Вибрані статті з наукових збірників
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27
Переглянути
17 результатів
Результат пошуку
Документ Вплив корозійних пошкоджень на експлуатаційні якості залізобетонних конструкцій(КНУБА, 2020) Афанасьєва, Людмила Володимирівна; Добровінська, МаринаОцінка безпеки будівельних конструкцій є однією із основних задач оцінки їх ксплуатаційних якостей. При довготривалому терміні експлуатації та при тривалій дії навантаження та агресивних факторів середовища конструкції можуть зазнавати руйнувань та пошкоджень. Одним із найбільш небезпечних та поширених пошкоджень є корозія будівельних матеріалів. Наслідком корозії для залізобетонних конструкції можуть бути змен- шення перерізів арматури та бетону, зниження щеплення арматури з бетоном, розт- ріскування бетону під дією тиску від продуктів корозії арматури , зменшення плеча внутрішньої пари сил перерізу, збільшення висоти стиснутої зони, загроза крихкого руйнування бетону для згинальних елементів. Ці фактори негативно впливають на міцнісні та деформативні характеристики кон- струкцій і становлять загрозу для їх безпечної експлуатації. В статті розглянуто, наскільки небезпеними, можуть бути різні корозійні пошко- дження на основі досліджень різних авторів. Виконано аналіз результатів розрахун- ків та експериментальних даних. Проведені чисельні дослідження моделей колон з використанням ПК ЛІРА САПР для оцінки впливу корозійного пошкодження на на- пружено-деформований стан стику збірних колон і можливості їх подальшої експлуа- тації.Документ Моделювання процесів масопереносу при корозії цементних бетонів дорожнього одягу та покриттів аеродромів(КНУБА, 2020) Човнюк, Юрій Васильович; Чередніченко, Петро Петрович; Кравчук, Володимир Тимофійович; Остапущенко, Ольга Павлівна; Chovnyuk Yuriy; Cherednichenko Petro; Kravchyuk Vladimir; Ostapushchenko OlgaРозглянуті різновиди корозійних процесів при впливі на цементні бетони дорожнього одягу та покриттів аеродромів різноманітних агресивних середовищ у межах класифікації за В.М. Москвіним й описані їх відмінні ознаки. У роботі зазначено, що руйнування цементних бетонів визначаються процесами масопереносу та хімічних реакції. На основі цього дається обгрунтування узагальненого методологічного підходу щодо моделювання процесів масопереносу при рідинній корозії будівельних матеріалів. Для корозій I та II видів отримані аналітичні розв‘язки за конкретних початкових та граничних умов задачі. Varieties of corrosion processes under the action of various corrosive environments on the cement concretes for pavement and airfield coatings within the classification by V.M. Moskvin are considered and their distinctive features are described. It is noted in the work that the rate of destruction of cement concretes is determined by the processes of mass transfer and chemical reactions. On this basis, we provide the substantiation of a generalized methodological approach to modeling the processes of mass transfer during liquid corrosion of building materials. For corrosion types I and II, analytical solutions are obtained for specific initial and boundary conditions of the problem. Development of mathematical models of concrete corrosion processes is based on the physical models of diffusion of components that are imbedded in the porous structure of concrete and the mathematical apparatus of boundary problems of mass transfer using differential equations in partial derivatives of parabolic type. The works, to which the authors refer, provide the results of the development of mathematical models of the processes of corrosion of concrete of the first type, as Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 58. 2020 301 well as the results of the practical application of these mathematical models. However, the results obtained cannot withstand scrutiny in terms of methods and approaches of classical mathematical physics. In this study, these errors, inaccuracies, inconsistencies and incorrectness of the abovementioned works are eliminated. At the same time, models of corrosion of concretes of the first and second types are taken into account. An undoubtedly positive aspect of the dependences obtained in the study is the possibility of solving the inverse problem, when the actual experimental data using this model make it possible to predict the numerical values of free calcium hydroxide, which, as a result, with a minimum error allows to predict the long-term durability of structures and buildings.Документ Вплив хвильових процесів на руйнування вологонасичених пористих середовищ, корозійну деструкцію бетонів дорожніх та аеродромних покриттів(КНУБА, 2020) Човнюк, Юрій Васильович; Чередніченко, Петро Петрович; Кравчук, Володимир Тимофійович; Остапущенко, Ольга Павлівна; Chovnyuk Yuriy; Cherednichenko Petro; Kravchyuk Vladimir; Ostapushchenko OlgaВивчаються дисипативні процеси при гармонічному деформуванні пружних вологонасичених пористих середовищ, заданих комплексними модулями пружності й комплексними модулями, які залежать від пористості та стискуваності рідини. Отримані формули для визначення швидкостей розповсюдження та коефіцієнтів затухання поздовжніх звукових хвиль. Побудована залежність відношення уявної частини модуля пружності до дійсної. Розглянуті різновиди корозійних процесів при впливі на цементні бетони різноманітних агресивних середовищ у межах класифікації за В.М.