Конференції

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/29

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 35
  • Документ
    Бюджетний федералізм як децентралізаційна основа реформування регіональної політики України
    (Бескиди, 2019) Устинова, Ірина Петрівна; Косович, Марія Олегівна
    Досягти сталого економічного розвитку України допоможе нова, саме раціональна побудова механізму перерозподілу фінансових ресурсів, в якій між регіонами пріорітетом визначатиметься збереженням їх економічного потенціалу. Децентралізаційні процеси сьогодні є активними та потужними. Для усвідомлення цих процесів необхідно враховувати чинний досвід країн з розвиненою економікою. Децентралізація як бюджетний федералізм є цікавим явищем у політичній та юридичній науці.
  • Документ
    Представництво жінок в обласних та районних радах
    (Бескиди, 2019) Гербут, Надія Анатоліївна
    Сучасна політика України, зокрема регіональна, спрямована на подолання всіх форм дискримінації за ознакою статі, створення налнжних умов для реалізації прав та можливостей жінок та чоловіків. Процеси децентралізації піднімають значимість органів місцевого самоврядування, зокрема представницьких - сільських, селищних та міських рад. Згідно зі статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представницький орган місцевого самоврядування - це «виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення»
  • Документ
    Принцип субсидіарності у регіональній політиці та державному управлінні
    (Бескиди, 2019) Данилюк, Іван Васильович
    Сьогодні принцип субсидіарності все більше утверджується в різних сферах суспільних відносин, так принцип субсидіарності був офіційно встановлений в Маастрихтському договорі, який заснував Європейське співтовариство. В сучасній українській регіональній політиці в рамках децентралізації здійснюються спроби імплементувати принцип субсидіарності в національне законодавство, що сприятиме розвитку європейської практики в політичній культурі України.
  • Документ
    «Технологізація» культури і регіональна політика
    (Бескиди, 2018) Третяк, Василь Павлович
    На сьогоднішній час на всіх рівнях законодавчої і виконавчої влади іде інтенсивна робота по втіленню в життя політичних рішень стосовно практичної реалізації положень і принципів регіональної політики і місцевого самоврядування ,що являється відображенням більш довготривалої мети - політики децентралізації. Ця обставина визначається дуже багатьма чинниками , головна з яких - це наявність значних відмінностей у розвитку областей, міст, сіл і селищ території України. Спостерігається стала міжрегіональна поляризація в економічному розвитку, в соціальному забезпеченні життя людей, що визначається сукупністю природно-географічних, економічних, історичних, культурологічних, ментальних і інших факторів, кожен з яких потребує окремого об’єктивного аналізу. Здійснення стабільної довготривалої регіональної політики відбувається в надзвичайно складних умовах трансформації суспільства в Україні, обтяжених агресією Росії і затяжною економічною кризою.
  • Документ
    Формування ефективної регіональної політики на засадах цифровізації
    (Бескиди, 2019) Ткаченко, Володимир Володимирович; Климчук, Марина Миколаївна; Клочко, Андрій Андрійович
    Експерти Давоського форуму в 2015 р. виокремили 21 стратегічний пріоритет розвитку світу, досягнення яких очікується до 2025 р. Одним з найважливіших серед них є впровадження цифрових технологій. Кабінет Міністрів України 17 січня 2018 р. схвалив «Концепцію розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки» і затвердив план заходів з її реалізації. Фактично це – дорожня карта цифрової трансформації економіки України, яку Міністерство економічного розвитку і торгівлі розробило разом з провідними експертами ІТ-сфери [2]. Ця концепція передбачає здійснення заходів щодо впровадження відповідних стимулів для цифровізації економіки, суспільної та соціальної сфер, усвідомлення наявних викликів та інструментів розвитку цифрових інфраструктур, набуття громадянами цифрових компетенцій.
