Педагогіка, дидактика, вища освіта
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/1470
Переглянути
Документ ARDUINO: прості рішення в автоматизації процесів(Видавництво ХФКХП ДБТУ, 2024-04-04) Григорчук, Олександр Михайлович; Гламаздін, ПавлоУ статті розглянуто основні переваги плат розробника Arduino, їх можливі проєкти реалізації у приладах для створення систем керування пристроямиДокумент PedTech як стратегія реалізації освітніх програм за спеціальністю «Професійна освіта»(Державний податковий університет, 2024-10-29) Почка Костянтин Іванович; Красильник Юрій СеменовичПерехід від EdTech до PedTech вимагає від викладачів широкого розуміння як технологій, так і педагогічних принципів, а також здатності поєднувати їх для досягнення кращих результатів у навчанні та розвитку здобувачів вищої освіти, ефективної реалізації освітніх програм за спеціальністю «Професійна освіта».Документ Personalized learning as a scientific and methodological problem in vocational education(КОМПРИНТ, 2024-01-04) Корчова Галина Леонідівна; Почка Костянтин ІвановичДокумент Автоматизація технологічних процесів та робототехніка: роль фізики(Видавництво ХФКХП ДБТУ, 2024-04-04) Григорчук, Олександр Михайлович; Федорченко, Іван СергійовичУ статті з'ясовано роль фізики у сучасній технологічній автоматизації та робототехніці, розглянуто використання приладів із використанням фізики в автоматизації технологічних процесів та робототехніці.Документ Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів будівельних спеціальностей у процесі розв’язування фізичних задач(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2017) Григорчук Олександр МихайловичДокумент Використання відеороликів для самостійної підготовки майбутніх інженерів-будівельників до виконання лабораторних робіт(ТДАТУ, 2020) Петруньок, Т. Б.Стрімкий розвиток будівельної галузі – це запорука зросту економіки нашої країни. В сучасних умовах, швидко відбувається приріст наукової інформації, запроваджуються новітні технології у будівництві, все більше зростають вимоги суспільства до процесу будівництва загалом, тому країні необхідні висококваліфіковані фахівці будівельної галузі. Саме тому в умовах інтенсивного розвитку будівельної техніки, будівельних технологій і матеріалів ґрунтовна фундаментальна підготовка студентів будівельних університетів набуває ще більшого значення, визначає принципово нові підходи до професійної освіти, що зумовлює важливу особливість підготовки інженерів-будівельників з фізики. Аналізуючи діяльність будівельного вищого навчального закладу, можна констатувати, що фізика займає особливе місце у підготовці майбутніх інженерів-будівельників. Знання з фізики, отримані майбутніми фахівцями будівельної галузі, мають слугувати основою для внесення у виробництво нових методів та технологій, але будівельні заклади вищої освіти знаходяться у часовій обмеженості аудиторних годин з фізики, так як більша частина годин відводиться на самостійну роботу студентів. Це спонукає викладачів шукати оптимальний вихід з такої ситуації за рахунок удосконалення нових дидактичних та педагогічних прийомів у навчанні фізики. Тому одним із перспективних шляхів якісної підготовки з фізики майбутніх інженерів-будівельників є побудова навчального процесу у закладах вищої освіти з використанням мультимедійних засобів навчання.Документ Використання знань про будівельну техніку і матеріали для постановки фізичних задач(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2012) Григорчук, Олександр Михайлович; Сиротюк, Володимир ДмитровичУ статті розглядаються питання постановки навчальних задач з фізики на будівельну тематику з використанням знань про будівельну техніку і будівельні конструкції та матеріалиДокумент Використання професійно спрямованих якісних задач та запитань з фізики у вищих будівельних навчальних закладах.(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Бурдейна, Н.Б.; Петруньок, Т.Б.