2018

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1201

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Документ
    Регіональний розвиток південних областей УРСР після Другої світової війни як передумова інтеграції Криму із Україною
    (Бескиди, 2018) Сацький, Павло Вікторович
    Нинішня політика в Україні щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у питаннях здійснення політики соціально- економічного розвитку на регіональному рівні, яка отримала назву децентралізація, мала досвід втілення у СРСР в результаті реформи 1956 р. В цей час відбувався перехід від командно-адміністративної системи управління із жорсткою вертикаллю влади до планування й здійснення політики управління на регіональному рівні. Реформа почала здійснюватися задовго до початку проведення комплексу конкретних заходів і однією із складових реформування радянської системи управління була також передача Кримської області до складу УРСР. У процесі передачі Криму на Сесії Верховної Ради СРСР було відзначено, що північні райони півострова є продовженням степів південних районів України. Відповідно, даний постулат, який прозвучав офіційно, знаменував перехід від жорсткої вертикалі командного управління господарством і соціальною сферою до стимулювання розвитку на регіональному рівні, виходячи із місцевих умов. У пізньосталінський період питання передачі Криму до складу УРСР, не зважаючи на фактичні умови розвитку півострова у цілковитій залежності від розвитку прилеглих до нього регіонів УРСР, не могло розглядатися із-за його недоречності.
  • Документ
    Активізація залучення аграрних закладів освіти до розвитку обслуговуючої кооперації на державному і регіональному рівні
    (Бескиди, 2018) Приліпко, Сергій Михайлович
    В Україні спостерігається активізація кооперативного руху у сільських територіальних громадах, зокрема, через поширення кооперативів. Відповідно до Закону України «Про кооперацію» [1] та Класифікації організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004 [2]обслуговуючий кооперативом є кооператив, який утворюється шляхом об'єднання фізичних та/або юридичних осіб для надання послуг переважно його членам, а також іншим особам з метою провадження їх господарської діяльності. Проведені дослідження свідчать, що існує ряд проблем, які стримують подальший розвиток суб’єктів обслуговуючої кооперації через неврегульованість механізмів їх функціонування та розвитку на державному і регіональному рівнях.
  • Документ
    Деякі організаційно-правові засади утворення об’єднаних територіальних громад в Україні
    (Бескиди, 2018) Когутюк, Віталій Юрійович
    Як відомо утворення об’єднаних територіальних громад в нашій державі є одним із напрямів впровадження реформи децентралізації (далі – реформа). Що ж таке децентралізація? Простими словами – це передача частини повноважень, ресурсів, а також відповідно й відповідальності від органів державної влади органам місцевого самоврядування. Здійснюється з метою розширення повноважень тих органів, які, так би мовити, є ближчими до людей.
  • Документ
    Проблеми використання земельних ресурсів об’єднаних територіальних громад
    (Бескиди, 2018) Петраковська, Ольга Сергіївна; Тацій, Юрій Олександрович; Михальова, Марія Юріїївна
    Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», яким регулюються відносини, що виникають у процесі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад (ОТГ) було прийнято у 2015 році. З цього моменту можна вважати, що децентралізація в Україні почалася.
  • Документ
    Децентралізація : критерії оцінювання регіональної політики та результати в Україні
    (Бескиди, 2018) Узун, Юлія Вадимівна; Коч, Світлана Вадимівна
    У 2019 р. мине п’ятий рік реформування і слід буде підводити підсумки, але вже сьогодні є дослідження та експертні оцінки щодо первинних результатів. Нашу увагу привернули дані компанії «Active Group» та аналітичного центру «Інститут Республіки», за якими в 2017 р. 54,2 % опитаних експертів визнали реформу децентралізації найбільш ефективною в країні [11]. Але ці дані дисонують із даними організацій ЄС та Ради Європи, які теж здійснюють експертний моніторинг реформування.
  • Документ
    Децентралізація в Україні : історичний погляд
    (Бескиди, 2018) Дьомкін, Петро Олексійович
    Серед ключових завдань на поточний рік і перспективу є завдання створення ОТГ в 152 районах з 468, де ще немає жодної об’єднаної громади, ухвалення 17 децентралізаційних законів, створення ЦНАПів, нового освітнього простору, центрів безпеки громадян, сучасних амбулаторій, дитячих будинків сімейного типу тощо.
  • Документ
    Основні перешкоди на шляху об’єднання територіальних громад
    (Бескиди, 2018) Згурська, Валентина Леонідівна
    На сьогодні в Україні створено 838 об’єднаних територіальних громад (ОТГ), які охоплюють близько 35% території країни. Згідно з перспективними планами їх має бути 1206, хоча Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України розраховує, що їх має бути близько 1400 [1] і до 2020 року вони повинні покривати усю територію країни. Уже 479 ОТГ отримали у комунальну власність землі за межами населених пунктів (близько 938,7 тисяч га), а до кінця 2018 року землю отримають усі 665 ОТГ, що були створені протягом 2015-2017 років.
  • Документ
    Правові засади здійснення державної регіональної політики в умовах децентралізації бюджетної системи України
    (Бескиди, 2018) Воротіна, Наталія Вікторівна
    Однією із найбільш важливих реформ, що здійснюється в Україні протягом останніх чотирьох років, є реформа децентралізації влади. У цьому зв’язку великого значення набувають процеси децентралізації у бюджетній сфері. Зазначимо, що у науковій літературі вказані процеси визначають різними термінами, кожен з яких є специфічним, але використовується для характеристики децентралізації у рамках бюджетної системи.
  • Документ
    Децентралізація як ознака сучасного етапу вітчизняної історії в аспекті регіональної політики просторового розвитку
    (Бескиди, 2018) Деревінський, Василь Федорович; Клименко, Єлизавета Олегівна
    В наш час історичний розвиток України зазнає «...масштабної модернізації всіх сфер життя, тобто комплексного реформування чинних та створення нових політичних, правових, економічних та суспільних інституцій...» [1, с.8]. В аспекті означеного, підґрунтям чого є вибір європейського вектору розвитку України, відбувається й зміна формату спілкування держави та громадян. Означена зміна зумовлює й масштабну модернізацію державної політики України у сфері місцевого самоврядування, яка спирається на інтереси жителів територіальних громад і передбачає децентралізацію влади. В основу цієї політики закладено положення Європейської хартії місцевого самоврядування та найкращі світові стандарти суспільних відносин у цій сфері [2].
  • Документ
    Проміжні результати децентралізації системи державного архітектурно-будівельного контролю
    (КНУБА, 2018) Згурська, Валентина Леонідівна
    Зміни у системі державного архітектурно-будівельного контролю були передбачені Концепцією реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, в якій вирішення питань забудови територій передаються на базовий рівень адміністративно- територіального устрою (село, селище, місто).