Петруньок, Т.Б.2020-03-192020-03-192017На сьогодні будівельна галузь набуває бурхливого розвитку, тому професія інженера-будівельника залишається популярною та розповсюдженою на ринку праці. Фахівці будівельної сфери залучені до діяльності, що пов’язана з плануванням, проектуванням, конструюванням, розробкою технології виготовлення будівельних матеріалів, експлуатацією технічного обладнання, що в свою чергу вимагає від них не лише теоретичних знань, а й практичних вмінь. У вищих будівельних навчальних закладах фундаментальною дисципліною є фізика, тому необхідність засвоєння фізичних знань у сукупності з вмінням застосовувати їх у своїй справі на профільно-орієнтовному рівні є очевидна. У статті обґрунтовано, що з метою підвищення якості підготовки з фізики студентів вищих будівельних навчальних закладів пропонується ввести в навчальний план професійно-направлені спецкурси з фізики, що засновані на інтеграції фізичних та технічних знань. Акцентовано увагу на призначенні таких спецкурсів, яке полягає у поглибленні та розширенні знань з фізики, формуванні пізнавального інтересу до фундаментальних дисциплін, сприяє практичній підготовці до професійної діяльності. Доведено, що спецкурси з фізики у вищому будівельному навчальному закладі повинні сприяти формуванню вмінь проектувати фізичні явища та закони на об’єкти у будівництві.2410-7816https://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1721На сучасному етапі розвитку будівельної галузі, насамперед, приділяється увага поглибленню наукової підготовки майбутніх фахівців вищого будівельного навчального закладу. Випускники такого закладу повинні володіти критичним мисленням, глибокими теоретичними та практичними знаннями у своїй сфері діяльності, знаннями фізичних основ сучасного обладнання, будівельних виробів та сумішей, систем та конструкцій будівельного призначення. Відомо, що нині основною метою вищої освіти є не лише набуття студентами певного набору знань, умінь і навичок з фундаментальних і спеціалізованих дисциплін, а також формування в них готовності до орієнтації в інформаційному просторі, що передбачає знаходження інформації з різноманітних джерел, її досконале опрацьовування, аналіз, узагальнення та формулювання особистої думки стосовно певного питання у професійній діяльності. Тому для ефективної підготовки студентів вищих будівельних навчальних закладів необхідне формування системи фундаментальних фізичних знань у сукупності з вмінням застосовувати їх у конкретній виробничій діяльності, як на фундаментальному так і на професійному рівні. Протягом останніх років спостерігається значне зниження рівня знань з фізики, що впливає на засвоєння студентами інших дисциплін загального напрямку. Тому у професійній підготовці інженерів-будівельників курс фізики є базою для загальнопрофесійних та спеціальних дисциплін. Таким чином студентам необхідно показати зв'язок фізики з іншими дисциплінами завдяки введенню у навчальний план спецкурсів з фізики, як засобу удосконалення професійно-спрямованої підготовки інженера-будівельника. Основною метою спецкурсів з фізики у вищому будівельному навчальному закладі є поглиблення фундаментальних фізичних знань, законів, формування вмінь застосовувати закони фізики у будівельній сфері та здатності студентів до науково-дослідної діяльності. У процесі вивчення спецкурсів з фізики у студентів формується професійна мотивація, здатність до практичних дій, а також виникає уява про майбутню професійну діяльність. Так як кількість годин, відведених на навчання фізики обмежена, тому спецкурси з фізики повинні містити матеріал найбільш значимий для будівельної справи, тобто необхідно охопити максимально можливу кількість розділів базового курсу фізики та бути науково цікавими.uk-UAінженер - будівельник, спецкурс з фізики, професійна діяльність, фізичні знанняСпецкурси у навчанні фізики студентів вищих будівельних навчальних закладів.Article378. 371 : 53