Перегляд Автор "Біленкова, Світлана Вікторівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Архітектор Губерт Ґесснер у Чернівцях та творче оточення його часу(КНУБА, 2011) Біленкова, Світлана ВікторівнаПостать віденського архітектора Губерта Гесснера – Hubert Gessner (1871-1943) - цікава в Україні не тільки за авторством споруди колишньої Ощадної каси у Чернівцях (1900-1901 pp.). Без перебільшень, він - універсальний архітектор. Автор перших проектів з будівництва приватних вілл (1896 p.); конкурсних нереалізованих проектів ощадних кас (1897-1898 pp.) для міст Подебрат і Троппау та реалізованого проекту колишньої Центральної ощадної каси у Чернівцях (1900-1901 pp.); розробок багатоквартирного соціального житла та перших житлових мікрорайонів („супсрблоків”); робітничих Домів; громадських споруд; готелів, тощо. Всі ці будівлі відображають ті новаторські тенденції і пошуки, які починав у свій час геніальний архітектор Отто Вагнер - Otto Wagner (1841-1918). Сучасниками і творчими колегами архітектора Ґесснера були відомі зодчі, дизайнери, скульптори як Адольф Лоос - Adolf Loos (1870 - 1933), Йозеф Гофман - Josef Hoffmann (1870 - 1956), Йозеф Плечнік - Josef Plechnik (1872- 1957), Отмар Шимкович - Otmar Schymkovych (1864 - 1947), О.Ласке – Oskar Laske(1874-1951) та ін. Тому, чернівецький період діяльності Губерта Гесснера – особливо важливий і вимагає всебічної уваги. Будівля колишньої центральної ощадної каси у Чернівцях стала знаковою не тільки в його творчості, а й вплинула на розвиток архітектурної майстерності наступних поколінь.Документ Архітектура Чернівців на шляху від стилю "Модерн" до стилю "Ар-Деко"(КНУБА, 2002) Біленкова, Світлана ВікторівнаДокумент Архітектурний розвиток Чернівців кінця XIX -поч. XX ст. (Досвід дослідження і класифікації стильових напрямків і тенденцій)(Золоті литаври, 2003) Біленкова, Світлана ВікторівнаДокумент Архітектурний розвиток Чернівців на межі ХІХ–ХХ століть(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаЕвропейську архітектуру кінця ХІХ і перших десятиліт ь ХХ століть справедливо розцінюють періодом напружених творчих пошуків, що призвело до формування нового стилю. Він отримав у мистецтво знавстві різних країн різні назви: «Art Nouveau», «Сецесіон», «Югендстиль», «Сецесія», «Модернізмо» (в Еспанії) та ин. Крім цих термінів, виникли й місцеві, локальні назви, наприклад, у Парижі – стиль «гімар», стиль «метро». В Україні цей новий художній рух уже з моменту його появи отримав назву «стиль модерн».Документ Архітектурні стилі Чернівців міжвоєнного періоду XX століття(Незалежний культурологічний часопис «Ї», 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаДокумент Витоки духовності у формуванні та розвитку історичного середовища Чернівців(Чернівецький нац. ун-т, 2009) Біленкова, Світлана ВікторівнаКоли суспільство перебуває у глибокій соціальній дезінтеграції з фактично відсутніми новими суспільними цінностями, ідеалами, котрі були б рівноцінними чи перевершували колишні, - тоді торкатись питань духовності буває досить складно.Документ Витоки духовності у формуванні та розвитку історичного середовища Чернівців(Чернівецький нац. ун-т, 2008) Біленкова, Світлана ВікторівнаАвтор наголошує на історичній пам’яті та духовності Чернівців та наголошує на важливому впливі резиденції Буковинських митрополитів на побудову всього історичного центру міста Чрнівці.Документ Декоративне оздоблення архітектурних будівель Буковини першої третини XX століття(Технодрук, 2017) Біленкова, Світлана ВікторівнаУ статті представлено мистецтвознавчий аналіз з декоративного оздоблення архітектурних будівель Буковини протягом першої третини XX століття. Саме у цей період містобудівна політика краю досягнула неймовірно високого рівня у проявах глибинних розумінь національних традицій, які проявилися в яскравому новаторському розмаїтті синтезу мистецтв архітектурного декору.