Стаття присвячена питанню професійно спрямованого навчання фізики у вищих будівельних навчальних закладах. Продемонстровано, що здобуття будівельної освіти має бути спрямоване на розвиток професійного кругозору студентів з урахуванням формування у них професійно значущих конкретних знань та умінь майбутніх фахівців будівельної галузі. Зазначено, що ідея професійно спрямованого навчання має реалізовуватися різними методами і способами під час усіх форм організації навчального процесу. Обґрунтовано, що для реалізації професійної спрямованості пропонується використання професійно спрямованих якісних задач і запитань при навчанні фізики у вищих будівельних навчальних закладах. Акцентовано увагу на тому, що використання професійно спрямованих якісних задач і запитань з фізики сприяє активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, стимуляції внутрішньої мотивації вивчення фізики, формуванню професійно спрямованих знань, умінь, навичок та професійних компетентностей майбутніх фахівців будівельної галузі.Документ Використання фізичних задач будівельної тематики в професійній підготовці студентів вищих навчальних закладів І – ІІ рівнів акредитації(Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, 2013) Григорчук, Олександр Михайлович; Сиротюк, Володимир ДмитровичУ статті розглянуто питання використання фізичних задач будівельної тематики в професійній підготовці студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. Наведено конкретні приклади розв’язання фізичних задачДокумент Висвітлення сучасних досягнень у галузі рідких кристалів в навчанні фізики майбутніх фахівців будівництва та цивільної інженерії.(БДПУ, 2019) Петруньок, Т.Б.В наш час у всьому світі відбуваються глобальні зміни, які у величезній мірі зачіпають науково-технічну сферу. Тому уряди провідних країн вживають заходів щодо підвищення статусу науки як основної рухомої сили розвитку суспільства. Очевидно, що гарантією достойного майбутнього України є розробка нових технологій, використання найсучаснішого обладнання у виробництві, в тому числі, у будівництві. Але можна із впевненістю стверджувати, що основна роль у сучасних наукових дослідженнях належить фізиці, оскільки її закони та методологія в тій чи іншій мірі задіюються в кожній науковій галузі. Тому нині при підготовці майбутніх фахівців будівництва та цивільної інженерії необхідно приділяти особливої уваги ознайомленню студентів із сучасними досягненнями фізики, що використовуються в будівництві. Проте викладачі фізики в будівельних університетах у більшості випадків надають перевагу викладанню навчального матеріалу в рамках програми, але не завжди мають час на ознайомлення студентів з конкретними сучасними дослідженнями у різних галузях фізики та можливостями використання їх результатів у будівельній галузі. Який є вихід із ситуації, що склалася? На нашу думку, це, по-перше, перегляд співвідношення між програмним навчальним матеріалом з фізики та сучасною науковою інформацією. По-друге, використання варіативної складової навчальних планів, наприклад, розробка і впровадження спецкурсів. Пропонуємо зупинитися на можливостях використання в будівельній галузі рідких кристалів.Документ Вплив структури навчальних фізичних задач на підготовку майбутніх будівельників(Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2013) Григорчук, Олександр МихайловичДокумент Впровадження принципів фундаментальності і професійної спрямованості у навчанні фізики майбутніх фахівців будівельної галузі.(Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [гол. ред.: М.Т.Мартинюк]., 2015) Бурдейна, Наталія, Петруньок ТетянаСьогодні, за нових соціально-економічних умов, підвищується роль інженера-будівельника. Сучасні роботодавці очікують від випускників вищих будівельних навчальних закладів вміння працювати самостійно на високому професійному рівні, реалізувати максимум своїх потенційних можливостей, приймати нетрадиційні креативні рішення. Виникає потреба не просто у висококваліфікованих архітекторах, інженерах-конструкторах, інженерах-технологах, інженерах-сантехніках та інженерах-електриках, економістах, екологах, а, насамперед, спеціалістах, що вміють не лише індивідуально, а й творчо підходити до питань проектування, моделювання, планування, дизайну, оздоблення, розроблення та використання високотехнологічних і екологічно чистих способів утилізації та перероблення відходів. Це вимагає високого рівня сформованості знань у професійній галузі.