Сучасні проблеми архітектури та містобудування
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/259
Переглянути
Документ Автосервіс сучасності та майбутнього(КНУБА, 2017) Петруня, О. М.у сучасних містобудівних умовах виникають нові тенденції розвитку автомобільного ринку країни. Змінюються архітектурно-композиційні підходи до проектування існуючих автосервісів та автоцентрів як в Україні так і за кордоном. Розробляються якісні ідеї з метою вдосконалення системи технічного обслуговування легкових автомобілів індивідуального користування в майбутньомуДокумент Актуальна монографія "Міста та епохи"(КНУБА, 2012) Шулик, В. В.; Габрель, М. М.; Чередніченко, П. П.зроблено огляд змісту монографії Плешкановської А.М. та Савченко О.Д. «Міста та епохи», яка присвячена опису історико-містобудівних процесів починаючи з перших цивілізаційних епох і до сучасних процесів і тенденцій в контексті демографічних, економічних та політичних змін розглянутих регіонівДокумент Архітектор, художник, музикант, науковець, педагог(КНУБА, 2008) Чередніченко, П. П.; Усова, О. С.Стаття присвячена книзі, виданій до 50-річчя від дня народження Генерального директора науково-проектного архітектурного бюро ЛІЦЕНЗіАРХ, дійсного члена Української академії архітектури, лауреата Державної премії в галузі архітектури, доктора архітектури, професора Слєпцова Олега Семеновича, подані наслідки його багаторічної творчої діяльності в різних галузях: в архітектурі, мистецтві і музиці. Книга доповнена біобліографією наукових і творчих робіт О.С.Слєпцова, призначена для архітекторів, художників, музикантів, мистецтвознавців та широкої читацької аудиторії.Документ Бульвар - поняття та визначення(КНУБА, 2018) Осєтрін, М. М.; Сигнаївська, О. І.; Лебідь, М. І.Розглянуто трактування понять термінів «вулиця», «проспект», «бульвар»; обґрунтовано узагальнене визначення терміну «бульвар».Документ Вплив природних умов та антропогенних чинників на режим ґрунтових вод(КНУБА, 2017) Рудник, Д. В.Розглянуто вплив природних умов та антропогенних чинників на режим ґрунтових вод, а відтак на санітарно-гігієнічний стан територій населених пунктів, будівельних характеристик ґрунтів, умов виробництва робіт та експлуатацію споруд і комунікацій.Документ Вплив хвильових процесів на руйнування вологонасичених пористих середовищ, корозійну деструкцію бетонів дорожніх та аеродромних покриттів(КНУБА, 2020) Човнюк, Юрій Васильович; Чередніченко, Петро Петрович; Кравчук, Володимир Тимофійович; Остапущенко, Ольга Павлівна; Chovnyuk Yuriy; Cherednichenko Petro; Kravchyuk Vladimir; Ostapushchenko OlgaВивчаються дисипативні процеси при гармонічному деформуванні пружних вологонасичених пористих середовищ, заданих комплексними модулями пружності й комплексними модулями, які залежать від пористості та стискуваності рідини. Отримані формули для визначення швидкостей розповсюдження та коефіцієнтів затухання поздовжніх звукових хвиль. Побудована залежність відношення уявної частини модуля пружності до дійсної. Розглянуті різновиди корозійних процесів при впливі на цементні бетони різноманітних агресивних середовищ у межах класифікації за В.М.Москвіним й описані їх відмінні ознаки. У роботі зазначено, що руйнування цементних бетонів визначаються процесами масопереносу й хімічних реакцій. Проблема забезпечення безпеки й довговічності споруд, будівель, дорожніх та аеродромних покриттів обумовлює необхідність розробки ефективних рекомендацій на основі математичного моделювання, які дозволять попередити руйнування конструкції від корозії та хвильових навантажень. Математичне моделювання, виконане на основі теорії пружності та консолідації пористих анізотропних середовищ Біо (Biot M.A.) , післядії динамічних навантажень на матеріал середовища, і, зокрема, на цементобетонне покриття автомобільних доріг та аеродромів, дозволяє прогнозувати й покращувати їх експлуатаційні характеристики. Аналітичне дослідження розповсюдження пружних хвиль у матеріалі аеродромного покриття при силовому впливі повітряних суден буде у значній мірі сприяти розв’язку проблеми діагностики поточного експлуатаційного їх стану і у наступному обчисленню залишкового ресурсу безвідмовної роботи. Отримані в роботі результати можна в подальшому використати для вдосконалення і уточнення інженерних методів розрахунку параметрів діагностичної апаратури, яка застосовується для визначення експлуатаційного стану бетонів дорожніх и аеродромних покриттів, як на стадії конструювання подібних приладів, так і в умовах їх реальної експлуатації. The object of this study are the dissipative processes in the harmonious deformation of the elastic moisture-saturated porous media specified by complex modulus of elasticity and complex modules dependent on the porosity and density of the fluid. Formulas for determining the propagation velocities and attenuation coefficients of longitudinal sound waves have been