Балака, МаксимПаламарчук, ДмитроНовохацький, Петро2024-05-132020-11Балака М. Механізм втомного зносу протектора пневматичних шин / М. Балака, Д. Паламарчук, П. Новохацький // Інноваційні технології розвитку машинобудування та ефективного функціонування транспортних систем : тези доповідей, 9-11 листопада 2020 року / Рівне. нац. ун-т вод. госп-ва та природокористування, 9-11 листопада 2020 року. - Рівне : НУВГП, 2020. - С. 104 - 105. - Бібліогр. : 4 назви. – (Секція 5: Автомобільний транспорт: конструювання, експлуатація та ремонт).https://repositary.knuba.edu.ua/handle/123456789/13144Кочення колеса з пневматичною шиною по опорній поверхні за різних режимів роботи обов’язково супроводжується явищем проковзування протектора шини відносно опорної поверхні, що суттєво впливає на тягово-зчіпні властивості рушія, знос та довговічність протектора шини. Однак знос протектора є складним процесом за зовнішнє тертя і є результатом впливу фізико-хімічних та механічних процесів, що відбуваються в контакті пневматичної шини з опорною поверхнею. Завдання попередження передчасного зносу і руйнування шин є складним та пов’язано з умінням визначити їх види, безпомилково виявити причину кожного руйнування шини. Для пневматичних шин, встановлених на транспортних засобах, найбільш характерним є втомний знос протектора.ukпневматична шинавтомний знос протектораінтенсивність зношуванняопорна поверхнястирання гумитертяМеханізм втомного зносу протектора пневматичних шинThe fatigue wear mechanism of pneumatic tire treadArticle