Документ Впровадження принципів фундаментальності і професійної спрямованості у навчанні фізики майбутніх фахівців будівельної галузі.(// Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [гол. ред.: М.Т.Мартинюк]., 2015) Бурдейна, Наталія, Тетяна ПетруньокСьогодні, за нових соціально-економічних умов, підвищується роль інженера-будівельника. Сучасні роботодавці очікують від випускників вищих будівельних навчальних закладів вміння працювати самостійно на високому професійному рівні, реалізувати максимум своїх потенційних можливостей, приймати нетрадиційні креативні рішення. Виникає потреба не просто у висококваліфікованих архітекторах, інженерах-конструкторах, інженерах-технологах, інженерах-сантехніках та інженерах-електриках, економістах, екологах, а, насамперед, спеціалістах, що вміють не лише індивідуально, а й творчо підходити до питань проектування, моделювання, планування, дизайну, оздоблення, розроблення та використання високотехнологічних і екологічно чистих способів утилізації та перероблення відходів. Це вимагає високого рівня сформованості знань у професійній галузі. У вищих будівельних навчальних закладах фізика, математика і хімія є основними фундаментальними дисциплінами у професійній підготовці майбутніх спеціалістів. Тому професійна спрямованість навчання фізики є актуальним питанням у фаховій підготовці інженера-будівельника.Документ Графічні задачі з фізики: питання класифікації(КОМПРИНТ, 2023-11-16) Григорчук, Олександр Михайлович; Тарасевич, Віталій Іванович; Найко Віталій АндрійовичУ статті з'ясована роль класифікації фізичних задач, показано переваги графічного способу подання навчальної інформації перед іншими, що дозволяє проводити диференціювання й інтегрування, екстраполяцію та інтерполяцію, визначати екстремуми функції, наочно подавати результати сумісних вимірювань та здійснювати пошук оптимального рівняння зв’язку між фізичними величинами, будувати діаграми, епюри, проводити прості математичні обчислення із використанням номограм.Документ Дидактичні умови реалізації задачного підходу до навчання фізики в ЗНЗ(Видавництво "ПЕДАГОГІЧНА ПРЕСА", 2013-02) Григорчук, Олександр Михайлович; Слюсаренко, Микола Анатолійовичзроблено теоретико-методичний аналіз дидактичних умов реалізації задачного підходу до навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладахДокумент Діяльність університетського освітнього омбудсмена в контексті розвитку особистісної суб’єктності здобувачів вищої освіти(Інститут вищої освіти НАПН України, 2023) Росинський, Андрій ВалерійовичСучасні умови і реалії в Україні загострюють виклики та додатково актуалізують завдання, які ставляться до вищої освіти. Одним із таких викликів є якісне становлення суб’єктності особистості кожного здобувача вищої освіти, майбутнього фахівця, який буде здатен зробити свій внесок у відновлення і розбудову як окремої галузі, так і всієї країни. Цей виклик носить комплексний характер, адже його реалізація одночасно впливає не тільки на кожну окрему особистість і її майбутню галузь діяльності, але й на її поточне освітнє середовище: навчальний заклад та освітній процес. Означений вплив є однією з умов попередження негативних проявів у психіці та поведінці молоді й одночасно забезпечує якісну еволюційну трансформацію освітнього середовища на принципах колегіальності та студентоцентрованості.Документ Застосунок «Xodo PDF Reader & Editor» як один з інструментів роботи викладача(КОМПРИНТ, 2023-11-16) Власова, Альона Юріївна; Григорчук, Олександр МихайловичУ статті розглянуто критерії вибору інструментів для організації дистанційного навчання з урахуванням їх універсальності, показано основний інструментарій застосунку редактора Xodo в роботі викладача, що дозволяє здійснювати перегляд та навігацію файлів, робити примітки та коментарі, перетворювати файли із формату PDF у формат Word, PowerPoint і Excel і навпаки, ставити підписи, створювати та заповнювати форми, редагувати файли MS Office, мати повний доступ до всіх документів вашого пристрою та хмарного середовища.Документ Значення дисципліни « Фізика» для формування фахової компетентності майбутнього інженера – будівельника(Укладач: В.