Ловейкін, В.Кадикало, І.2020-12-032020-12-032017Ловейкін В. Оптимізація режиму пуску механізму повороту стрілового крана за критерієм середньоквадратичного значення пружного моменту в приводі / В. Ловейкін, І. Кадикало // Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини : всеукр. зб. наук. праць / Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. ; гол. ред. М. К. Сукач. – Київ : КНУБА, 2017. – Вип. 90. – С. 34-43. – Бібліогр.: 16 назв.2312-6590https://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/6723Стаття присвячена оптимізації режиму пуску механізму повороту стрілового крана за критерієм середньоквадратичного значення пружного моменту в приводі. На основі побудованої математичної моделі динаміки руху механізму повороту виявлено, що в елементах приводу під час перехідних режимах виникають значні динамічні навантаження. Тому для їх мінімізації проведено оптимізацію процесу пуску механізму повороту баштового крана. Представлений спосіб мінімізації коливань показує, як за допомогою методів варіаційного числення вирішується поставлена задача. Розв'язки задачі представлені графіками залежностей, котрі характеризують суть оптимального закону руху - прикладання моментів та зусиль таким чином, щоб навантаження в приводі були мінімальними, що, в свою чергу, підвищить продуктивність та надійність механізму повороту та конструкції крана в цілому.uk-UAбаштовий кранмеханізм поворотудинамічні навантаженнякритерійоптимізаціямінімізаціяколиванняпружний моментtower craneturning mechanismdynamic loadcriterionoptimizationminimizationfluctuationelastic momentОптимізація режиму пуску механізму повороту стрілового крана за критерієм середньоквадратичного значення пружного моменту в приводіOPTIMIZATION OF THE MODE OF THE START OF THE MECHANISM OF THE TURN- BASED CRANE UNDER THE CRITERIA OF THE MIDDLE-CURVED VALUE OF THE ELASTIC MOMENT IN THE DRIVERArticle624.87