Регіональна політика
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/5669
Переглянути
Документ Особливості заселення Слобідської України. Заснування міст(Економічна думка, 2016) Качемцева, Любов Володимирівна; Гелла, Олена ІванівнаРезультати архітектурно-будівельної діяльності складають значну частину національного багатства, виражають рівень матеріального добробуту нації, її науково-технічних досягнень, наочно демонструють рівень духовного та естетичного розвитку народу. Звернення до історичного досвіду актуальне не тільки в професіонально-практичному, але і в історично-культурному відношенні. Історична самоідентифікація української архітектури є частиною формування нової української ідентичності в геополітичних і геокультурних обставинах, що змінилися. На цьому тлі по-новому повстають проблеми засвоєння спадку, врахування регіональних та історико-культурних особливостей розвитку архітектурно-будівельної діяльності. Метою нових досліджень повинно стати поглиблення уявлень про специфіку цієї діяльності в Україні та її окремих регіонах.Документ Ревіталізація промислових територій як інструмент регіональної інноваційної політики(Економічна думка, 2016) Броневицький, Андрій ПетровичРегіональна політика держави є важливою складовою державного управління. Елементами регіональної політики є промислова, соціальна, екологічна, інноваційна, житлова та багато інших. Всі ці складові взаємопов’язані, так само як регіональна політика пов’язана із іншими функціями держави [1]. В структурі економіки України протягом всіх років незалежності поступово зростає частка сфери послуг. Відповідно частка промисловості знижується. Така тенденція притаманна для всіх розвинених країн світу та таких, що розвиваються [2].Документ Сучасні тренди та специфіка реального стану регіональних структур політичних партій в Україні ( на основі результатів місцевих виборів - 2015 року )(Економічна думка, 2016) Одарченко, Катерина ЮріївнаВарто погодитись, що теоретично демократія можлива й без партій, але на практиці - мусимо однозначно стверджувати, що саме партії у сконцентрованому вигляді відбивають волю народу, його узагальнене бачення власного поступу; вони плекають загальнонаціональні ідеї та помисли, надають їм відповідної політичної дієвості. Тим самим партії є необхідним засобом втілення волі народу у його владі [6, с. 444].Документ Особливості регіональної політики у галузі будівництва пенітенціарних комплексів(Економічна думка, 2016) Третяк, Юлія ВікторівнаПроблеми пенітенціарної діяльності, що включають питання як державного управління системою і соціалізації засуджених, так і оновлення матеріально-технічної й проектно-будівельної галузі, тісно пов‘язані із пошуком ефективних засобів удосконалення виправного середовища як одного з напрямків досягнення позитивних змін у державі. Можна констатувати, що в Україні, незважаючи на зроблені перші кроки з реорганізації й розбудови пенітенціарної системи, досі не створені умови для повноцінного проведення індивідуальної роботи із засудженими, яка повинна стати провідним комплексним напрямком соціальної і виправної політики держави. Підвищення рівня соціальності, тобто здібності людини адаптуватися до вимог суспільства, засобами соціально-педагогічного і психологічного супроводу виступає головною метою виправлення засудженого під час відбуття покарання.Документ Міжнаціональна та міжкультурна взаємодія: маніфестація етнічності(Економічна думка, 2016) Онищук, Віталій МихайловичВ умовах соціально-економічної та політичної нестабільності, кризових явищ у різних сферах суспільного життя, зовнішньої агресії, процеси консолідації українського суспільства, збереження національних традицій та національного відродження приходить досить складно, супроводжується суперечностями, труднощами, що породжує певні проблеми соціально- політичного і міжетнічного характеру. Для вирішення проблем міжнаціональної взаємодії, національного відродження України слід спиратися на соціологічний аналіз соціально-етнічних тенденцій, що впливають на стабільність, напругу, та цілісність в суспільстві.Документ Політичні засади формування регіональної політики : криза вітчизняної практики(Економічна думка, 2016) Гаврилюк, Каріна КарленівнаМетою статті є визначення рівня задоволеності громадян України регіональною політикою, роботою місцевих органів влади, динаміки рівня довіри до місцевих органів влади різного рівня, вироблення рекомендацій щодо покращення роботи місцевих органів влади і відповідно зростання довіри громадян до них.Документ Білгород-Дністровська фортеця – унікальна пам’ятка оборонної архітектури ХІІІ-ХV ст. на Півдні України(Економічна думка, 2016) Ромашук, Руслана ЮріївнаАккерманська фортеця – одна з наймогутніших та найцікавіших фортець Півдня України, яка знаходиться на території сучасного міста Білгорода- Дністровського. ЇЇ прекрасно збережені мури, що височіють над Дністровським лиманом, і нині вражають своєю величчю та неприступністю...