Вип. 65
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/203
Переглянути
Документ Семантика і морфологія форм у національному романтизмі(КНУБА, 2017) Антощук, Т. І.Розглянуті питання семантичних і морфологічних особливостей форм у національному романтизмі різних країн. Доведено роль символу в національному романтизмі та його нетотожність з європейським модерном.Документ Перспективи розвитку сучасного трамваю в екосистемі міста(КНУБА, 2017) Маргарян, Т. Г.Розглянуто перспективи розвитку сучасного трамвая в екосистемі міста. У сучасних містах велику роль відіграє громадський транспорт. При оптимізації або проектуванні сучасних трамвайних систем необхідне уточнення методіки обгрунтування даного виду транспорту та її долею у транспортній системі міста. При цьому неообхіден коплексний підхід до вирішення даного питання, враховуючи кількістні та якістні характеристики міста та враховуючи нові технології, які в смозі знизити вплив сучасного трамваю на екоситсему міста. Доцільно поетапно трансформувати існуючі трамвайні системи України в швидкісні трамвайні лінії. Такий підхід дозволить ефективно використовувати міський пасажирський транспорт, без істотних вкладень з боку муніципальних утворень.Документ Інтелектуальне місто – стандарт майбутнього чи інноваційний розвиток міських територій(КНУБА, 2017) Лук’янов, А. М.; Плешкановська, А. М.Розглянуті питання еволюції поняття «ідеального» міста та створення його нової сучасної моделі – «інтелектуальне» або «розумне» місто. Викладено десять невід’ємних складових «розумного» міста. Також сформульовані завдання, які необхідно вирішити для забезпечення реалізації цієї концепції.Документ Сучасна концепція побудови висотної референцної основи України(КНУБА, 2017) Кучер, О. В.; Старовєров, В. С.; Кошелюк, Н. І.Охарактеризовані основні напрямки розвитку висотної основи України, як складової національної системи відліку. Приведені основні відомості про сучасні підходи щодо становлення висотної складової референцної системи координат. Наведено сучасний стан проблеми в Україні, Європі та перспективи розвитку. Проаналізовано концепцію створення та практичну реалізацію європейської вертикальної референцної системи EVRS. Відзначено, що національна система висот повинна бути узгоджена з Європейськими стандартами. Розглянуті підходи до моделювання параметрів висотної основи України.Документ Основи класифікації житлових зон за рівнем містобудівної якості життя(КНУБА, 2017) Лісниченко, С. В.Викладено теоретичне та практичне значення, а також загальні принципи класифікації житлового середовища в залежності від рівня містобудівної якості життя.Документ Математическое моделирование городских тpaнcпоpтных потоков и волн: континуальный подход, уравнения состояния(КНУБА, 2017) Човнюк, Ю. В.; Чередніченко, П. П.; Диктерук, М. Г.Предложена и обоснована математическая модель городских транс- портных потоков и волн. Применение континуального подхода позволяет определить основные параметры указанных потоков и возникающих транс- портных волн (плотность, амплитуду, скорость и др.), а также соответствующие уравнения состояния (городского транспортного потока), которое характеризует установившиеся движения потока машин. Определены скоро- сти и плотности потоков машин, при которых массовая скорость (провозная способность) максимальна. Описано неустановившееся движение потока ма- шин, появляющиеся при возникновении и ликвидации отказов в потоке машин. Установленное уравнение состояния потока машин на городской автомаги- страли, в соответствии с уравнениями неразрывности и движения, позволяют исследовать явление отказов технических устройств автомагистрали города на их пропускную способность и устанавливать необходимые резервы для компенсации потерь (т.н. «пробок» или «джемов»), вызванных отказами.Документ Класифікація територіальних громад як групових систем розселення за територіальними особливостями формування та розвитку(КНУБА, 2017) Яценко, В. О.Розглянуто процес формування територіальних громад як групових систем розселення на локальному рівні в залежності від економічних, соціальних, природних, історичних та інших особливостей на початковому етапі утворення. Виділено вісім типів громад та обгрунтована специфіка класифікації в загальній системі розселення.Документ Модель бази метаданих для реєстрації комплектів містобудівної документації в системі містобудівного кадастру(КНУБА, 2017) Максимова, Ю. С.Розглянуто принципи реалізації та структуру бази метаданих для комплектів містобудівної документації та їх складових частин. Апробовано модель бази метаданих в середовищі об’єктно-реляційної сиcтеми керування базами даних PostgreSQL та геоінформаційної системи QGIS.Документ Системний підхід до пам’яткоохоронної і реставраційної діяльності(КНУБА, 2017) Дьомін, М. М.; Орленко, М. І.Розглянуті питання використанния системного підходу при дослідженні пам'яток архітектури і пам'яткоохоронної і реставраційної діяльності.Документ Створення привабливих міських просторів в процесі реконструкції архітектурного середовища історичного малого міста(КНУБА, 2017) Лещенко, Н. А.