  • Документ
    Культурна децентралізація як складова нової регіональної політики
    (Бескиди, 2019) Федулова, Любов Іванівна
    Сьогодні процес децентралізації влади, започаткований на принципах Європейської хартії місцевого самоврядування, – одне із стратегічних завдань розвитку України як демократичної держави. Досягнення таких завдань можливе за умови проведення окремих секторальних реформ, оскільки кожне завдання вимагає зміни в змісті роботи не лише органів місцевого самоврядування, а й значної кількості місцевих органів виконавчої влади. До числа секторів, які обов’язково попадають під вплив реформи децентралізації в Україні, належить і культура.
  • Документ
    Регіональна політика та місцеве самоврядування в Україні: історичний аспект
    (Бескиди, 2018) Пилипенко, Олександр Євгенійович
    Коріння місцевого самоврядування виходить з територіальної сусідської общини стародавніх слов’ян. Кожна община вела свої справи самостійно і в межах наявних матеріальних ресурсів. В період Київської Русі набуває розвитку громадянське самоврядування, яке розвивалось на основі звичаєвого права. Основним його елементом було віче.Для вічової організації управління характерним був чіткий розподіл повноважень між вічем та обраними органами. На вічах обиралися посадові особи, вирішувалися найважливіші фінансові питання (встановлювалися та розподілялися податки), питання війни і миру, здійснювали вищу судову владу. До відання війта та інших посадових осіб самоврядування належали судочинство, адміністративне управління, збір податків тощо. Суб'єктом міського самоврядування виступала міська громада, а сільського - сільська громада (верв).
  • Документ
    Політико-правові засади регіональної політики України в умовах зміцнення національної єдності
    (Бескиди, 2018) Медвідь, Федір Михайлович; Курчина, Тамара Олександрівна; Мельниченко, Ярослав Богданович; Твердохліб, Анатолій Іванович
    Політика регіонального розвитку України сьогодні формується в умовах неоголошеної війни з Росією, яка спричинила окупацію частини території та економічні втрати, супроводжується погіршенням соціально- економічного становища країни та рецесією, вимагає значних зовнішніх запозичень на відновлення економіки, а також масштабних витрат на ведення воєнних дій. Водночас, Україна інтегрується в європейський цивілізаційний простір, що ставить перед національною регіональною політикою низку вимог. Децентралізація публічного управління має здійснюватися передусім в інтересах громадян, у межах цілісного пакету політичних, економічних, соціальних реформ, спрямованих на перетворення України в сучасну європейську країну.
  • Документ
    Культурно-ідеологічне макрозонування України як чинник регіональної політики
    (Бескиди, 2018) Бауман, Юрій Анатолійович; Панібудьласка, Андрій Володимирович
    Україна – дуже велика, як за європейськими мірками, і вельми різна країна. У цьому легко переконатися, поклавши на її мапу результати виборів, рейтинг політичних сил тощо. Така мапа свідчить, що сучасне політико-ідеологічне макрозонування країни сформувалося у 2001-2002 роках і майже без змін проіснувало до 2013 року. На противагу міфу про «дві України» – східну і західну, – політико- електоральний аналіз та результати соціологічних досліджень дозволяють впевнено виокремити в Україні не 2, а 4 макрозони: Захід, Цент-Північ, Схід-Південь та Донбас-Крим.
  • Документ
    Децентралізація : критерії оцінювання регіональної політики та результати в Україні
    (Бескиди, 2018) Узун, Юлія Вадимівна; Коч, Світлана Вадимівна
    У 2019 р. мине п’ятий рік реформування і слід буде підводити підсумки, але вже сьогодні є дослідження та експертні оцінки щодо первинних результатів. Нашу увагу привернули дані компанії «Active Group» та аналітичного центру «Інститут Республіки», за якими в 2017 р. 54,2 % опитаних експертів визнали реформу децентралізації найбільш ефективною в країні [11]. Але ці дані дисонують із даними організацій ЄС та Ради Європи, які теж здійснюють експертний моніторинг реформування.