Документ Декоративне оздоблення архітектурних будівель Буковини першої третини ХХ столітт(Технодрук, 2017) Біленкова, Світлана ВікторівнаУ статті представлено мистецтвознавчий аналіз з декоративного оздоблення архітектурних будівель Буковини протягом першої третини ХХ століття. Саме у цей період містобудівна політика краю досягнула неймовірно високого рівня у проявах глибинних розумінь національних традицій, які проявилися в яскравому новаторському розмаїтті синтезу мистецтв архітектурного декору. In the article, art studies analysis is presented which demonstrates the decoration of buildings in Bukovyna during the first third of 20-th century. This period is special because town-planning policy of the region has reached its very high level at the deep understandig of national traditions, which appeared in bright and innovative diversity of art synthesis of architecrutal decor.Документ Естетика художніх образів споруд «сецесіоністів» як втілення творчого потенціалу епохи(КНУБА, 2015) Біленкова, Світлана ВікторівнаХудожні образи архітектурних споруд – це в першу чергу показник творчого потенціалу епохи, його духовної, політичної та ідейної атмосфери. З історико-художніх позицій мистецтво архітектури „віденської сецесії‖ було одним із перших (після готики), де яскраво і багатоманітно сформувався абсолютно новий тип творчого мислення. Митці архітектури надихались не традиційними історичними формами, а філософсько-естетичним сприйняттям оточуючого природного світу. Тому стиль дуже рідко виступав у стерильних чистих формах та художніх образах.Документ Зарубіжний досвід управаіння ландшафтами історичних місту контексті містобудівної політики України(2017) Біленкова, Світлана ВікторівнаСтаття присвячена питанню управління об’єктами культурної спадщини історичних місць світу — чине одному з головних завдань збереження самобутності держав у сучасному розвігтку суспільства. Станом на 2015 рік Список Всесвітньої культурної спадщини UNESCO нараховує понад 1000 об’єктів, які мають унікальну цінність (зокрема 802 культурних об’єкти в історичних місцях, 197 природних і 32 змішаних) зі 163 країн — членів Конвенції UNESCO з охорони Всесвітнього культурного надбання та природної спадщини 1972 року. До цього Списку вхоляїь і всссвітньовідомі об’єкта віл України (серед перших — історичний центр Львова). Процеси, які відбуваються у містобудівній політиці світу показують, що проблеми налагодження системи управління об’єктами. Всесвітньої спадщини UNESCO та управління їхніми буферними зонами с надзвичайно актуальними і об’єднують фахівців найрізноманітніших напрямків, формуючи абсолютно новий підхід до розвит ку культури нового будівництва в історичному середовищі. Стаття проілюстрована світлинами автора 2005-2014 років.Документ Концепція матеріальності і дематеріальності архітектурних стилів. Погляд у майбутнє(КНУБА, 2011) Біленкова, Світлана ВікторівнаПарадигма постмодернізму сформувала цілий ряд важливих рис для різних творів мистецтва: це еклектичність, елемент гри, контрастність, іронія та постійна трансформація. Ці фактори вплинули і на сферу архітектурної діяльності, змінивши в першу чергу, відношення архітекторів до оздоблювального матеріалу. Так, за рахунок технічної свободи при роботі з формою змінилося відношення не тільки до самої суті архітектурного твору, а й до його стильового рішення та зв’язку з навколишнім середовищем.Документ Леонід Пригода(Українська конференція журналістів, 2014) Біленкова, Світлана ВікторівнаСеред живописців українського мистецького простору творча особистість Леоніда Григоровича Пригоди займає особливе місце. Його мистецький світ шліфувався у 1960-1970-х pp. під впливом улюблених вчителів художньої майстерності І. Селіванова, Г. Якутовича, Л Чичкана. Нині з роботами Л. Пригоди знайомий весь світ: своєю наполегливою працею і безмежною любов'ю до мистецтва він створив особистий стиль «неореалізму», який притаманний тільки йому, і саме цим донині зачаровує шанувальників мистецтва.Документ Мистецький розвиток Буковини в епоху модерну. Віденські та чернівецькі паралелі(2010) Біленкова, Світлана ВікторівнаНа рубежі XIX-XX cm. найпотужнішим осередком творчих пошуків Західної Європи стає Віденська художня школа. Чернівці як столиця найвіддаленішого Буковинського краю Дунайської монархії потрапляють під її вплив і перетворюються у справжню «метрополію мистецтв». Талановите використання різноманітних художніх засобів, форм і технологій зумовило формування унікального містобудівного ландшафту Чернівців, де історія та фольклор Буко- вини стали об'єктами творчих пошуків місцевих митців.