Сафронов, О. В.Семон, Б. Й.Неділько, О. М.Горіна, А. О.2020-05-272020-05-272019Коливання аеродинамічних конструкцій: безпечний діапазон швидкостей / О. В. Сафронов, Б. Й. Семон, О. М. Неділько, А. О. Горіна // Опір матеріалів і теорія споруд : наук.- техн. зб. / Київ. нац. ун-т буд-ва і архітектури ; відп. ред. В. А. Баженов. – Київ, 2019. – Вип. 102. – С. 121 - 138. - Бібліогр. : 15 назв.2410-2547https://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/4341В статті, на основі рівняння Бернуллі для стислого газу, оцінки зміни характеристик надзвукового потоку в течії Прандтля-Майера та гіпотези “динамічного скривлення” аеродинамічного профілю, встановлені закономірності взаємодії стрибків ущільнення з кутовою швидкістю коливань аеродинамічних поверхонь управління. Встановлені закономірності пояснюють причину виникнення збуджуючих сил і шарнірних моментів аеродинамічних поверхонь управління надзвукових літаків і аеродинамічних систем на трансзвукових швидкостях польоту. На базі встановлених закономірностей взаємодії стрибків ущільнення з кутовою швидкістю коливання аеродинамічних поверхонь управління отримані математичні моделі оцінки величин збуджуючих сил і збуджуючих шарнірних моментів аеродинамічних поверхонь управління.uk-UAматематична модельтранзвуковий флаттераеродинамічний профільаеродинамічна поверхня керуваннястрибки ущільненнятрансзвуковий потікчисло М польотутиск місцевого надзвукового потокузбуджений шарнірний моменткафедра основ архітектури та архітектурного проектуванняКоливання аеродинамічних конструкцій: безпечний діапазон швидкостейArticle629.735.33.015.4:533.6.013.422:629.7.025.1