Інженерна геодезія
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/153
Переглянути
2 результатів
Результат пошуку
Документ Моделювання точності геодезичних спостережень при проведені моніторингу стану магістральних газопроводів(КНУБА, 2019) Чибіряков, В. К.; Старовєров, В. С.; Нікітенко, К. О.У статті виконаю перехід від параметрів напружено-деформованого стану трубопроводу до моделювання точності геодезичних спостережень за переміщенням газопроводу. Запропоновано формули для переходу та для розрахунку середньоквадратичних похибок вертикальних та горизонтальних переміщень трубопроводу. Встановлено функціональну залежність між значенням середньо квадратичної похибки моделювання величини переміщення та середньо квадратичною похибкою значення приросту моменту при моделюванні напружено - деформованого стану системи. Крім того,проаналізовано літературу, що підтверджує відсутність вітчизняних нормативних документів, що регламентують порядок, склад і точність геодезичних робіт для контролю стану підземних газопроводів. Експериментально підтверджено вплив ґрунтового масиву на положення трубопроводу. Подібний системний підхід дозволяє виявити, спростувати чи підтвердити характер впливу зміни (варіації) фізико-механічних показників на результати чисельного моделювання, на яких виконується розрахунок точності виконання геодезичних робіт, стосовно виявлення та попередження розвитку деформацій трубопроводів.Документ Про одну розрахунову модель для дослідження дефомацій дамб і гребель та обгрунтування точності геодезичних спостережень(КНУБА, 2016) Чибіряков, В. К.; Станкевич, А. М.; Старовєров, В. С.; Акчуріна, Г. С.; Шорін, О. А.Відомо, що дамби і греблі під дією змінних навантажень можуть зазнавати деформацій, які призводять до порушення стійкості споруд, що негативно впливає на їх безаварійну роботу. Розв’язати задачі з визначення деформацій можна геодезичними методами, шляхом геодезичного моніторингу конструкцій у реальному часі. Точність дослідження забезпечується вибором точності спостережень та оптимальним розміщенням марок. Як відомо, переміщення споруди можна спрогнозувати за допомогою методів будівельної механіки, в основу яких покладено проектні значення величин, що описують її напружено-деформований стан (НДС).