Дуалізм українського бароко: православне національне українське бароко та європейсько-католицьке колоніальне бароко на території України(Тов. “ДІА”, 2003) Горбик, ОленаДуалізм української архітектури бароко представлений диференціацією пам'яток національного українського православного барокового храмобудування та католицького європейського барокового храмобудування в Україні. Останній на території Київщини та Волині набув форми колоніальної архітектури, яка не враховувала місцевих історичних та сучасних традицій архітектури і яка була варіаційним успадкуванням форм провінційного польського храмового будівництва.Документ Das Phanomen des architektonischen Erbes in Czernowitz(Städtebau, Architektur, Lunds Tekniska Hogskola, LTH, 2005) Bilenkova, SvitlanaHeutzutage stellen sich im Bereich Architektur vor alle historische Städte der Ukraine viele aktuelle Fragen, oft von besonderer Schärfe, die kompetente und baldige Lösungen verlangen, von denen abhängt, ob diese Städte mit ihren alten Stadtvierteln weiterhin „historisch“ bleiben, oder diese im postsowjetischen Stil, der nicht unbedingt die Entstehung der architektonischen Meisterwerke erwarten lässt, bebaut werden.Документ Архітектурні стилі Чернівців міжвоєнного періоду XX століття(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаДокумент Архітектурний розвиток Чернівців на межі ХІХ–ХХ століть(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаЕвропейську архітектуру кінця ХІХ і перших десятиліт ь ХХ століть справедливо розцінюють періодом напружених творчих пошуків, що призвело до формування нового стилю. Він отримав у мистецтво знавстві різних країн різні назви: «Art Nouveau», «Сецесіон», «Югендстиль», «Сецесія», «Модернізмо» (в Еспанії) та ин. Крім цих термінів, виникли й місцеві, локальні назви, наприклад, у Парижі – стиль «гімар», стиль «метро». В Україні цей новий художній рух уже з моменту його появи отримав назву «стиль модерн».Документ Озеленение зданий как средство архитектурной выразительности(Донбаська національна академія будівництва і архітектури, 2010) Вязовская, Анна Витальевна; Рябова, Ольга ВладимировнаВизначено основні види озеленення будинків і споруд: озеленення покрiвель та озеленення фасадiв.Проведено аналітичний огляд об'єктів вітчизняного та закордонного досвіду проектування будинків зозелененою покрівлею. Визначено основні композиційні та функціональні характеристики будинків зозелененою покрівлею. Систематизовано конструктивні заходи озеленення покрівель: традиційна іінверсійна; фасадів будинків: озеленення балконів, лоджій, терас; озеленення по спеціальному каркасу;озеленення за технологією "Живі стіни".На основі прикладів із закордонної проектної практики виявлено основні особливості будинків зозелененими фасадами.В результаті дослідження виявлено, що: озеленення покрiвель будинків в основному застосовується ввеликих суспільних будiвлях, з невеликою кiлькiстю поверхiв, розташованих частково або повністюпід землею, в яких покрівля виступає формотворним елементо; також вони, як правило, органічнопов'язані з існуючим рельєфом, доповнюють його і не домінують над навколишньою забудовою;озеленення фасадів в основному застосовується в багатоповерхових житлових і суспільних будівлях,що мають наземне розташування; з навколишнім рельєфом, як правило, органічно зв'язані і частодомінують над навколишньою забудовою; будівлі, в яких озеленення є основним засобом архітектурноївиразностi, завжди органічно вписуються в міське або природне середовище, в чому полягає одна зпереваг використання озеленення будівель і споруд.Документ Сенсорная архитектура - философия единства человека, архитектуры и природы(Донбаська національна академія будівництва і архітектури, 2010) Емельянова, Ольга Ивановна; Вязовская, Анна ВитальевнаОпределены основные тенденции в архитектуре: рациональный и органический способ восприятия окружающей среды. Рассмотрены исторические примеры органического подхода в архитектуре. Дано определение "сенсорной" архитектуры как архитектуры, воздействующей на человеческие чувства, вызывающей определенные переживания и эмоции. Визначено основні тенденції в архітектурі: раціональний і органічний спосіб сприйняття навколишнього середовища. Розглянуто історичні приклади органічного підходу в архітектурі. Дано визначення "сенсорної" архітектури як архітектури, що впливає на людські почуття, викликає певні переживання та емоції. На основі теоретичних робіт представників напрямку сформульовано характерні особливості сенсорної архітектури: філософська обґрунтованість, контекстуальність, урахування традицій, використання природних будівельних матеріалів й озеленення, використання топографії місцевості, ірраціональність, мінливість, незавершеність, толерантність, сомасштабність людині, екологічна й соціальна відповідальність. Визначено принципи сенсорної архітектури: дотримування філософії єдності людини, природи й архітектури; крихкість і мінливість архітектурного образу; моделювання людських почуттів та емоцій; принцип не заподіяння шкоди людині, природі й всій планеті.