Д. Шарко- Херсон: Видавництво ХНТУ.- С. 83-85., 2016) Петруньок, Т.Б.Основною метою викладання дисципліни «Фізика» у вищому будівельному навчальному закладі є формування у майбутніх фахівців знань, що стосуються фундаментальних законів, за якими відбуваються процеси та явища навколишнього світу, а також створення бази для вивчення інших спеціальних дисциплін. Отже це вимагає високого рівня сформованості знань з фізики. При вивченні фізики перед студентами будь-якої спеціальності ставляться такі завдання: формування світогляду; отримання теоретичної бази, яка дозволяє спеціалісту саморозвиватися у процесі майбутньої професійної діяльності; отримання знань прикладного характеру, без яких неможливе освоєння дисциплін професійної і практичної підготовки. Роль фізики у формуванні фахової компетентності має важливе значення. Так як фізика є теоретичною основою сучасної будівельної техніки, вона озброює працівників будівельної галузі знаннями фізичних методів дослідження; створює необхідні передумови для правильного розуміння фізичних процесів, що відбуваються в системах теплогазопостачання, вентиляції, опалення і кондиціювання повітря будівель і споруд різного призначення.Документ ЗНАЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ФІЗИКА» ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ІНЖЕНЕРА-БУДІВЕЛЬНИКА(НПУ, 2017) Петруньок, Т.Б.Будівельна галузь є однією з найважливіших галузей народного господарства, від якої залежить ефективність функціонування всієї системи господарювання в країні. Постійні зміни, що відбуваються у будівництві, вимагають відповідного забезпечення цієї галузі кваліфікованими фахівцями, які повинні отримати відповідну фахову підготовку у вищому навчальному закладі. У статті обґрунтовано доцільність формування фахової компетентності студентів вищих будівельних навчальних закладів через впровадження в Україні нових державних будівельних норм, нових сучасних технологій виробництва конструкцій, виробів і матеріалів, методів розрахунку інженерних конструкцій, інноваційного програмного забезпечення для проектування промислових і цивільних споруд. Також доведено важливість дисципліни «Фізика» при формуванні фахової компетентності майбутнього інженера – будівельника.Документ Значення професійно спрямованих завдань у навчанні фізики фахівців будівельної галузі.(ПП « Ексклюзив – систем», 2018) Бурдейна, Н.Б.; Петруньок, Т.Б.Будівельна галузь України протягом останніх років, після деякого спаду, демонструє досить активний та інтенсивний розвиток, впроваджуючи інноваційні світові технології, що вимагає від фахівців цієї галузі високого професіоналізму, вміння самоосвіти впродовж життя та креативних підходів до вирішення професійних питань. Вищі будівельні навчальні заклади мають здійснювати фахову підготовку випускників, яка передбачає набуття студентами теоретичних знань, формування практичних умінь та навичок, необхідних для здійснення професійної діяльності. Якість освіти молодого спеціаліста визначається не лише теоретичною підготовкою з фундаментальних та спеціальних дисциплін, а й умінням здобувати, опрацьовувати отриману інформацію, використовувати її для розв’язування конкретних задач та приймати відповідальні компетентні рішення. Дисципліна «Фізика» у вищих будівельних навчальних закладах є не лише загальноосвітньою, а й фундаментальною, оскільки відповідно до вимог освітньо-професійної програми студенти мають знати методи і засоби фізичних вимірювань, визначення та одиниці вимірювання фізичних величин, фізичні явища, закони та закономірності фізики, а також уміти давати фізичну оцінку явищ і процесів, використовуючи знання з різних розділів фізики; давати фізичну оцінку екологічної, конструктивної та експлуатаційної надійності елементів мереж та будівельних споруд на основі випробувань і вимірювань, використовуючи відповідні фізичні методики; в умовах виробничої діяльності при проектуванні елементів господарських мереж та будівельних споруд робити аналіз закономірностей фізичних процесів на основі досліджень для вибору методик визначення технічних параметрів. Навчання фізики має бути професійно спрямованим при підготовці сучасних фахівців будівельної галузі.