Москвіним й описані їх відмінні ознаки. У роботі зазначено, що руйнування цементних бетонів визначаються процесами масопереносу й хімічних реакцій. Проблема забезпечення безпеки й довговічності споруд, будівель, дорожніх та аеродромних покриттів обумовлює необхідність розробки ефективних рекомендацій на основі математичного моделювання, які дозволять попередити руйнування конструкції від корозії та хвильових навантажень. Математичне моделювання, виконане на основі теорії пружності та консолідації пористих анізотропних середовищ Біо (Biot M.A.) , післядії динамічних навантажень на матеріал середовища, і, зокрема, на цементобетонне покриття автомобільних доріг та аеродромів, дозволяє прогнозувати й покращувати їх експлуатаційні характеристики. Аналітичне дослідження розповсюдження пружних хвиль у матеріалі аеродромного покриття при силовому впливі повітряних суден буде у значній мірі сприяти розв’язку проблеми діагностики поточного експлуатаційного їх стану і у наступному обчисленню залишкового ресурсу безвідмовної роботи. Отримані в роботі результати можна в подальшому використати для вдосконалення і уточнення інженерних методів розрахунку параметрів діагностичної апаратури, яка застосовується для визначення експлуатаційного стану бетонів дорожніх и аеродромних покриттів, як на стадії конструювання подібних приладів, так і в умовах їх реальної експлуатації. The object of this study are the dissipative processes in the harmonious deformation of the elastic moisture-saturated porous media specified by complex modulus of elasticity and complex modules dependent on the porosity and density of the fluid. Formulas for determining the propagation velocities and attenuation coefficients of longitudinal sound waves have been obtained. The relationship between the imaginary part of elastic modulus and the actual part is constructed. Varieties of corrosive processes under the influence of various aggressive media within the V.M.Moskvin classification boundaries on cement concretes are considered and their distinctive features are described. It is noted in the paper that the destruction of cement concretes is determined by the processes of mass transfer and chemical reactions. The problem of ensuring safety and durability of structures, buildings, road and airfield surfaces necessitates the development of effective recommendations based on mathematical modeling, which will prevent the destruction of structures from corrosion and wave loads. Mathematical modeling based on the theory of elasticity and consolidation of porous anisotropic media (Biot M.A.), the effect of dynamic loads on the medium material, and, in particular, the cement concrete coating of roads and airfields allows forecasting and improving their performance. Analytical study of elastic wave propagation in the airfield coating material under the force of aircraft will be contribute significantly towards solving the problem of diagnostics of the current their operational condition and in the subsequent calculation of the residual reliable exploitation lifespan. The results obtained in this work can be further used to improve and refine engineering methods for calculating the parameters of diagnostic equipment used to determine operational state of concretes of road and airfield coverings, both at the stage of design and construction of such devices and in their actual operation.Документ Методи попередньої оцінки залишкового ресурсу фундаментів(ДП НДІБК, 2016) Матченко, П. Т.; Матченко, Т. І.; Шаміс, Л. Б.; Первушова, Л. Ф.Перелічені параметри, які визначають ресурс. Запропонована методика визначення їх критичних значень, методика розрахунку, яка дозволяє прогнозувати залишковий ресурс фундаментів. The parameters which define the resource are listed. The method of determination of their critical value and engineering calculation method which is used to calculate the remained service life of foundations is proposed.Документ Визначення дефекту типу „тріщина” за зображенням в оптичному діапазоні(КНУБА, 2009) Горда, О. В.Розглядається задача визначення дефекту типу „тріщина” в оптичному діапазоні. Детально розглянуто етап відокремлення основного зображення дефекту від сторонніх шумів та фону за рахунок використання визначеної послідовності математичних фільтрів із застосуванням характерних ознак дефекту даного типу з врахуванням наявності корозії на поверхні об’єкта дослідження.Документ Боротьба з корозією металів екологічно чистими засобами і технологіями(КНУБА, 2014) Висоцька, Л. М.; Савенко, В. І.; Савенко, С. С.; Фіалко, Н. М.; Фаренюк, Г. Г.; Кислюк, Д. Я.Корозія приводить до мільярдних збитків щорічно, які полягають у виведенні з ладу виробів і машин з металу, а також у витратах по захисту і відновленню металевих виробів. Дослідження процесів корозії дає основу стверджувати, що надійний захист від корозії це в першу чергу правильна підготовка поверхні і тільки потім якісний шар герметиків, фарб або інших типів покриття. Екологічно чиста речовина рослинного походження запатентована і випробувана з назвою «Консервант-модифікатор перетворювач-ґрунт іржі «КОНТРАСТ» є ефективним засобом блокування джерел (іржавіння) корозії і підготовки поверхонь до захисних покриттів.Документ Десять лет без движения(КНУБА, 2017) Дьомин, Н. М.Изложена статья профессора Фукса Г.Б. о повреждениях мостов коррозией и необходимости постоянного контроля за их строительством, состоянием и содержанием.Документ Перспективи використання поверхнево-активних речовин в технології підготовки води для систем централізованого теплопостачання(КНУБА, 2017) Габа, Крістіна Олексіївна; Вітковський, Володимир Станіславович; Гламаздін, Павло Михайлович; Давиденко, Євгеній ПавловичРозглянуто перспективи використання поверхнево-активних речовин в технології підготовки води. Метод очистки теплообмінних поверхонь від накипних відкладень і продуктів корозії при використанні поверхнево-активних речовин. Приведені висновки використання ПАР для промивання котлівДокумент Перспективи використання поверхнево-активних речовин в технології підготовки води для систем централізованого теплопостачання(КНУБА, 2017) Гламаздін, П. М.; Габа, К. О.; Давиденко, Є. П.; Вітковський, В. С.Розглянуто перспективи використання поверхнево-активних речовин в технології підготовки води. Метод очистки теплообмінних поверхонь від накипних відкладень і продуктів корозії при використанні поверхнево-активних речовин. Приведені висновки використання ПАР для промивання котлів.Документ Можливості зниження аварійності мереж централізованого гарячого водопостачання шляхом деаерації води(КНУБА, 2015) Тарадай, О. М.; Фоміч, С. В.; Гламаздін, П. М.Виконано аналіз найбільш характерних причин відмов в роботі систем централізованого гарячого водопостачання. Розглянуто найбільш поширені методи, що сприяють зниженню аварійності систем централізованого гарячого водопостачання. Може бути використано при проектуванні, будівництві чи реконструкції централізованої системи гарячого водопостачання мікрорайона, селища, міста.