Документ Участь студентства в опозиційному русі 1956 р. в Польській Республіці(Економічна думка, 2016) Малежик, Дмитро ІвановичПочаток контрольованої лібералізації та десталінізації в Радянському Союзі підштовхнули до активних дій антикомуністичні рухи в країнах соціалістичного блоку. Одним з найактивніших був протестний рух у Польській Народній Республіці (ПНР), де тільки протягом 1956 р. відбулася низка антиурядових виступів. Наймасовішими з них були виступи робітників у Познані 28–30 червня, які завершились вуличними боями та вбивством десятків людей.Документ Ідеократична легітимація громадянської ідентичності(Економічна думка, 2016) Стеценко, Світлана ВласівнаСучасний політичний порядок денний для України з необхідністю включає в себе питання ідентичностей. Громадянська ідентичність залишається парадною цінністю не мотивує поведінку суспільства. Цілісна ідентичність громадянина України, будучи інтегральним виявом національної самосвідомості, включає в себе ідентифікацію з політичними і соціальними цінностями і нормами, цивілізаційну ідентифікацію з її історико-культурними та етнічними складовими (сприйняття самих себе, інших народів, образу «внутрішнього» і «зовнішнього» ворогів).Документ Особенности организации и функционирования германского самоуправления: история и современность(Економічна думка, 2016) Шумский, Леонид НиколаевичФеномен самоуправления возник много веков назад в процессе реализации идеи перераспределения прав и обязанностей в государственной структуре. Человеческий гений позволил создать эффективный политический и экономический инструмент для регулирования частных и общественных интересов. Изучение традиции и практики германского самоуправления нацелено на потенциальное использование его наиболее рациональных элементов и функций в странах, находящихся на пути государственного реформирования, что представляет актуальность и для Украины.Документ Сільські добровільні громадські об’єднання – новий елемент українського соціокультурного середовища (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)(Економічна думка, 2016) Силка, Оксана ЗахарівнаОдним із атрибутів громадянського суспільства є наявність та результативне функціонування позадержавних та позапартійних об’єднань громадян. Такі об’єднання в Україні, в межах територій які входили до Російської імперії, наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. отримали назву «товариства». Завдяки ним населення дістало можливість, відповідно до своїх інтересів, гуртуватися в межах легальних організацій. Громадські товариства – це добровільні об’єднання громадян, які створювались як результат вільного волевиявлення для забезпечення та захисту своїх законних інтересів (соціальних, економічних, культурних тощо). Це були формалізовані самодіяльні (неурядові) неприбуткові об’єднання, їхня діяльність відбувалась згідно оформленої мети і завдань й характеризувалась організаційно- структурним забезпеченням. Громадські об’єднання наприкінці ХІХ – на початку ХІХ ст. були помітним явищем і виступали органічною складовою соціально-економічних та культурно-національних процесів.Документ Енто-історичні ресурси України в організації туристичної практики студентів Київського Лінгвістичного Університету.(Економічна думка, 2016) Комова, Олена Станіславівна; Яворська, Оксана ГригорівнаНа етапі інтенсивного розвитку економічного та політичного життя людства зросла важливість вивчення соціальної сфери суспільства. Остання являє собою певну систему історично складених упорядкованих зв’язків та відношень між різними етносами людей. На сьогодні у всьому світі зростає інтерес до етнічної культури різних народів, а в Україні спостерігається підйом національного самоусвідомлення. Відтак розвиток туризму, зокрема етнічного туризму, є особливо значущим як для країни загалом, так і для регіонів з багатою історико-культурною спадщиною. Як відомо, сучасна індустрія туризму є однією з найбільш прибуткових галузей світової економіки, і за даними спеціалістів в останні роки характеризується певним підйомом та має всі умови для подальшого стрімкого зростання.Документ Політика реінтеграції та її роль у державній етнонаціональній політиці України(Економічна думка, 2016) Кресіна, Ірина ОлексіївнаНині виникла нагальна необхідність напрацювання комплексної політики реінтеграції тимчасово окупованих територій у межах етнонаціональної політики України. Відновлення політико-правових, соціально-економічних контактів з окупованими територіями має спиратися на дорожню карту моделі реінтеграції, що вказує на актуальність досліджуваної проблематики. Питання реінтеграції окупованих територій Донбасу і Криму – це питання відновлення територіальної цілісності держави.Документ Диалог эпох в среде современных украинских городов(Економічна думка, 2016) Ремизова, Елена ИгоревнаПроблему взаимодействия прошлого и настоящего в архитектуре города поднимали не раз. Начиная с 1960-х годов о ней велись дискуссии в связи с упрощенностью и аскетизмом архитектуры «modern movement». На западе этот вопрос вылился в ожесточенную волну критики современного движения, в то время как на территории соцлагеря примитивность и типичность утверждались и широко распространялись.