obtained. The relationship between the imaginary part of elastic modulus and the actual part is constructed. Varieties of corrosive processes under the influence of various aggressive media within the V.M.Moskvin classification boundaries on cement concretes are considered and their distinctive features are described. It is noted in the paper that the destruction of cement concretes is determined by the processes of mass transfer and chemical reactions. The problem of ensuring safety and durability of structures, buildings, road and airfield surfaces necessitates the development of effective recommendations based on mathematical modeling, which will prevent the destruction of structures from corrosion and wave loads. Mathematical modeling based on the theory of elasticity and consolidation of porous anisotropic media (Biot M.A.), the effect of dynamic loads on the medium material, and, in particular, the cement concrete coating of roads and airfields allows forecasting and improving their performance. Analytical study of elastic wave propagation in the airfield coating material under the force of aircraft will be contribute significantly towards solving the problem of diagnostics of the current their operational condition and in the subsequent calculation of the residual reliable exploitation lifespan. The results obtained in this work can be further used to improve and refine engineering methods for calculating the parameters of diagnostic equipment used to determine operational state of concretes of road and airfield coverings, both at the stage of design and construction of such devices and in their actual operation.Документ Вплив швидкості руху автомобільного транспорту на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря(КНУБА, 2015) Солуха, І. Б.Розглянуто питання впливу швидкісного режиму руху автомобіля по міській вулиці на масу викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Розглядаються основні шкідливі речовини у вихлопах. Простежується залежність викидів від режиму руху та стилю водіння.Документ Георадіолокаційні методи діагностики автомобільних доріг: встановлення розрахункових характеристик грунтів земляного полотна(КНУБА, 2018) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Чередніченко, П. П.; Соболевська, Т. Г.розглянуті та порівняні існуючі математичні моделі визначення діелектричної проникності ґрунтів, котрі є земляним полотном автомобільних доріг. Вказані моделі, зазвичай, використовуються у георадіолокаційній діагностиці автомобільних доріг і надзвичайно важливі при проектуванні ремонтів щодо посилення конструкції дорожнього одягу та забезпечення всіх необхідних транспортно-експлуатаційних характеристик самої дороги. Показаний вплив частоти сигналу на величину діелектричної проникності мінералів і води. Порівнюються електрофізичні властивості зв’язаної і вільної води. У результаті узагальнення наукових досліджень, проведених Судаковою М. С. та Криворучко Я. С. щодо розробки та застосування методики діелектричних вимірювань з використанням польового георадара у лабораторних умовах, запропонований метод, який дозволяє визначати ефективну діелектричну проникність гетерогенних середовищ й оцінювати вміст вологи у ґрунтах. Авторами роботи зроблений висновок, що з даними експериментальних досліджень діелектричних властивостей ґрунту задовільно збігаються результати розрахунків за моделлю Бірчака та Шмугге (Birchak J. R., Schmugge T. J.). Саме ці моделі є основою для вдосконалення математичної моделі, яка встановлює діелектричну проникність ґрунтів/дорожнього одягу автомобільних доріг із урахуванням різних розрахункових станів ґрунту і частоти електромагнітних хвиль, які генеруються георадаром.Документ Гомогенні поля в міському середовищі(КНУБА, 2018) Тригуб, Р. М.На даний час в міському будівництві та архітектурі виявлене переважання темно-сірого кольору, прямих лінії та кутів, що негативно впливають на зорові процеси. Для покращення візуального стану місцевого середовища важливо використовувати багатство та розмаїття архітектурних форм, розвивати екологічну архітектуру.Документ Городские агломерации. Актуальные вопросы теории и методологии(КНУБА, 2012) Демин, Н. М.; Сынгаевская, А. И.Статья посвящена обоснованию понятия «агломерации» как специфической формы расселения; определению роли и места агломерации в структуре региональных систем расселения .Документ Детальний план території - перспективний територіально-містобудівний розвиток міста Чернівці(КНУБА, 2019) Довганюк, А. І.В статті розглядаються результати аналізу сучасної практики розроблення містобудівної документації на прикладі міста Чернівці. Сформульовані проблеми, що виникають при розробленні детальних планів території у зв’язку із недосконалістю чинної законодавчо-нормативної бази містобудівного проектування.Документ Екологічний підхід у регулюванні містобудівних систем(КНУБА, 2013) Приймаченко, О. В.