2015
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1198
Переглянути
Документ Migrant crisis in Europe: problematic issues(Карт-Бланш, 2015) Mykhalko, MariiaПодії навколо «кризи мігрантів», яку нині переживає Європейський Союз, важливі для України не лише з огляду на пріоритет європейського вектору її зовнішньої політики, а й тому, що, по-перше, Україна зіткнулась зі схожою проблемою біженців з зони АТО та іншими міграційними процесами, які є однією зі складових регіональної політики, по-друге, емігрантська криза» вже в найближчій перспективі вплине на ставлення СС до механізмів урегулювання на Сході України, по- третє, криза демонструє механізми взаємодії регіонів СС в процесі розв’язання гострих спільних проблем. Події навколо «кризи мігрантів», яку нині переживає Європейський Союз, важливі для України не лише з огляду на пріоритет європейського вектору її зовнішньої політики, а й тому, що, по-перше, Україна зіткнулась зі схожою проблемою біженців з зони АТО та іншими міграційними процесами, які є однією зі складових регіональної політики, по-друге, емігрантська криза» вже в найближчій перспективі вплине на ставлення СС до механізмів урегулювання на Сході України, по- третє, криза демонструє механізми взаємодії регіонів СС в процесі розв’язання гострих спільних проблем.Документ Problem autonomii Zakarpacia w okresie przynaleznosci do Czechoslowacji (1919 - 1939)(Карт-Бланш, 2015) Ilski, Zdzislaw; Malkiewicz, AndrzejУ матеріалі проаналізовано становлення Чехословаччини як поліетнічної держави у міжвоєнний період. Станом на 1930 р. чехи становили лише половину населення країни - 51%. Інші етноси були представлені німцями, угорцями, українцями, євреями, поляками, циганами та румунами. На території Підкарпатської Русі, яка згодом увійшла до складу України, проживало 5 % населення, з яких 63 % становили українці. Так само, як і словаки, українці погоджувалися перебувати у складі Чехословаччини за умови надання їм широкоїавтономії. Однак чехи були готові на такий крок лише декларативно, без створення реальних умов для самостійного існування окремих територій. На думку автора, це врешті призвело до відчуження українців, як і словаків, від Чехословацької держави. Ефективна економічна, соціальна, освітня тощо політика не омпенсувала цього відчуження. Коли ж нарешті наприкінці 1930х років Прага зробила певні кроки щодо надання реальної автономії, було вже запізно. В умовах радикального ослаблення Чехословаччини, зокрема перед зовнішніми загрозами, надання автономії призвело до зворотніх результатів - ще більше послабило країну та сприяло їїрозпаду. Autonomia jest powszechnie uznanq wartosciq politycznq. Swiat wartosci jest jednak zlozony, mogq byc one realizowane albo tylko deklarowane. Wiele wskazuje na to, ze dla Czechow autonomia byla wartosciq deklarowanq. Jako taka skutecznie posluzyla im do konstruowania panstwa. Przez wiele lat nie zamierzali jej jednak realizowac. Tym samym popelnili powazny blqd. Zrazili do siebie narody zyjqce w ramach Czechoslowacji, w tym Slowakow i Ukraincow. Spowodowalo to oslabienie wiçzi wewnqtrzpanstwowych, generowalo odwracanie siç tych narodow od panstwa, w konsekwencji tez oslabialo je. Nie rekompensowala tego polityka ekonomiczna, spoleczna i oswiatowa; byla skuteczna tylko w ograniczonym stopniu. Podjçta w 1938 r. proba skorygowania blçdu byla spozniona. Nadanie autonomii Slowacji i Zakarpaciu nie uratowalo Czechoslowacji. Raczej przeciwnie, na tle widocznego juz oslabienia i rozkladu tego panstwa, autonomia mogla juz tylko wzmocnic tendencje irredentystyczne. W przypadku Slowakow dokonywalo siç to pod wplywem silnej presji Niemiec. W przypadku Ukrainy Karpackiej pod wplywem dostrzezenia rozkladu panstwa i presji nacjonalistow ukrainskich. W kazdym bqdz razie, w przypadku obu tych narodow, autonomia stala siç dzwigniy procesu opuszczania Czechoslowacji, z ktory zupelnie juz przestaly siç identyfikowac.