Вибрані статті з наукових збірників

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/27

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Документ
    Безбар’єрне міське середовище: ситуація в Україні та закордонний досвід
    (КНУБА, 2013) Семерун, Ю. А.
    Термін безбар'єрне середовище в більшості випадків вживається при згадці про людей з обмеженими фізичними можливостями, що використовують інвалідні коляски. Безбар'єрне середовище передбачає наявність пандусів і тротуарів з хорошим рівним покриттям, досить широких дверей та інших елементів зовнішнього середовища, що полегшують пересування маломобільних груп населення. Але інваліди-колясочники - це тільки частина населення, яким наявність безбар'єрного середовища дозволить вільно пересуватися по місту і відвідувати магазини, установи, заклади та інші об'єкти. Адже до маломобільних груп населення, крім осіб з обмеженими фізичними можливостями, відповідно до законодавства, також належать: тимчасово непрацездатні, пішоходи з дитячими колясками, вагітні жінки і т.п. До цієї ж категорії належать люди похилого віку і діти, мобільність і координація руху яких обмежені внаслідок вікових особливостей. Для всіх їх наявність безбар'єрного середовища є фактором, що істотно впливає на якість життя. Згідно світовим статистичними даними у будь-який момент користувачами елементів безбар'єрного середовища є від чверті до третини населення. А якщо простежити пильніше, то кожна людина в різні періоди свого життя використовує ці елементи, якщо звичайно вони створені, адже вони істотно поліпшують якість життя.
  • Документ
    Формування ергономічного архітектурного простору для людей з обмеженими фізичними можливостями
    (КНУБА, 2013) Семерун, Ю. А.
    Сформоване в сучасних умовах міста архітектурне середовище орієнтоване на людей практично здорових і взагалі не враховує обмежень, що виникають в осіб з фізичними і сенсорними відхиленнями – у тих, хто не може пройти по сходам, перебороти турнікет, відкрити квартирку у верхній частині вікна, побачити сигнал світлофора, почути повідомлення диспетчера на автовокзалі, потрапити в громадський транспорт іт. п. Тема створення оптимального ергономічного середовища для людей з обмеженими фізичними можливостями потребує ретельного дослідження. Ми маємо проникнутися цим питанням не лише як архітектори, а й як спеціалісти в області соціології. Цю проблему слід розглядати в глобальному державному масштабі, а архітектори і суспільство мають покласти початок цьому процесу, бо ми створюємо не просто архітектуру, а й комфортне середовище для життя.