Перегляд Ключові слова "72.036"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Decorative-formative and spatial organization of representative architecture 1930s − early 1950s as a reflection of the state-ideological goal(Lira-K, 2018-07-19) Bachinska, LiudmilaDuring the first half of the social history ХХ century of European countries and the Soviet Union as a reaction to world events: the First World War, the revolutionary outbreaks in many European countries, the political, economic and cultural crisis, the disappointment of various segments of the population in the existing political regimes − in the European countries were born national-socialist parties that in some states formed totalitarian political regimes on the basis of a single party headed by a leader. From the side of state power, the replacement of the system of government led to the need for the formation of the urban environment as a carrier of a new state ideology, from the side of society there was a birth of a new social consciousness, which inevitably reflected in new directions of development of culture and architecture During the 1930s, the Soviet Union, both theoretically and practically, consolidated itself in positions of totalitarianism of the authorities with corresponding changes in architecture. Due to the common features in the system of governance, European states and the USSR certainly had common directions in architecture − axial symmetry, which as an architectural means always proclaims the order in the state, the large scale of buildings − a sign of strength and invincibility, composition based on the subordination of parts as a whole, reflecting the need for praise of power. But the differences in social stratification, which is natural in European countries, created on the basis of taking into account the property status of the owner, and artificial, adopted in the USSR, on the basis of the rise of the social role of the worker as a social hegemonic, led to the embodiment to the architecture a different state-ideological goal: in European countries − the ideal of strength, power, order, national superiority over other peoples; in the Soviet Union − equality, reliability of the protection of the state, a bright future in the life of the people.Документ Архітектура як передвісник суспільних змін(КНУБА, 2014) Івашко, Ю. В.Звернуто увагу на специфічну роль архітектури як передвісника суспільних змін, показано логічний зв'язок між поширенням «неомодерну» і суспільно-політичних подіями в Україні, які відбулися останнім часом.Документ Дискусії "про стиль і костел" у польських архітектурних колах і їх значення для волинського храмобудування міжвоєнного періоду(КНУБА, 2011) Михайлишин, О. Л.Анотація: в статті розглянуто основні напрями розвитку теорії архітектурного формотворення у польському храмобудуванні І-ї третини ХХ століття. Проведено аналіз різнохарактерних чинників (суспільного та творчого змісту), що здійснили вирішальний вплив на об’ємно-планувальну структуру та стилістику римо-католицьких костелів.Документ Естетика художніх образів споруд «сецесіоністів» як втілення творчого потенціалу епохи(КНУБА, 2015) Біленкова, Світлана ВікторівнаХудожні образи архітектурних споруд – це в першу чергу показник творчого потенціалу епохи, його духовної, політичної та ідейної атмосфери. З історико-художніх позицій мистецтво архітектури „віденської сецесії‖ було одним із перших (після готики), де яскраво і багатоманітно сформувався абсолютно новий тип творчого мислення. Митці архітектури надихались не традиційними історичними формами, а філософсько-естетичним сприйняттям оточуючого природного світу. Тому стиль дуже рідко виступав у стерильних чистих формах та художніх образах.Документ Зберегти пам'ятки конструктивізму в Україні (на основі неопублікованих архівних матеріалів)(КНУБА, 2015) Смоленська, С. О.У статті обґрунтовано важливість етапу архівних досліджень у збереженні автентичності пам'яток українського конструктивізму. На основі виявлених архівних матеріалів наводяться раніше невідомі факти, що стосуються розвитку архітектури столичного Харкова у 1920-1930-і рр.Документ Композиційна роль медіа-засобів у сучасній архітектурі(КНУБА, 2015) Трофимчук, С. М.В статті сформульовані особливості сучасної композиційної виразності медіа-активної архітектури. Визначені її матеріальні, медійні та синтетичні складові.Документ Концепция "нового формализма" и архитектурные утопии ХХ века(КНУБА, 2011) Тыминский, В. В.У статті розглядаються методи проектування, сформовані на основі двох опозиційних напрямків сучасної архітектури Заходу: «критичного» і «проективного» підходів, що голосно заявили про себе в кінці XX - початку XXI століть,. Аналізується концепція «нового формалізму», що претендує на «зняття» протистояння зазначених підходів за рахунок актуалізації ідеї форми. Ключові слова: масова культура, критичний метод, проективний метод, форма, новий формалізм, утопія, мегаструктура.Документ Принципи локальності та універсальності архітектурно-планувального вирішення споруд (на прикладі прецедентів з історії архітектури ХХ-го століття)(КНУБА, 2011) Коломєйцев, А. В.В статті запропоновано диференціацію архітектурнопланувальних вирішень у відповідності до реалізації принципів локальності та універсальності, що, в свою чергу, передбачають їх фіксованість або не фіксованість в каркасі конкретного простору та/або часу. Прослідковано необхідність врахування принципів локальності при визначенні дисциплінарних меж архітектури. Розглянуто особливості реалізації принципів локальності та універсальності на практиці та природу їх взаємозв‘язкуДокумент Проблема адаптації архітектури авангарда в сучасному середовищі Києва(КНУБА, 2015) Василенко, Л. Г.Акцентована увага на проблемі адаптації авангардних об’єктів, побудованих в Києві в кінці 1920-х – початку 1930-х років.Документ Символ і символізація у теоретичних дослідженнях Постмодернізму (XX ст.)(КНУБА, 2011) Булах, І. В.В статті розглядається використання символу і символізації у теоретичних дослідженнях Постмодернізму (ХХ ст.). Особлива увага приділена теоретичної праці Р.Ветурі, Ч.Дженкса, К.Александера, М. Сафді, К.Лінча.Документ Способы трансляции народного зодчества в архитектуре модернизма. Ле Корбюзье(КНУБА, 2016) Кудряшова, И. В.; Мартыненко, А. С.Данное исследование основано на анализе статей и книг об истории модернизма, научных трудов теоретиков и ведущих архитекторов этой эпохи. Опираясь на материалы о творчестве Ле Корбюзье, его книги, научные работы, автором были обозначены ключевые события на пути становления творческого кредо архитектора и причины интереса к народному зодчеству. В данной статье были выделены основные способы трансляции народного зодчества на примере проектов Ле Корбюзье. В частности, архитектор использовал такие эстетические признаки традиционного Средиземноморского дома как белизна стен, отсутствие декора и лапидарность форм. Близкими народному жилищу качествами экономичности и функциональности, соразмерности масштабу человека Ле Корбюзье наделял свои проекты типового жилья. Автор приходит к выводу, что наследие одной из центральных фигур модернизма Ле Корбюзье содержит доказательства о случаях заимствования опыта народного зодчего. Выбор транслируемых аспектов народной архитектуры легендарным мастером, обусловлен центральными идеями эпохи модернизма.