Документ Адміністративно-територіальне реформування як центральна ідея концепції «нового регіоналізму»(Карт-Бланш, 2015) Наумкіна, Світлана МихайлівнаУ 80-ті роки минулого століття в Європі почалася нова хвиля адміністративно- територіального реформування, яка отримує назву «новий регіоналізм» та спрямовується на зміну структури територіальної політики. Традиційно регіони виконували функції політико-адміністративної опори держави, були інструментом реалізації політики центральних органів виконавчої влади, отримуючи взамін захист та субсидії зі сторони центру. Новий регіоналізм змінює функції регіонів, перетворюючи їх в самостійних учасників міжнародних відносин.Документ Актуальні питання регіональної політики в контексті розвитку будівельного комплексу(Карт-Бланш, 2015) Куліков, Петро МусійовичРозвиток будівельного комплексу все частіше називають освоєнням простору методами будівництва.Документ Американський федералізм: етапи становлення, сучасні проблеми(Карт-Бланш, 2015) Хмелько, ІринаНа думку керівників Росії, вихід України з нинішньої кризи знаходиться лише на рейках федералізації. Проте політичні сили самої України рішуче відкидають ці плани, які прагне нав’язати РФ. Останнє стосується не лише тих політиків, хто прийшов до влади у 2014 р., ай багатьох членів колишньої Партії регіонів. Не користується гасло федералізації популярністю й серед більшості громадян. Отже, навряд чи найближчим часом слід очікувати федералізації України. Водночас не можна наперед відкидати, що в майбутньому проблема федералізації не постане перед Україною і отримує більшу популярність, ніж зараз, як й того, що окремі елементи федералізму можуть впроваджуватись й без формального проголошення федерДокумент Аномалії федералізму в умовах повзучого сепаратизму(Карт-Бланш, 2015) Гордієнко, Михайло ГригоровичВже стало закономірністю українського політогенезу, що в умовах тотальної кризи суспільства постають радикальні інтерпретації фундаментальних засад буття нації. Політики різного масштабу ініціюють прийняття нової Конституції, розпуск парламенту, зміни форми державного устрою тощо. Це традиційний набір популістських гасел, які розраховані на покращення рейтингів політичних акторів, але ігнорують національні інтереси держави. Цинічний популізм не підкріплений об’єктивними потребами суспільства й позбавлений науково-методологічної аргументації. Якщо раніше, до російської агресії і втрати частини території України, держава могла дозволити собі бавитися й експериментувати з такими речами, як створення Південно-Східної Української Автономної Республіки зі столицею у Харкові, широко обговорювати ініціативи Президента Л. Кучми щодо запровадження двопалатного парламенту, проводити всеукраїнський референдум щодо федералізації держави, то тепер, після лицарських втрат Небесної Сотні та героїчних жертв українських воїнів на Донбасі, наша влада не має моральних підстав легковажно здійснювати процес державотворення. Зараз територіальна цілісність і недоторканість української землі, за яку пролита кров наших героїв, набувають сакрального змісту. Святий обов’язок кожного громадянина, й особливо тих, хто має владні повноваження, зробити все необхідне, щоб жертви українських патріотів не були марними. Недолугі дії влади, які ідуть врозріз із цим імперативом, є категорично неприйнятними.Документ Будівельне право як новий напрям підготовки юристів(Карт-Бланш, 2015) Мамонтов, Ігор ОлександровичСфера будівельної діяльності є складним комплексом суспільних відносин, у середовищі якого задіяні робітники і фахівці різних рівнів кваліфікації, матеріальні ресурси та здійснюється техногенний вплив на навколишнє середовище. Ці відносини регулюються законами та комплексом підзаконних нормативно-правових актів, які за родом свого регулювання складають галузь будівельного права.