Аналізується питання привабливого міського простору. Визначається, чому існують і чим відрізняються міські простори, що притягують людей, і «порожні» простори, що мало використовуються. Розглядається створення привабливого публічного міського простору на прикладі ревалоризації площі Пам’яті у м.Барі.Документ Метод дослідження розвитку композиції міського розпланування у просторі та часі(КНУБА, 2017) Дідіченко, М. О.Обґрунтовано порівняльний аналітично-графічний метод дослідження розвитку просторово-часової композиції міського розпланування, що розділено на 9 етапів, які забезпечують всебічний аналіз композиційних особливостей міста та надають структуроване підґрунтя для надання рекомендацій щодо прогнозування характеру подальшого містобудівного розвитку. Ефективність методу проілюстрована на аналізі розвитку композиції розпланування м. Відень, Австрія.Документ Формування вартості земельних ділянок, що не забезпечені інженерними комунікаціями та виходом до доріг(КНУБА, 2017) Литвиненко, І. В.Розглянуті проблеми формування ринкової вартості земельних ділянок під садибне житлове будівництво, що не забезпечені доступом до інженерних комунікацій та виходом до доріг. Проблема може бути вирішена шляхом встановлення земельних сервітутів на право проходу та проїзду та прокладання інженерних комунікацій або шляхом планувальних рішень. При цьому як земельна ділянка, на користь якої встановлюється сервітут, так і прилеглі або сусідні земельні ділянки, що задіяні у процедурі встановлення земельних сервітутів можуть змінювати свою ринкову вартість. Розглянуто випадки формування вартості земельних ділянок при забезпеченні доступом до інженерних комунікацій та доріг різними методами.Документ Концептуальные основы моделирования волновых процессов в транспортных потоках мегаполисов(КНУБА, 2017) Човнюк, Ю. В.; Чередніченко, П. П.; Диктерук, М. Г.; Остапущенко, О. П.Предложена математическая модель, позволяющая моделировать воз- никающие волновые процессы в транспортных потоках машин крупных городов и мегаполисов. Определены основные характеристики транспортных волн. Установлены условия их возникновения.Документ Конверсія і соціальний синтез майнових комплексів оборони України(КНУБА, 2017) Михальченко, С. В.; Товбич, В. В.Досліджено актуальність створення нових принципів територіального планування та містобудівних рішень для майнових комплексів національної без- пеки за умов переходу до нової концепції побудови оборони в Україні, наближе- ної до світових стандартів, зокрема Північно-атлантичного альянсу.Документ Сприйняття людиною процесів втручання в міський простір(КНУБА, 2017) Козакова, О. М.; Кузьміна, Г. В.Розглядається роль людини та специфіка сприйняття нею, як головним реципієнтом, оточуючого міського середовища. Висвітлюються поширені сьогодні підходи до формування та вдосконалення існуючого міського простору.Документ Резервування земель для потреб міжнародних автомобільних транспортних коридорів(КНУБА, 2017) Петраковська, О. С.; Ємець, О. А.Удосконалено методику надання земель під будівництво автомагістралей. Запропоновано технологічну модель надання земель під міжнародні автомобільні транспортні коридори. Запропоновано управлінський механізм резервування земель при відведенні земель для будівництва міжнародних автомобільних транспортних коридорів.Документ Термінологічна лексика і способи її утворення в англійській науково-технічній літературі(КНУБА, 2017) Паніна, О. В.Розглядаються питання термінологічного складу сучасних англомовних науково-технічних текстів, зокрема деякі способи терміноутворення.Документ Аналіз зарубіжного досвіду в переході на масове зведення пасивних будівель заради енергетично-незалежного майбутнього(КНУБА, 2017) Мельник, А. Е.; Мавдюк, А. М.; Підлуцький, В. Л.Висвітлюється доцільність переходу України на пасивне будівництво за міжнародними стандартами на масовому рівні. Економічна та енергетична криза призводить до постійної спроби зменшити споживання енергії на експлуатацію будівель, що спонукає до виготовлення матеріалів власного виробництва, які будуть забезпечувати вимоги щодо будівництва пасивних і енергоефективних будівель. На даний момент в Україні вдається виробляти достатньо велику кількість власних матеріалів при застосуванні іноземних технологій і втілення їх у виробництво. Також важливим чинником, який міг би суттєво прискорити цей процес, є обмін досвідом з іншими країнами і підвищення рівня енергоефективного домобудівництва.Документ Визначення виду будівництва(КНУБА, 2017) Фітаров, В. С.; Коврига, С. В.Викладено порядок визначення видів будівельних робіт на основі вивчення нормативно-технічних джерел і наочного порівняння їх характеристик у вигляді таблиці.Документ Удосконалення процедури видачі вихідних даних для проектування(КНУБА, 2017) Ковальська, Г. Л.; Смілка, В. А.Одним з документів, які необхідно надати до органів містобудування та архітектури для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є містобудівний розрахунок. У зв’язку з інформатизацію містобудівної галузі виникає дискусійне питання про необхідність підготовки такого документу. У статті наведено пропозиції щодо удосконалення процедури видачі вихідних даних для проектування, за умови формування інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та розвитку аналітичних функцій містобудівного моніторингу.