Розглянута основна проблема,пов’язана із швидкими темпами росту урбанізації, - стан екологічної ситуації міського середовища. Запропонована до розгляду модель регулювання містобудівних систем, як механізм управління урбанізаційними процесами.Документ Економічна оцінка, як умова прийняття рішення щодо визначення принципу організації руху транспорту та пішоходів на перетинах міських магістралей(КНУБА, 2017) Осєтрін, М. М.; Селезньова, О. С.Наведені рекомендації щодо розрахунку однієї машино-години для обліку втрат від транспортних затримок, виходячи з величини валового регіонального продукту, як базового показника економічної оцінки визначення принципу організації руху транспорту та пішоходів на перетинах міських магістралей.Документ Комплексні науково-реставраційні дослідження, науково-проектні роботи 1981-1990 рр. і програма наукових досліджень Успенського собору 1981 р.(КНУБА, 2015) Орленко, М. І.описані комплексні науково-реставраційні дослідження Успенського собору Києво-Печерської Лаври, проектні роботи і програма наукових досліджень, які передували процесу відтворенняДокумент Метод розрахунку маршрутної мережі міського пасажирського транспорту малого міста(КНУБА, 2018) Дубова, С. В.; Косоротов, А. В.Представлений комплексний метод оцінки та розрахунку маршрутної мережі загальноміського пасажирського транспорту м. Ірпінь Київської агломерації на основі моделювання пасажиропотоків на внутрішньо міській та приміський території.Документ Методи оцінки транспортно-планувальної інфраструктури середнього міста(КНУБА, 2018) Дубова, С. В.; Демченко, А. М.Представлені результати моделювання та проектування схеми транспортного обслуговування внутрішньо міського та зовнішнього пасажирського транспорту загального користування м. Бровари Київської агломерації.Документ Метрополії Лодзі та Львова: особливості формування і розвитку(КНУБА, 2020) Дьомін, М. М.; Маршал, Тадеуш; Габрель, М. М.Протягом останніх 25–30 років великі міста й регіони, що їх оточують, зазнали значних перетворень щодо соціально-економічної і просторової структури. Внаслідок радикальної реструктуризації, проведеної після 1990 року, традиційні галузі виробництва зникли й поступово замінюються новими видами ділової активності, особливо у сфері послуг, відбувається посилення процесів субурбанізації та розвитку функцій, що належать до IV сектора економіки. Метою статті є визначення фактичного масштабу містобудівних перетворень великих міст і їх оточення з точки зору виконуваних «нових» функцій, їх розмежування для цілей подальшого розвитку цієї території в контексті нових процесів. Майбутній розвиток значною мірою залежить від того, щоб знайти й вдало використовувати своє місце в національному й глобальному просторах (європейські фонди, культурну спадщину, геополітичний, соціальний та ін. потенціали). Серйозним викликом є координація діяльності структур територіального самоврядування та просторової політики громад для створення цілісної концепції розвитку нових містобудівних утворень. Львів, незважаючи на певні проблеми й бар'єри, має достатньо сильний потенціал, щоб стати передовим, творчим вузлом у сфері культури, науки й інноваційної економіки, головним елементом європейського майбутнього України. Здійснено порівняльний аналіз Львова та польського міста Лодзі щодо нових функцій і підходів до формування метрополійних просторів. Увага акцентується, окрім іншого, на «столичних» функціях вибраних міст.Документ Мифологизация городской среды как базовый метод по моделированию ее духовности(КНУБА, 2018) Арзили, А. Ю.Наукове дослідження присвячене методу міфологізації міського середовища, який забезпечить формування інформації, необхідної для духовних потреб людини в міському середовищі за принципом психологічного гомеостазу і підтримки його сприятливого емоційного зв'язку з міським середовищем. Застосування до міського середовища моделі системи просторових сенсів – палімпесту, дозволить виявити багатство і багатогранність генетичної пам'яті нації, що надає благотворний вплив як на генетичну пам'ять міського середовища так і на соборність нації.Документ Моделирование и анализ систем управления микроклиматом помещений музеев: применение fuzzy-контроллеров, поддержание желаемого индекса дискомфорта (посетителей, экспонатов, самого помещения)(КНУБА, 2019) Чередниченко, П. П.; Човнюк, Ю. В.Для систем управления микроклиматом в музейных помещениях рассмотрен алгоритм управления на основе поддержки желаемого индекса дискомфорта с использованием нечёткого логического регулятора. Для оценки влияния среды на человека (посетителя музея), представленные в помещении экспонаты необходимо определить не только количественную величину отдельных параметров микроклимата, а и результат их общего влияния на человеческий организм, на представленные в помещениях музея экспонаты. Исследованы существующие методы комплексного управления микроклиматом музейных помещений с позиции методов регулирования. Проанализирован подход относительно определения индекса дискомфорта. Значения индекса дискомфорта (для человека/посетителя, экспонатов и самого помещения музея) разбиты на диапазоны в зависимости от усреднённых восприятий комфортности условий в помещении музея для человека, экспоната и самого помещения. Рассмотрены основы теории нечётких множеств. Проведен синтез нечёткого логического регулятора. Разработана база данных правил на основе рассчитанных значений индекса дискомфорта (для каждого компонента системы, т.е. для человека, экспоната и самого помещения). Теоретически спроектирована интеллектуальная система автоматической поддержки комфортных микроклиматических условий в помещении музея для всех составляющих системы «музейное помещение – экспонаты – посетители». На основе рассчитанных значений индекса дискомфорта для всех возможных вариантов значений температур сухого и увлажнённого термометров (гигрометра) построена база правил для fuzzy-контроллера. Компьютерное моделирование полученной системы управления микроклиматом в музейном помещении возможно на основе функций передачи температур сухого и увлажнённого термометров. Результаты математического моделирования показывают эффективность использования предложенного алгоритма управления. Управляющее действие вырабатывается после обработки агрегированной информации сразу со всех (обычно двух) датчиков, тем самым, уменьшая количество ненужных включений при незначительных колебаниях каждого отдельно взятого параметра. По результатам моделирования можно отметить соответствие требованиям полученной системы управления относительно поддержания желаемого уровня индекса дискомфорта в помещении музея, минимальное число включений исполнительного механизма, отсутствие перерегулирования и экономию электроэнергии.Документ Моделювання процесів масопереносу при корозії цементних бетонів дорожнього одягу та покриттів аеродромів(КНУБА, 2020) Човнюк, Юрій Васильович; Чередніченко, Петро Петрович; Кравчук, Володимир Тимофійович; Остапущенко, Ольга Павлівна; Chovnyuk Yuriy; Cherednichenko Petro; Kravchyuk Vladimir; Ostapushchenko OlgaРозглянуті різновиди корозійних процесів при впливі на цементні бетони дорожнього одягу та покриттів аеродромів різноманітних агресивних середовищ у межах класифікації за В.М. Москвіним й описані їх відмінні ознаки. У роботі зазначено, що руйнування цементних бетонів визначаються процесами масопереносу та хімічних реакції. На основі цього дається обгрунтування узагальненого методологічного підходу щодо моделювання процесів масопереносу при рідинній корозії будівельних матеріалів. Для корозій I та II видів отримані аналітичні розв‘язки за конкретних початкових та граничних умов задачі. Varieties of corrosion processes under the action of various corrosive environments on the cement concretes for pavement and airfield coatings within the classification by V.M. Moskvin are considered and their distinctive features are described. It is noted in the work that the rate of destruction of cement concretes is determined by the processes of mass transfer and chemical reactions. On this basis, we provide the substantiation of a generalized methodological approach to modeling the processes of mass transfer during liquid corrosion of building materials. For corrosion types I and II, analytical solutions are obtained for specific initial and boundary conditions of the problem. Development of mathematical models of concrete corrosion processes is based on the physical models of diffusion of components that are imbedded in the porous structure of concrete and the mathematical apparatus of boundary problems of mass transfer using differential equations in partial derivatives of parabolic type. The works, to which the authors refer, provide the results of the development of mathematical models of the processes of corrosion of concrete of the first type, as Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 58. 2020 301 well as the results of the practical application of these mathematical models. However, the results obtained cannot withstand scrutiny in terms of methods and approaches of classical mathematical physics. In this study, these errors, inaccuracies, inconsistencies and incorrectness of the abovementioned works are eliminated. At the same time, models of corrosion of concretes of the first and second types are taken into account. An undoubtedly positive aspect of the dependences obtained in the study is the possibility of solving the inverse problem, when the actual experimental data using this model make it possible to predict the numerical values of free calcium hydroxide, which, as a result, with a minimum error allows to predict the long-term durability of structures and buildings.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »