Перспективи розвитку зупиночно-територіальних структур та субпідрядних підструктур міст і поселень різного рівня ієрархії
Дата
2020
Автори
Товбич, В. В.
Куліченко, Н. В.
Сисойлов, М. В.
Чжан Синь Му
Заголовок журналу
Журнал ISSN
ISSN журналу
2077-3455
Назва тому
Видавець
КНУБА
Анотація
Розглядаються загально-методичні питання, що стосуються
проблем та засад формування наскрізної концепції перспектив розвитку
зупиночно-територіальних структур та субпідрядних підструктур міст і
поселень різного рівня ієрархії. Зупиночно-територіальні структури
розглядаються як самостійні зупиночно-призупиночно-територіальні
структурні одиниці сучасного середовища життєдіяльності населення. За
основу формування наскрізної класифікації зупинично-призупиночних
територій береться узагальнене поняття пішохідного радіуса доступності, що
розглядається з позицій періодичного притоку постійних користувачів Зупинки
– та поділяє увесь зупиночно-територіальний простір на дев‘ять зон: Ядро,
Зупиночна зона, Призупиночна, Білязупиночна, Навколозупиночна, Буферна
зона, Червона зона, що містить так звані «червоні лінії» зони тяжіння
користувачів, Інфра-зона (або «Сліпа зона», зона навколишньої інфраструктури) та Ультра-зона, де перетинаються горизонтальний та
вертикальний градієнти розвитку зупиночно-територіальних структур та
субпідрядних підструктур міст та поселень різного рівня ієрархії. Саме з
розвитком Ультра-зони автори пов‘язують процес «будівельного буму» в
Україні, зокрема, територіях ущільненої міської забудови. І ось чому. Ультразона – це зона, що заглиблена під «Ядро» Зупинки, тобто розвиток зупиночнопризупиночного простору з горизонтального змінюється на вертикальний. Саме
у цій зоні треба розміщувати і гаражі містян (зокрема, постійних користувачів
зупинки), і позавуличний міський транспорт (швидкісний трамвай, метро,
зокрема, їхні підземні зупинки), і навіть частину офісних, торговельних та
роботизовано-промислових міських структур. Це дає змогу вивільнити від
умовно-зайвих та екологічно-забруднюючих елементів історично сформовану
наземну частину кожного зупиночно-призупиночного простору з
максимальним його наближенням, розкриттям та пристосуванням для
пішохідних потоків.
Опис
Ключові слова
зупинка, архітектурне планування, структура, зупиночно-призупиночна територія, зупиночно-територіальна структура, зупиночно-призупиночна мережа, зупиночно-призупиночний простір, демоекосистема, радіус доступності, суб‘єкти і об‘єкти структурних архітектурно-планувальних одиниць, містобудівний бум
Кафедра авторів
кафедра інформаційних технологій в архітектурі
Бібліографічний опис
Перспективи розвитку зупиночно-територіальних структур та субпідрядних підструктур міст і поселень різного рівня ієрархії / В. В. Товбич, Н. В. Куліченко, Чжан Синь Му, М. В. Сисойлов // Сучасні проблеми архітектури та містобудування : наук.-техн. зб. / Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. ; відп. ред. М. М. Дьомін. - Київ : КНУБА, 2020. - Вип. 56. - С. 364 - 386. - Бібліогр. : 19 назв.
УДК
725.3:656.015