139 Завданням і основною метою даного проекту являється: 1) Забезпечення соціально- побутових потреб населення в природному паливі, і зменшенні споживання альтернативного виду (кам’яного вугіл- ля). 2) Забезпечення природним газом промислової інфраструктури району і її технологічних, виробничих потреб в цілому і на перспективу розвитку. 3) Поліпшення екологічного стану району за рахунок використання природного палива – газ (ДСТУ ISO 13686:2015 Природний газ). Сама система газопостачання розрахована нам прогноз перспективи розвитку району газифікації до 2075 року. На основі гідравлічного розра- хунку вибрані раціональні режими подачі газу, та оптимальні діаметри газопроводів. Джерелом газопостачання являється міжселищний газопро- від від АГРС міста Линовиця. Система газопостачання забезпечує безпе- ребійну подачу газу всім категоріям споживачів, безаварійність і безпеку в експлуатації, а також передбачає можливість оперативного відключення окремих її елементів в разі виконання ремонтних та аварійно – відновлю- вальних робіт. Газ в мережу подається природний по ДСТУ ISO 13686:2015 Природний газ із робочою теплотою спалювання QР Н = 33 МДж/ м3. Проект містить в собі дві частини: І ч. – “Газифікація села Ду- бовий Гай”, ІІ ч. – Газопостачання тепличного комплексу “Росток”. Список використаних джерел 1. ДБН В.2.5-20-2018. Газопостачання (з урахуванням зміни №1) / Мінрегіон України. К.: Мінрегіон України, 2019. 113 с. Чинні з 01.07.2019. 2. Ткаченко В.А., Скляренко О.М. Газопостачання: підручник. К.: ІВНВКП «Укргеліотех», 2012. 588 с. 3. Скляренко О.М., Предун К.М., Вишегородська О.О. Газопостачання: практичний посібник. К.: КНУБА, 2016. 280 с. Квасниця Я.Ю. магістрант ВСП «Інститут інноваційної освіти КНУБА» ПРОЕКТ РЕКОНСТРУКЦІЇ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО ВУЗЛА НА ПЕРЕТИНІ ДНІПРОВСЬКОЇ НАБЕРЕЖНОЇ ТА ВУЛИЦІ ПЕТРА РАДЗІНЯ В МІСТІ КИЄВІ Ефективність утримання міських територій та територій сільських населених пунктів суттєво залежить від якості виконання їх вертикаль- 140 ного планування, особливо якості вертикального планування їх вулич- но-дорожньої мережі. Дані різних дослідників показують, що територія вулично- дорожньої мережі займає 17-20% від всієї території міста. Вона є не тільки елементом транспортної інфраструктури та системи магістраль- них інженерних комунікацій міста, а й відіграє суттєву роль в організа- ції поверхневого стоку, дає уяву про його планувальну структуру. На сьогодні довжина вулиць і доріг в містах і селищах міського ти- пу України становить приблизно 80 тис. км, а щорічний приріст вулич- но-дорожньої мережі з твердим покриттям за останні 20 років у містах України становить 0,59-1,12 %. Якість виконання вертикального планування вулично-дорожньої мережі суттєво впливає на експлуатаційні показники та ефективність її утримання. Вертикальне планування вулично-дорожньої мережі є ши- рокою галуззю інженерної діяльності, невід’ємною частиною містобу- дівельного проектування на будь-якій стадії. Якщо взаємне розташу- вання об’єктів та елементів території міста в плані визначають плоски- ми координатами, то для повної характеристики об’єкту проектування - особливо вулично-дорожньої мережі та її окремих елементів, без якого є немислимим ні більш детальне проектування, ні здійснення проекту в натурі, з’являється необхідність знати його положення в третьому ви- мірі, тобто висотні відмітки його окремих точок. Визначення його висотного положення поверхні, що проектується, і є кінцевою метою проекту вертикального проектування. Природний рельєф місцевості не завжди є зручним для розміщення окремих елеме- нтів і об’єктів міста та створення його впорядкованої території і сере- довища міста в цілому. На сьогоднішній день «незручні »для будівниц- тва території в містах займають від 7,5% до 25% в межах міських кор- донів. Біля чверті міст з населенням понад 100 тис. мешканців розташо- вані повністю або частково на складному рельєфі. Розділ вертикального планування є обов’язковою частиною кожного проекту планування та забудови міської території, що забудовується, повинно бути відображено і в простих ситуаціях, коли сприятливий рельєф може бути повністю збережений і в складних умовах. В усіх випадках містобудівельного проектування, вертикальне проектування і планування території, що реконструюється, здійснюється в загальному вигляді в такому порядку «вичитування» рельєфу, його аналіз, кількісні і якісні характеристики уточнення задач вертикального планування, виходячи з особливостей об’єктів, що розміщуються (в даному випадку елементів вулично-дорожньої мережі), та існуючих будівельних споруд, планувального вирішення території, розробка «ідеї» висотного вирі- 141 шення поверхні; розрахунки і допоміжні графічні побудови; відтво- рення проектної поверхні на кресленні. В більшості випадків розрахунки при проектуванні рельєфу терито- рій міських вулиць і доріг, як і територій міста в цілому, носять нескла- дний характер, оскільки вони базуються на залежності уклону від різ- ниці відміток і відстані між суміжними точками. Цим, в більшості, і визначено зміст навчального посібника: в пер- ших трьох розділах розглянуті завдання та стадії розробки проектів ве- ртикального планування території міст, сутність схеми вертикального планування міської території та методів виконання вертикального пла- нування міських вулиць і доріг. Проектування території у вертикально- му відношенні називається вертикальним плануванням. Тому на кожній стадії містобудівельного проектування є необхідною розробка відпові- дних проектних документів, пов’язаних із вертикальним плануванням території міста. На запропоновані проектні пропозиції були розроблені розрахунко- во-проектні рішення, конструктивні рішення організації будівництва, економіки будівництва, охорони праці та навколишнього середовища. Список використаних джерел 1. Вулично-дорожня мережа міст: методичні вказівки до практичних занять та виконання курсового проекту / уклад.: М.М. Осєтрін, Г.Б. Фукс, П.П. Чередніченко. К.: КНУБА, 2001. 36 с. 2. Оцінка впливу шкідливих викидів автотранспорту на атмосферне повітря в зоні житлової забудови: Методичні вказівки. В.Б. Солуха. Київ: КНУБА 2000. 54 с. 3. Проектування автомобільних доріг: підручник у 2 ч. / за ред. О.А. Білятинського, Я.В. Хом’яка. Ч. 1. К.: Вища школа, 1997. 518 с. 4. Інженерні рішення з охорони праці при розробці дипломних проек- тів інженерно-будівельних спеціальностей: навчальний посібник. Київ: Основа, 2001. 336 с. 5. Проектування дощової каналізації: методичні рекомендації. В.В. Леонтович. Київ: КНУБіА 2000. 27 с. 6. Вулично-дорожня мережа міст: методичні вказівки до підрахунку обсягів земляних робіт при вертикальному плануванні територій міських магістралей в курсовому та дипломному проектуванні для студентів спе- ціальності 7.092103 “Міське будівництво та господарство” / уклад.: М.М. Осєтрін, П.П. Чередніченко. К.: КНУБА, 2001. 12 с.