2013
Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1196
Переглянути
Документ Символи радянського модернізму в Україні - та ix історичні долі(Раритети України, 2013) Біленкова, Світлана ВікторівнаВ епоху впливу глобалізації суспільних процесів на культуру будівництва та архітектури XXI ст. радянський модернізм (1950-х - 1990-х років) розглядається сучасними дослідниками як унікальне явище в історії світової архітектури, яке потребує глибокого аналізу і визначення шляхів щодо збереження та ревалоризації архітектурних споруд та ансамблів цього періоду. VIII з'їзд Спілки Архітекторів СРСР у червні 1987 р. став останнім в історії радянської архітектури. Ця подія привела до того, що талановиті представники радянської архітектурної еліти, які впроваджували у життя грандіозні проекти архітектурних символів могутньої імперії залишилися поза увагою і більшість з них покинула свою батьківщину, емігрувавши в інші країни світу.Документ Містобудівні ландшафти історичних міст в акварелях архітектора Оскара Ласке – послідовника ідей віденського сецесіону(КНУБА, 2015) Біленкова, Світлана ВікторівнаІм‘я Оскара Івана Ласке (молодшого) маловідомого досі в Україні архітектора і художника-акварелиста українського походження з Чернівців є надзвичайно цінним у скарбниці вітчизняної культури і мистецтва. Його життєвий шлях – яскравий приклад становлення одного з найбільш просвітлених демократичних прошарків суспільства – творчої інтелігенції, який сформував на початку ХХ століття абсолютно нове творче мовлення художньо-естетичного світогляду.Документ Естетика художніх образів споруд «сецесіоністів» як втілення творчого потенціалу епохи(КНУБА, 2015) Біленкова, Світлана ВікторівнаХудожні образи архітектурних споруд – це в першу чергу показник творчого потенціалу епохи, його духовної, політичної та ідейної атмосфери. З історико-художніх позицій мистецтво архітектури „віденської сецесії‖ було одним із перших (після готики), де яскраво і багатоманітно сформувався абсолютно новий тип творчого мислення. Митці архітектури надихались не традиційними історичними формами, а філософсько-естетичним сприйняттям оточуючого природного світу. Тому стиль дуже рідко виступав у стерильних чистих формах та художніх образах.