Документ Чернівецький період творчого життя віденського архітектора Губерта Ґесснера(Фенікс, 2012) Біленкова, Світлана ВікторівнаФигура венского архитектора Губерта Гесснера — Hubert Gessner (1871-1943) — интересна на Украине не только как автора проекта сооружения бывшей Центральной сберегательной кассы в Черновцах (1900-1901 гг.). Без преувеличения, он — универсальный архитектор. Автор первых проектов по строительству частных вилл (1896 г.); конкурсных не реализованных проектов сберегательных касс (1897-1898 г.г.) для городов Подебрат и Троппау и первого реализованного проекта Центральной сберегательной кассы в Черновцах (1900-1901 гг.); разработок многоквартирного социального жилья и первых жилых микрорайонов («суперблоков»); рабочих Домов; общественных зданий, гостиниц и пр. Все эти сооружения отображают те новаторские поиски и тенденции, которые начинал в своё время гениальный архитектор Отто Вагнер — Otto Wagner (1841-1918). Современниками и творческими коллегами архитектора Гесснера были такие известные зодчие, дизайнеры и скульпторы, как А. Лоос — Adolf Loos (1870-1933), Й. Гофман — Josef Hoffmann (1870-1956), Й. Плечник - Josef Plechnik (1872-1957), О. Шимкович – Otmar Schymkovych (1864-1947), О. Ласке — Oskar Laske (1874-1951) и др. Поэтому черновицкий период творчества Губерта Гесснера — особенно важный и требует всестороннего внимания. Сооружение бывшей Центральной сберегательной кассы в Черновцах стало знаковым не только в его творчестве, но и повлияло на развитие архитектурного мастерства следующих поколений.Документ Засоби художнього проектування середовищних об’єктів і систем(2012) Праслова, Валентина ОлександрівнаРозглядаються засоби художнього проектування, характерні для організації середовищних об’єктів і систем. Викладений матеріал стане у нагоді в процесі навчання проектуванню різних типів архітектурного середовища і художньому проектуванню окремих середовищних об'єктів відповідно до художніх вимог.Документ Особливості формування архітектури українських готелів радянського періоду будівництва (1917-1990 рр.)(КНУБА, 2012) Брідня, Лариса ЮріївнаРозглянуті основні архітектурні та історичні аспекти формування українських готелів радянського періоду будівництва (1917-1990 рр.) у контексті світового розвитку готельного господарства даного періоду. Визначені головні особливості архітектурної організації готелів відповідних періодів будівництва. Наведені узагальнені рекомендації щодо можливостей їх реконструкції та пристосуванняДокумент Аналіз структури сучасного готельного фонду у великих та найбільших містах України(КНУБА, 2012) Брідня, Лариса ЮріївнаПроведений аналіз існуючого готельного фонду України з точки зору показників, що мають відношення до архітектурної організації готелів. Зроблено порівняльний аналіз структури та показників комфортності, місткості та поверховості українських готелів різних періодів будівництва. Виявлено архітектурні особливості діючих готелів України радянського (1917-1990 рр.) періоду будівництва та надаються рекомендації щодо їх реконструкціїДокумент The main trends in architectural reconstruction of the hotels, built according to type design of the 1960-70s(L&L Publishing, 2012) Bridnia, LarisaВ статье рассматриваются основные аспекты реконструкции гостиниц, построенных в Украине по типовым проектам в 1960-1980 гг.: функциональные, объемно-пространственные, конструктивные, инженерно-технические, градостроительные, экономические и архитектурно-художественные. Приводится краткая история развития гостиничного строительства в Украине в ХХ веке, определяется место гостиниц, построенных по типовым проектам, в составе современного гостиничного фонда страныДокумент Аспекты преобразования и развития городских приречных территорий(Донбаська національна академія будівництва і архітектури, 2012) Вязовская, Анна ВитальевнаМіські прирічкові території є одними з найбільш привабливих ділянок для розміщення нових функцій. Така динаміка обумовлює необхідність упорядкування розуміння значення рік та їхніх берегів у структурі міста. У статті простежено функцію та роль ріки з давніх часів до сьогодення. Визначено сучасне трактування прирічкової зони, а також виявлено особливості та аспекти її перетворення з метою подальшого використовування.Документ Художнє проектування та паркове мистецтво(ХДАДМ, 2012) Праслова, Валентина ОлександрівнаРозглядаються приклади формування арт-просторів, декоративного оформлення природних ландшафтів, художніх творів із рослин. Викладений матеріал стане у нагоді в процесі навчання художньому проектуванню паркового мистецтва. The artistic design and park art. The examples of art spaces formation, nature landscapes decoration and artworks with plants are considered. The stated material fosters the artistic design study of park art. Key words: artistic design, park art, decoration, art spaces, artworks with plants.Документ Конструктивні особливості реконструкції готелів, побудованих за типовими проектами(КНУБА, 2013) Брідня, Лариса ЮріївнаВисвітлюються основні конструктивні аспекти реконструкції готелів, побудованих за типовими проектами на території України та колишнього СРСР. Виділені та проаналізовані основні методи дослідження існуючого стану конструкцій готелів, посилення та модернізації окремих конструктивних вузлів та елементів. Проведено аналіз основних конструктивних схем типових готелів та наведені рекомендації по їх можливому просторовому розширенню.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »