Вип. 28
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/268
Переглянути
Документ Архітектор Губерт Гесснер у Чернівцях та творче оточення його часу(КНУБА, 2011) Біленкова, С. В.Постать віденського архітектора Губерта Ґесснера – Hubert Gessner (1871-1943) – цікава в Україні не тільки за авторством споруди колишньої Ощадної каси у Чернівцях (1900-1901 рр.). Без перебільшень, він – універсальний архітектор. Автор перших проектів з будівництва приватних вілл (1896 р.); конкурсних нереалізованих проектів ощадних кас (1897-1898 рр.) для міст Подебрат і Троппау та реалізованого проекту колишньої Центральної ощадної каси у Чернівцях (1900-1901 рр.); розробок багатоквартирного соціального житла та перших житлових мікрорайонів („суперблоків”); робітничих Домів; громадських споруд; готелів, тощо. Всі ці будівлі відображають ті новаторські тенденції і пошуки, які починав у свій час геніальний архітектор Отто Вагнер – Otto Wagner (1841-1918). Сучасниками і творчими колегами архітектора Ґесснера були відомі зодчі, дизайнери, скульптори як Адольф Лоос – Adolf Loos (1870 – 1933), Йозеф Гофман – Josef Hoffmann (1870 – 1956), Йозеф Плечнік – Josef Plechnik (18721957), Отмар Шимкович – Otmar Schymkovych (1864 – 1947), О.Ласке – Oskar Laske (1874-1951) та ін. Тому, чернівецький період діяльності Губерта Ґесснера – особливо важливий і вимагає всебічної уваги. Будівля колишньої центральної ощадної каси у Чернівцях стала знаковою не тільки в його творчості, а й вплинула на розвиток архітектурної майстерності наступних поколінь.Документ Концепція матеріальності і дематеріальності архітектурних стилів. Погляд у майбутнє(КНУБА, 2011) Біленкова, Світлана ВікторівнаПарадигма постмодернізму сформувала цілий ряд важливих рис для різних творів мистецтва: це еклектичність, елемент гри, контрастність, іронія та постійна трансформація. Ці фактори вплинули і на сферу архітектурної діяльності, змінивши в першу чергу, відношення архітекторів до оздоблювального матеріалу. Так, за рахунок технічної свободи при роботі з формою змінилося відношення не тільки до самої суті архітектурного твору, а й до його стильового рішення та зв’язку з навколишнім середовищем.Документ Перетворення архітектурно-містобудівних форм пенітенціарних закладів(КНУБА, 2011) Третяк, Ю .В.У статті висвітлено проблеми еволюції та розвитку архітектурного середовища пенітенціарних закладів. Розглянуто методологічні засади, закономірності перетворень та критерії моделювання середовища виправного закладу як складної архітектурної системи, яка еволюціонує.