Документ Вплив історико-культурної спадщини на розвиток регіонів України(Карт-Бланш, 2015) Левицька, Надія МиколаївнаНині, коли Україна інтегрується до світового історико-культурного простору, важливим завданням держави є вивчення, збереження та мудре використання національно-культурної спадщини її регіонів. Актуальним є науковий підхід до забезпечення діяльності усіх сфер національно-культурної спадщини в контексті реформування та розвитку українського суспільства. Дослідження нинішнього стану й основних проблем збереження і використання історико-культурної спадщини України та її регіонів дасть можливість обґрунтовано й ефективно використовувати культурну спадщину у майбутньому.Документ Державна регіональна політика: централізація замість розвитку(Карт-Бланш, 2015) Кресіна, Ірина Олексіївна; Стойко, Олена МихайлівнаПосилення централізаційних процесів проявляється насамперед у відсутності виписаної процедури затвердження Державної стратегії регіонального розвитку. Навіть законопроекти, які розроблялися за часів «старої» влади, передбачали активну участь у цьому процесі Координаційної комісії з питань регіональної політики, яка схвалювала стратегію, а Кабінет Міністрів України (КМУ) лише затверджував. Ця комісія створювалася як тимчасовий консультативно-дорадчий орган, до складу якого входили представники КМУ, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, асоціацій та інших об’єднань органів місцевого самоврядування, агенцій регіонального розвитку, громадських організацій.Документ Державна інформаційна політика на непідконтрольних теріторіях України(Карт-Бланш, 2015) Семченко, Ольга ВладиславівнаГоловною і небезпечною загрозою політичній стабільності України на цей час є російська агресія під керівництвом В. Путіна, у результаті якої був захоплений український Крим та окупована значна частина Донбасу. Росія робить усе для дестабілізації внутрішньополітичної ситуації, порушення територіальної цілісності України, зміни конституційного устрою, забезпечення зовнішнього впливу на процес прийняття державних рішень. Плани щодо дестабілізації України не приховуються керівництвом Росії.Документ Децентралізація : небезпека спрощених підходів(Карт-Бланш, 2015) Шайгородський, Юрій ЖановичВ умовах трансформації політичної системи України, пошуку збалансованої моделі державного управління зростає науковий і політико- технологічний інтерес до феномену регіоналізму та проблем децентралізації. Тенденція посилення регіоналізації як способу збереження культурної, економічної, історичної, врешті - політичної ідентичності, характерна для більшості країн Європи. Вона зачепила навіть держави з традиційно унітарним устроєм. Регіоналізм став ідейною основою частини загальнонаціональних політичних партій у деяких західноєвропейських країнах. Разом з тим, варто зауважити, що західноєвропейський регіоналізм є результатом тривалого історичного, соціально-політичного та економічного процесів. За умов його реалізації в Україні в «традиційному» форматі може виникнути загроза конституційному ладу, а саме - порушення закладеної у Конституції унітарності держави.Документ Децентралізація в Україні: перші здобутки(Карт-Бланш, 2015) Пітцик, Мирослав ВасильовичВ 2014 році Урядом було прийнято Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади (розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 р. № 333). Це означало старт підготовчого етапу децентралізаційної реформи.Документ Децентралізація в Україні: реформа чи профанація?(Карт-Бланш, 2015) Лютіков, Олексій ЮрійовичУ більшості розвинених країн Європейського Союзу найголовніше завдання влади полягає у задоволенні проблем інститутів громадянського суспільства за допомогою місцевого самоврядування. Саме таке явище як децентралізація допомагає вирішити задоволення таких потреб, тому що дефініцію децентралізації тлумачать як передачу повного права приймати рішення органам та громадам, котрі не підпорядковані центральним органам влади і яких обирають зацікавлені громадяни.Документ Деякі аспекти регіональної ідентичності в контексті розвитку української політичної нації в сучасних умовах(Карт-Бланш, 2015) Місержи, Світлана ДмитрівнаРегіональна ідентифікація в структурі ідентичності особистості є однією з найстійкіших. Регіональне самоототожнення з певним простором не зводиться безпосередьо до території, а включає певні соціокультурні особливості та несе значне емоційне навантаження (може виражатися через поняття «мала батьківщина», «батьківська хата», «рідна мова», «родинна традиція» тощо). Роль регіональної ідентичності зростає в умовах соціальних потрясінь, зокрема кризи загальнонацональної ідентичності, та сприймається особистістю як острів сталості та захищеності.Документ До проблеми захисту історико-архітектурних осередків малих міст України(Карт-Бланш, 2015) Тюрменко, Ірина Іванівна; Запунна, Євгенія ОлександрівнаЗбереження історичного архітектурно-містобудівного надбання залишається однією з важливих завдань сьогодення. Хартія, прийнята у Вашингтоні у жовтні 1987 р., стала логічним продовженням ряду міжнародних документів, які стосувалися захисту історичного міського середовища. Хартія орієнтувала на створення проектів захисту об’єктів культурного надбання серед країн-учасниць, спрямованих на закріплення основних принципів, методів та засобів збереження містобудівних історичних структур [10].Документ Досвід вивчення феномену неконтрольованих територій у контексті наукового аналізу збройного конфлікту на сході України(Карт-Бланш, 2015) Семко, Вадим ЛеонідовичЗбройний конфлікт на південному сході України, анексія Криму та проголошення т. зв. «Новоросії» у складі Донецької та Луганської «народних республік» став несподіваним не лише для українського суспільства, а й для значної частки експертного співтовариства України. Утім світовий досвід аналізу сецесіоністських рухів та неконтрольованих територій виробив достатньо підходів для наукового аналізу подібних явищ, що є вкрай корисним та необхідним в умовах сьогодення.Документ Дослідження чисельного складу релігійних громад в Україні у контексті квантитативних методик (на прикладі альтернативних релігійних об’єднань)(Карт-Бланш, 2015) Орлов, Владлен МиколайовичУпродовж другої половини 1990-х рр. - початку XXI ст. у пострадянській гуманітаристиці з’являються різнопланові роботи, які стосувалися проблеми чисельного складу та нерівномірності поширення різних конфесійних груп, зокрема й об’єднань альтернативної релігійності.Документ Елементи системи фінансового забезпечення розвитку територіальної громади(Карт-Бланш, 2015) Сухарська, Лариса ВікторівнаВ сучасних умовах перед територіальними громадами особливо гостро постають проблеми фінансування соціальних об'єктів, житлово-комунального господарства, проектів місцевого розвитку, утримання органів місцевого самоврядування.Документ Етнічні українські території Польщі (досвід врегулювання релігійного питання)(Карт-Бланш, 2015) Бурда, Інна ОлександрівнаУкраїна на шляху свого становлення як суверенної держави пережила багато політичних загроз. Її кордони змінювалися протягом століть, при цьому часто значна частина земель залишалася поза межами української держави. На сьогодні кордон України проходить у відповідності з післявоєнним устроєм Європи, що не охоплює значну частину етнічних українських земель [7]. Під етнічними землями автор розуміє території, де історично сформувалися групи людей зі спільною мовою, традиціями, культурою, побутом, ментальністю. Розвиток регіональної політики України, на нашу думку, повинен включати активності з прикордонними територіями, особливо якщо ці території етнічно українські.Документ Забезпечення та захист прав дітей-сиріт Донецької та Луганської областей в умовах воєнного конфлікту 2014-2015 рр.(Карт-Бланш, 2015) Губерт, Юлія ГеннадіївнаНайгостріше наслідки війни відчувають діти. Збройні конфлікти завжди призводять до сирітства, фізичного, психологічного травмування дітей, загострюють наявні та породжують нові соціальні проблеми. Згідно з експрес- оцінкою соціально- психологічного стану дітей, яку було зроблено ЮНІСЕФ, понад 60% дітей, що стали свідками або навіть учасниками того чи іншого виду насильства, воєнних дій, мають психологічну травму. На жаль, для України поняття «діти війни» не залишилося в минулому, а стало реаліями сьогодення.