Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/105

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Документ
    Дослідження методу рою частинок в задачі оптимізації режиму руху маніпулятора за однією з узагальнених координат
    (КНУБА, 2021) Міщук, Дмитро; Міщук, Євген; Горбатюк, Євгеній
    Задачі оптимізації режимів руху механічних систем, зокрема роботів та маніпуляторів, є актуальною в контексті сучасного розвитку суспільства та машинобудування. Роботи і маніпулятори здатні автономно виконувати складні задачі по заданих програмах керування, що значно знижує вартість виконуваних ними робіт. Алгоритми оптимальних переміщень складових елементів роботів і маніпуляторів дозволяють реалізовувати складні траєкторії переміщень їхніх робочих органів з прогнозованими енерговитратами, точністю позиціювання, швидкодією. Пошук оптимальних режимів руху є складною і не однозначною задачею, що вимагає точного формулювання функції оптимізації, рівнянь обмежень та методів визначення оптимальних законів, які б задовольняли критерії поставленої оптимізаційної задачі. Одним із шляхів вирішення таких складних задач є евристичні методи перебору варіантів розв’язку на обмеженій площині, зокрема одним з таких є методів рою частинок. В даному досліджені проаналізовано класичний метод рою частинок для пошуку оптимального режиму руху стріли маніпулятора за однієї з узагальнених координат. Цільовою функцією оптимізації вибрано «енергію» прискорень механічної системи, а пошук оптимального закону переміщення здійснюється із застосуванням полінома четвертого порядку. Проведене теоретичне дослідження показало, що метод рою частинок може бути застосований для пошуку оптимальних законів руху, проте при роботі з даним методом необхідно модернізувати алгоритм визначення його складових, зокрема швидкості переміщення частинок та їх корегувальних коефіцієнтів При визначенні оптимальних законів руху маніпулятора методом рою в даному дослідженні застосовується підхід, де прийнято, що час є дискретним, а значення цільової функції визначалося лише в прийнятих точках дискретизації часу.
  • Документ
    Особливості оптимізації механізованої ділянки на будівельному об’єкті
    (КНУБА, 2009) Абрашкевич Ю. Д.; Пелевін, Л. Є.; Рашківський, В. П.; Рябчик, Є. Л.
    В даній статті досліджено теоретичні підходи до створення механізованої ділянки на будівельному об’єкті та наступної її оптимізації в процесі роботи.
  • Документ
    Визначення оптимальних режимів руху маніпулятора за процес пуску (гальмування) під час роботи за однєю з узагальнених координат
    (КНУБА, 2009) Ловейкін, В. С.; Міщук, Д. О.
    Розглянуто метод розрахунку оптимальних режимів руху стріли маніпулятора разом з вантажем під час роботи за однією з узагальнених координат.
  • Документ
    Моделювання, підвищення якості перехідних процесів та оптимізація режимів руху механізмів систем автоматичного регулювання будівельних роботів
    (КНУБА, 2009) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.
    Наведені моделі, що дозволяюсь підвищити якість регулювання перехідних процесів та оптимізувати режими руху механізмів систем автоматичного регулювання будівельних роботів.
  • Документ
    Метод мінімізації коливань вантажу в шарнірно-зчленованій стріловій системі крана під час зміни вильоту
    (КНУБА, 2010) Ловейкін, Вячеслав; Паламарчук, Дмитро
    В статті розглянуто метод мінімізації коливань вантажу в шарнірно-зчленованій врівноваженій стріловій системі крана, який дозволяє звести до мінімуму розгойдування вантажу в процесі зміни вильоту.
  • Документ
    Аналіз та оптимізація функціонування мехатронних пристроїв слідкуючих систем позиціонування будівельних маніпуляторів
    (КНУБА, 2009) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.
    Проведено всебічний аналіз та здійснена оптимізація керування функціонуванням мехатронних пристроїв слідкуючих систем позиціонування будівельних маніпуляторів.
  • Документ
    Оптимізація режиму пуску висувної рукояті крана–маніпулятора під час горизонтального переміщення вантажу з урахуванням його коливань
    (КНУБА, 2010) Ловейкін, Вячеслав; Міщук, Дмитро
    Приведено спосіб усунення коливань вантажу на етапі пуску висувної рукояті крана- маніпулятора при шарнірному кріпленні вантажу на жорсткому підвісі. Оптимізація проводиться за допомогою варіаційного числення.
  • Документ
    Спосіб мінімізації коливань вантажу під час зміни вильоту шарнірно-зчленованої стрілової системи крана
    (КНУБА, 2011) Паламарчук, Д. А.; Іщук, В. В.
    В статті розглянуто метод мінімізації коливань вантажу в шарнірно-зчленованій врівноваженій стріловій системі крана, який дозволяє звести до мінімуму розгойдування вантажу в процесі зміни вильоту.
  • Документ
    Динамічний аналіз та оптимізація експлуатаційних параметрів колісних трелювальних машин
    (КНУБА, 2012) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.
    Встановлено основні закономірності зміни у часі експлуатаційних параметрів колісних трелювальних машин під дією прикладених сил. Наведено умови, за яких вказані параметри набувають оптимальних значень у режимах реальної експлуатації машин. Для зниження динамічної завантаженості вузлів та агрегатів лісової колісної машини, зокрема її трансмісії використана розрахункова схема машини, яка базується на математичній моделі подвійного маятника. Отримано оптимальні значення коефіцієнта трансмісії, які залежать від темпу вмикання зчеплення та довжини підвіски пачки дерев.
  • Документ
    Енергосиловий критерій оптимізації режимів руху мостових кранів при їх пуску та гальмуванні
    (КНУБА, 2014) Човнюк, Юрій; Діктерук, Михайло; Почка, Костянтин
    Запропоновано новий енергосиловий критерій оптимізації режимів руху мостових кранів за про¬цес їх пуску та гальмування. Встановлені основні кінематичні та динамічні характеристики такого руху, які залежать від співвідношення тривалості перехідного процесу (пуску чи гальмування) до періоду коливань вла¬сне кранової системи, що відповідає частоті власних маятникових коливань вантажу відносно крана за період розгону/гальмування.