Документ Проблема децентралізації влади в Україні : сучасні ризики, вирішення проблем та перспективи розвитку(Економічна думка, 2016) Ткачук, Анна ОлегівнаМи живемо в непростий для України час – чac змін. Рeвoлюція дoвeлa, щo укpaїнський нaрoд – єдиний, нeпoдільний. Ці пoдії зacвідчили пepeд усім світoм прaгнeння укpaїнськoгo нaрoду дo змін, вільнoгo тa щacливoгo життя. Нa сьoгoднішній час наша держава взяла курс на євроінтеграцію. Варто зазначити, що важливим аспектом спрямування політики сьогодні є прийняття змін дo Кoнституції Укрaїни в частині децентралізації влади. Ці реформи щодо об’єднання територіальних громад і євроінтеграція знаходяться в одній площині. Наслідком децентралізації є реформування oрганів місцевoго самoврядування тa територіальної організації влади – повна зміна діючої системи управління. Децентралізація - спосіб визначення та розмежування завдань і функцій, при якому більшість з них передається з рівня центральних органів на рівень нижчий і стає власними завданнями та повноваженнями органів нижчого рівня [3, с. 9]. На підтримку процесу децентралізацію було прийнято Закон України “ Про добровільне об’єднання громад”, яким було закладено основні принципи і процедуру, на основі яких буде здійснено укрупнення населених пунктів [4].Документ PR-засади формування регіональної політики та місцевого самоврядування в сучасній Україні(Економічна думка, 2016) Моргун, Анастасія В’ячеславівнаМетою статті є аналіз засад місцевого самоврядування та їх здатність забезпечувати прямі та зворотні інформаційні потоки між міською радою та громадою міста, центральними та місцевими органами влади; визначення підходів до вдосконалення організації місцевого самоврядування в Україні в європейському контексті та вироблення рекомендацій щодо покращення роботи місцевих органів влади.Документ Форма державного устрою і регіональна політика сучасних держав: змістовна та функціональна взаємообумовленість(Економічна думка, 2016) Наумкіна, Світлана Михайлівна; Челак, Олександр ПетровичПитання територіальної організації влади в суспільстві завжди є актуальним для політичного дискурсу, незалежно від географічного розташування держави та історичного періоду її функціонування. Традиційно дане питання розглядається в контексті обговорення та пошуку найоптимальнішої форми державного устрою, яка відповідає умовам даного суспільства. Сучасність не є винятком, більш того, вона значно актуалізує це питання через неоднозначність тлумачення поняття «форма державного устрою», а також трансформацією уявлень про управління державою від територіальної організації до просторової політики. Отже, виникає потреба в ґрунтовному аналізі існуючих концепції організації територіального управління державою та впливу форми державного устрою на її зміст.Документ Регіональний вимір співробітництва між Україною та ЄС(Економічна думка, 2016) Згурська, Валентина ЛеонідівнаРатифікація у вересні 2014 року Угоди про асоціацію [1] між Україною та Євросоюзом мала два важливих наслідки для реалізації державної регіональної політики в Україні. Насамперед було запроваджено підхід Євросоюзу до розуміння регіональної політики як цілеспрямованої діяльності щодо розвитку, стимулювання економічної, інвестиційної діяльності, заохочення інновацій та створення нових робочих місць. Крім того, Угода заклала механізми і можливості для співробітництва між українськими регіонами, територіальними громадами та їх партнерами в Європі, що відкрило широкі можливості фінансування реалізації важливих місцевих проектів, вивчення і використання зарубіжного досвіду.Документ Проблемні питання об'єднання територіальних громад та шляхи їх вирішення(Економічна думка, 2016) Павлюк, Алла ПетрівнаДо основних завдань, визначених Концепцією реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні належать реальне зміцнення самоврядування та надання громадам достатнього фінансового і матеріального ресурсу для вирішення завдань власного розвитку [1]. Зволікання з практичним впровадженням цих заходів вестиме до подальшого соціально- економічного занепаду багатьох територій та гальмування регіонального розвитку.Документ Туристично-ресурсний потенціал розвитку в’їзного етнокультурного туризму в Придніпровському регіоні(Економічна думка, 2016) Євсєєва, Галина ПетрівнаСтановлення туристичної галузі на Дніпропетровщині має важливе значення для соціально-економічного розвитку області. Зокрема, внесок туристичних підприємств у розбудову вітчизняної, у тому числі місцевої, економіки (у регіонах де вже успішно налагоджений в’їзний туризм, наприклад Львівська,Тернопільська, Івано-Франківська, Закарпатська та ін. області) мають економічний і соціальний ефекти від їх функціонування. Перший аспект проявляється у величині надходжень до бюджетів обласного та державного значень, обсягах інвестиційних вкладень у розбудову інфраструктури галузі; а другий – у покращенні добробуту суспільства (зменшення рівня безробіття, збереження та відновлення природного потенціалу області та історико-культурної спадщини, підвищення життєвого рівня населення тощо). Унікальним поштовхом для активізації розвитку в'їзного туризму (в'їзний туризм - подорожі, що організовуються для громадян іноземних країн територією своєї держави, пов'язані з перетином державного кордону з метою некомерційної діяльності на термін від 1 доби до 1 року [1, с.5] в Україні, і зокрема в Придніпровському регіоні, можуть стати євроінтеграційні процеси, які останнім часом достатньо активізувалися.