МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ БУДІВНИЦТВА І АРХІТЕКТУРИ AUTONOMOUS UNIVERSITY OF ZACATECAS (MEXICO) INSTYTUT PEDAGOGIKI, KUJAWSKA SZKOŁA WYŻSZA WE WŁOCŁAWKU (POLSKA) EUROPEAN INSTITUTE OF FURTHER EDUCATION (EIDV) (SLOVAKIA) SPOŁECZNYCH I HUMANISTYCZNYCH AKADEMIA KUJAWSKO-POMORSKA W BYDGOSZCZY (POLSKA) УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЕРЖАВНИЙ ПОДАТКОВИЙ УНІВЕРСИТЕТ АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВИБОРУ УКРАЇНИ ЗБІРНИК МАТЕРІАЛІВ VІ Міжнародної конференції 16 листопада 2023 року м. Київ КНУБА УДК 37.09 ББК 74(4Укр) Рекомендовано до друку Вченою радою Київського національного університету будівництва і архітектури (протокол № 16 від 22 грудня 2023 р.) Актуальні проблеми освітнього процесу в контексті європейського вибору України: матеріали VI Міжнародної конференції (16 листопада 2023 року). – Київ: ЦП «Компринт», 2024. – 562 с. ISBN 978-617-8171-03-2 У матеріалах VІ Міжнародної конференції «Актуальні проблеми освітнього процесу в контексті європейського вибору України» висвітлюються актуальні питання професійної (професійно-технічної) освіти: вітчизняний та зарубіжний досвід; психолого-педагогічне забезпечення освітнього процесу: сучасні виклики; сучасні проблеми викладання інженерно-технічних та гуманітарних дисциплін. Матеріали конференції розраховані на науково-педагогічних, наукових працівників у галузі педагогіки, психології, соціології, викладачів, аспірантів, студентів, а також на соціальних педагогів, соціологів, практичних психологів і соціальних працівників. УДК 37.09 ББК 74(4Укр) За зміст поданих матеріалів несуть відповідальність їх автори. © КНУБА, 2024 ISBN 978-617-8171-03-2 504 УДК 004.5 Маркевич Максим Олегович, здобувач вищої освіти навчальної групи БІКС-21 Київського національного університету будівництва і архітектури; науковий керівник: Делембовський Максим Михайлович, кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри кібербезпеки та комп’ютерної інженерії Київського національного університету будівництва і архітектури ВПРОВАДЖЕННЯ КІБЕРПЛАТФОРМ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «КІБЕРБЕЗПЕКА ТА ЗАХИСТ ІНФОРМАЦІЇ» Однією з проблем сучасної освіти за спеціальністю 125 «Кібербезпека та захист інформації» це недостатня кількість практичного досвіду, оскільки для роботи треба спеціалізоване програмне забезпечення, доступ до якого не завжди легко отримати. Кіберплатформи надають можливість створення симуляції середовищ, що забезпечує навчання на основі реальних прикладах в галузі кібербезпеки, створення та виконання лабораторних робіт, постійна підтримка актуальності інформації, щодо нових загроз. Не менш важливим є те, що в кіберпросторі досить розвинута спільнота студентів та фахівців з кібербезпеки, що сприяє обміну знань та можливістю отримати запрошення на роботу. Метою роботи є інтеграція в закладах вищої освіти кіберплатформ для забезпечення процесу навчання для спеціальності «Кібербезпека та захист інформації». На сьогоднішній день є значна кількість різних кіберплатформ для відпрацювання теоретичних та практичних навиків. Серед найбільш відомих та популярних платформ є: HackTheBox, TryHackMe, RangeForce, BlueTeamsLab, PentesterLab, Portswigger, TcmSec та багато інших. Кожна з даних платформ має свої особливості та напрямок навчального процесу. 505 Більшість з них доступні мають платні акаунти, але є можливість проходження і безкоштовних квестів. Hack The Box - це провідна гейміфікована платформа програмного забезпечення для підвищення кваліфікації, сертифікації та оцінки талантів, яка дає змогу окремим особам, компаніям, державним установам і університетам відточувати свій досвід у сфері наступальної та оборонної безпеки в кіберпросторі. Це ідеальне рішення для фахівців із кібербезпеки та організацій, щоб постійно підвищувати свою готовність до кібератак, покращуючи можливості своїх Red Team vs Blue Team [1]. HackTheBox надає сертифікації після проходження курсів, але основним функціоналом є проходження різноманітних челенджів з таких напрямків, як: Penetration Testing; Hardware; Crypto; Reversing; GamePwn; Blockchain; Forensics; Misc tasks; Mobile; Web. Рисунок 1 - Завдання кіберплатформи HackTheBox Кіберплатформа HackTheBox має розроблений посібник для початківців, системи рейтингу, віртуальних машин, створення команд, винагородження найкращих команд, вбудована платформа для пошуку роботи, а також, «бої» 1 на 1, в яких потрібно швидше виконати завдання, ніж випадковий користувач. 