Abstract:
розглянуті та порівняні існуючі математичні моделі визначення
діелектричної проникності ґрунтів, котрі є земляним полотном автомобільних
доріг. Вказані моделі, зазвичай, використовуються у георадіолокаційній
діагностиці автомобільних доріг і надзвичайно важливі при проектуванні
ремонтів щодо посилення конструкції дорожнього одягу та забезпечення всіх
необхідних транспортно-експлуатаційних характеристик самої дороги.
Показаний вплив частоти сигналу на величину діелектричної проникності
мінералів і води. Порівнюються електрофізичні властивості зв’язаної і вільної
води. У результаті узагальнення наукових досліджень, проведених
Судаковою М. С. та Криворучко Я. С. щодо розробки та застосування методики
діелектричних вимірювань з використанням польового георадара у
лабораторних умовах, запропонований метод, який дозволяє визначати
ефективну діелектричну проникність гетерогенних середовищ й оцінювати
вміст вологи у ґрунтах. Авторами роботи зроблений висновок, що з даними
експериментальних досліджень діелектричних властивостей ґрунту задовільно
збігаються результати розрахунків за моделлю Бірчака та Шмугге (Birchak J. R.,
Schmugge T. J.). Саме ці моделі є основою для вдосконалення математичної
моделі, яка встановлює діелектричну проникність ґрунтів/дорожнього одягу
автомобільних доріг із урахуванням різних розрахункових станів ґрунту і
частоти електромагнітних хвиль, які генеруються георадаром.