Документ Містобудівні ландшафти історичних міст в акварелях архітектора Оскара Ласке – послідовника ідей віденського сецесіону(КНУБА, 2015) Біленкова, Світлана ВікторівнаІм‘я Оскара Івана Ласке (молодшого) маловідомого досі в Україні архітектора і художника-акварелиста українського походження з Чернівців є надзвичайно цінним у скарбниці вітчизняної культури і мистецтва. Його життєвий шлях – яскравий приклад становлення одного з найбільш просвітлених демократичних прошарків суспільства – творчої інтелігенції, який сформував на початку ХХ століття абсолютно нове творче мовлення художньо-естетичного світогляду.Документ Невідомі сторінки чернівецького модернізму. Історична пам'ять і долі митців(Раритети України, 2018) Біленкова, Світлана ВікторівнаПротягом декількох десятиліть міжвоєнного періоду XX ст. (1920-1940-х pp.) прикордонні Чернівці неодноразово змінювали політичний устрій, стаючи містом, приналежним до різних державних утворень: декілька разів входили до складу королівської Румунії (були одним з найважливіших культурних центрів королівства) та до складу радянської країни (як своєрідний культурно-мистецький «острів» європейської ментальності). Це звичайно відображалося у містобудівній політиці тогочасних Чернівців: від першочергових заходів щодо заміни зовнішнього рекламного оздоблення містобудівного середовища, його художньо-естетичного забарвлення та образності ландшафту, — до створення-абсолютно нових, передових на той час тенденцій в переосмисленні можливостей культурного потенціалу цього унікального міста.Документ Новаторство мульфункціонального доробку архітектора, дизайнера, філософа і митця Фридриха Кіслера(КНУБА, 2018) Біленкова, Світлана ВікторівнаПроблеми створення комфортного та гармонійного середовища для потреб людини в сучасному суспільстві є чи не одними з найголовніших. У цьому контексті "корреалістичний" мультифункціональний архітектурно-художній досвід творчого доробку архітектора, дизайнера, філософа, митця і вченого Фридриха Кіслера (Frederick Kiesler; 1890 - 1965) є надзвичайно важливим.Документ Оберігаючи видатні міста світу (з досвіду пам’яткоохоронної справи у Чернівцях)(Діса Плюс, 2018) Біленкова, Світлана ВікторівнаСтаттю присвячено обміну досвідом пам’яткоохоронної справиу Чернівцях,універсальною окрасою якого з гоп р. є об’єкт Світової спадщини ЮНЕСКО: —ансамбль колишньої Резиденції митрополитів Буковини і Далмації (архітектор Йозеф Главка, 1864—1883). При цьому питання збереження, охорони та сучасного використання об’єктів культурної спадщини в контексті управління історичним ландшафтом міста залишаються досі поза належною увагою. Як ці проблеми вирішувалися у Чернівцях протягом XIX—початку XXI ст., проаналізовано в цій статті.Документ Ознайомлення з системою японської освіти при вивченні історії української та зарубіжної культури(Митець, 1996) Біленкова, Світлана ВікторівнаВ щоденнику англійського мандрівника Петрі Ватсона, виданого на початку нашого століття, записано: «Якщо ви пробули в Японії шість неділь, ви все розумієте Через шість місяців ви починаєте сумніватися. Через шість років ви ні в чому не впевнені» Так дійсно. Японія - країна загадкова і викликає зацікавленість багатьох народів, країнДокумент Право на природну і культурну спадщину історичних міст і проведення в Україні „Єврофутболу „2012"(Чернівецький нац. ун- т, 2009) Біленкова, Світлана Вікторівна; Черновський, О.На початку XXI століття, Україна як самостійна держава з величезним потенціалом культурного спадку у складі держав Об’єднаних націй прийняла „Декларацію III тисячоліття», затверджену резолюцією 55/2 Генеральної Асамблеї 8 вересня 2000 року. Провідною лінією глобальних питань міжнародної співпраці держав світу стало утвердження нових принципів людської гідності, справедливості та рівноправ’я народів на глобальному рівні та відповідальності перед народами світу, особливо перед юними поколіннями, яким належатиме майбутнє планети.