506 Можливості кіберплатформи TryHackMe. Наявність великої кількості тем для навчання (модулів), за допомогою яких можна вивчити конкретну технологію, не витрачаючи багато часу на пошук інформації та її структуризацію. Також наявні готові «шляхи навчання», курси, які поєднують в собі теми, які можна вивчати окремо в цільну структуру для послідовного вивчення та засвоєння матеріалу, а також отримати сертифікат проходження цього курсу [2]. Рисунок 2 - Приклад курсу кіберплатформа TryHackMe. Окрім цього, користувач має доступ до проходження практичних завдань, змагань з іншими користувачами в проходженні завдань на швидкість, використання і створення завдань викладачем для студентів. Отже, розглянувши функціонал кіберплатформ HackTheBox та TryHackMe, можна зробити висновок, що їх інтеграція в освітній процес позитивно впливатиме на рівень знань студентів, оскільки це структуровані інтернет ресурси із лаконічним інтерфейсом для навчання, що побудовані в гейміфікованому форматі. Додатковими перевагами є: отримання сертифікатів 507 про завершення додаткових курсів, виконання робіт з захисту в кіберсередовищі, отримання практичних навичок та можливість працевлаштування [3-4]. Потрібно розвивати програму та користуватися всіма можливими ресурсами заради підвищення кваліфікації здобувачів вищої освіти спеціальності «Кібербезпека та захист інформації», оскільки вимоги для фахівців даної спеціальності досить високі в нинішніх умовах світу. Список використаних джерел 3. URL: https://hackthebox.com. (дата звернення:01.12.2023). 4. URL: https://tryhackme.com. (дата звернення:01.12.2023). 5. Делембовський М.М., Корнійчук Б.В., Аналіз сучасних наукових публікацій за напрямком тематики кібербезпеки iot технологій. Grail of Science. 2023. №25. С.203-206. 6. Terenchuk S, Riabchun Y, Delembovskyi M. Identification of entrant’s abilities on the basis of Sugeno-type fuzzy inference systems. Aviation, 2022, №26.4. С. 176–182. УДК: 378.0011.3 Мунчак Вікторія Василівна, здобувач вищої освіти навчальної групи ПСМз 22-2 Державного податкового університету України; науковий керівник: Клевець Любов Миколаївна, кандидат психологічних наук, доцент, лікар-психіатр, доцент кафедри психології, педагогіки та соціології Державного податкового університету ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ОСОБИСТОСТІ Успішність любого фахівця у професійній сфері пов'язана із його здатністю до інновацій у навчальному процесі та креативним підходом у https://hackthebox.com/ https://tryhackme.com/ 560 Лисенко Сергій Володимирович, науковий керівник: Дєніжна Світлана Олександрівна ОСОБЛИВОСТІ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ З ЛЮДЬМИ ПОХИЛОГО ВІКУ………………………………………………...……………..490 Лисюк Світлана Павлівна, науковий керівник: Нежинська Олена Олександрівна ПСИХОЛОГІЧНИЙ АУДИТ В УПРАВЛІННІ БІЗНЕСОМ:ЕВОЛЮЦЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯВ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЯХ……………………………………………………....……………..492 Литвинчук Олександра Костянтинівна, науковий керівник: Корчова Галина Леонідівна МОЗКОВИЙ ШТУРМ ЯК СУЧАСНА ОСВІТНЯ ТЕХНОЛОГІЯ..…………………………………………………………………...501 Маркевич Максим Олегович, науковий керівник: Делембовський Максим Михайлович ВПРОВАДЖЕННЯ КІБЕРПЛАТФОРМ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «КІБЕРБЕЗПЕКА ТА ЗАХИСТ ІНФОРМАЦІЇ»..…………………………………………………………………..504 Мунчак Вікторія Василівна, науковий керівник: Клевець Любов Миколаївна ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ОСОБИСТОСТІ…………………………………………………....……………..507 Мунчак Сергій Володимирович, науковий керівник: Овдієнко Ірина Михайлівна ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ АСПЕКТІВ ВПЛИВУ РЕКЛАМНОГО ТЕКСТУ НА СПОЖИВАЦЬКУ ПОВЕДІНКУ..………………………………..510 Науменко Сергій Васильович, науковий керівник: Корчова Галина Леонідівна РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ…………………………………………………………………....……….515 Наукове видання АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВИБОРУ УКРАЇНИ Збірник матеріалів VІ Міжнародної конференції (Київ, 16 листопада 2023 року) Підписано до друку 04.01.2024 р. Вида ФОП 03150, Київ, вул. Васильківська, 32 Свідоцтво про внесення до Державного реєстру суб’єкта видавничої справи ДК № 6554 від 26.12.2018 р. Ямчинський О.В.вець Виготовлювач ТОВ «ЦП «КОМПРИНТ» Формат 60×8 /16. пр. Ум. друк. арк. 36,8. Зам. № 05-8 Свідоцтво про внесення до Державного реєстру суб’єкта видавничої справи ДК № 4131 від 04.08.2011 р. 4 Наклад 00 .1 03150, Київ, вул. Васильківська, 32 ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0001.pdf‎ ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0002.pdf‎ ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0504.pdf‎ ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0505.pdf‎ ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0506.pdf‎ ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0507.pdf‎ ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0560.pdf‎ ‎C:\Users\Omega\Desktop\Нова папка (2)\Титулка збірника\Нова папка\00\Zbirnyk materialiv VI Mizhnarodnoyi konferentsiyi KNUBA 16.11.2023 - 0562.pdf‎