Регіональна політика
Постійний URI для цього зібранняhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/5670
Переглянути
Документ Регіональний аспект зовнішньоінтеграційних процесів в українській політиці(Карт-Бланш, 2015) Бураченкова, Світлана БорисівнаТероризм, кібертероризм, піратство сьогодні є глобальними загрозами, які можуть впливати на стан національної безпеки України. Хоча, більша загроза полягає в невигідному геополітичному розташуванні держави - находячись між НАТО та ОДКБ, Україна є ареною зіткнення геополітичних інтересів США та Росії.Документ Центр-локальні відносини: політико- правові аспекти(Карт-Бланш, 2015) Алєксєєнко, Ірина ВікторівнаСучасні держави незалежно від форми їх територіально-політичного устрою перебувають під впливом глобалізації, регіоналізації та похідних від них процесів, які проявляються в трьох основних аспектах: розмиванні суверенітету націй-держав, зниженні лояльності громадян до національних урядів, роздробленості колись єдиної ідентичності громадянської нації в ряді країн світу. На думку вітчизняних і закордонних дослідників, у сучасному світі відбуваються кардинальні зрушення і трансформації, які досить суттєво впливають на сферу політики взагалі і на її головний суб'єкт - державу, яка опинилася у фокусі уваги внутрішнього і зовнішньополітичного курсу цього тисячоліття [3, с. 79].Документ Досвід вивчення феномену неконтрольованих територій у контексті наукового аналізу збройного конфлікту на сході України(Карт-Бланш, 2015) Семко, Вадим ЛеонідовичЗбройний конфлікт на південному сході України, анексія Криму та проголошення т. зв. «Новоросії» у складі Донецької та Луганської «народних республік» став несподіваним не лише для українського суспільства, а й для значної частки експертного співтовариства України. Утім світовий досвід аналізу сецесіоністських рухів та неконтрольованих територій виробив достатньо підходів для наукового аналізу подібних явищ, що є вкрай корисним та необхідним в умовах сьогодення.Документ Світоглядно-культурні аспекти регіональної політики(Карт-Бланш, 2015) Третяк, Василь ПавловичПро тотальну кризу базових сфер суспільного життя, в тому числі культури, сьогодні в Україні не говорить хіба що лінивий, або байдужий. Саме з відродженням національних культурних традицій на початку 1990-тих років наша політична і культурна еліта цілком правильно пов’язувала становлення і утвердження незалежної української держави. Але практика всіх 24 років незалежності виявилася куди більш складною і суперечливою.Документ Містобудівна діяльність в умовах розвитку нового місцевого самоврядування - пошук істини(Карт-Бланш, 2015) Яценко, Віктор ОлександровичАдміністративно-територіальний устрій є скелетом держави кожен рівень якого відповідає за механізм управління всіх його елементів. За багатовіковий період існування України як держави, зміни адміністративного поділу та меж відбувались десятки раз. І кожного разу під впливом тих чи інших, зовнішніх чи внутрішніх чинників відбувався територіальний перерозподіл, змінювалась система об'єднання територій та форми управління ними.Документ Типологія інструментів формування регіональних інноваційних систем(Карт-Бланш, 2015) Горбалюк, Сергій АнатолійовичНині ключовим ресурсом інноваційної економіки є знання, визначальним фактором її розвитку - інноваційна діяльність, а інституційною основою - регіональна інноваційна система (далі - РІС). Функціонування РІС передбачає виконання нею загальних координуючих функцій та формування основ інституційної взаємодії між підприємствами, науково-освітнім сектором, органами публічної влади, громадськістю (учасниками РІС), які знаходяться в тісному взаємозв'язку у процесі створення, розповсюдження, використання наукових знань. У цих умовах зростає роль інструментів регулювання інноваційного розвитку, призначення яких пов'язане з формуванням РІС шляхом надання стимулів щодо розвитку інноваційного підприємництва, забезпечення ефективності установ науки та освіти, впровадження заходів щодо розбудови інноваційної інфраструктури тощо. Це вимагає налагодження активної та цілеспрямованої взаємодії між учасниками РІС та узгодження дій органів публічної влади з метою розробки та реалізації регіональної інноваційної політики.Документ Політико-правові засади регіональної політики в умовах забезпечення національної безпеки України(Карт-Бланш, 2015) Медвідь, Федір Михайлович; Чорна, Марія ФедорівнаПолітика регіонального розвитку України нині формується в умовах неоголошеної війни з Росією, яка спричинила окупацію частини території та економічні втрати, супроводжується погіршенням соціально-економічного становища, вимагає зовнішніх запозичень на відновлення економіки, масштабних витрат на ведення воєнних дій. Водночас Україна інтегрується в європейський цивілізаційний простір, що ставить перед національною регіональною політикою низку вимог. Децентралізація публічного управління має здійснюватися в інтересах громадян, у межах цілісного пакету політичних, економічних, соціальних реформ, спрямованих на перетворення України в сучасну європейську країну.Документ Розвиток державного управління України в роки незалежності в контексті тенденцій централізації та децентралізації влади(Карт-Бланш, 2015) Перегуда, Євген ВікторовичСкладність питання про централізацію/децентралізацію полягає в одночасності економічних, соціальних реформ, з одного боку, та становлення незалежності України - з іншого. Більшість учених вважає необхідним поєднання централізації та децентралізації. На думку дослідників Інституту держави і права ім. В. М. Корецького, відхід від радянської моделі призвів до підвищення ролі регіональної політики, яку не слід сприймати лише як закріплення регіоналізації [1, С. 17], оскільки вона передбачає й інтеграцію регіонів [1, с. 56-57]. Л. Нагорна звертає увагу, що європейська модель «нового регіоналізму» полягає у поєднанні централізованого і децентралізованого підходів [10, с. 391]. Т. Татаренко вважає централізацію та децентралізацію принципами організації й управління просторових систем, які доповнюють і видозмінюють одна одну [13, с. 51].Документ Соцекогенез українців в контексті сучасного політико-ідеологічного дискурсу(Карт-Бланш, 2015) Стеценко, Світлана ВласівнаМісцеві вибори в Україні показали, що виборець уже не шукає в партійних гаслах готових рішень, відкидає гру в ідейне протиборство щодо зміни державного курсу, прагне конкретних позитивних результатів реформування. Носії сучасної української ідентичності продемонстрували, що їх свідомість вмістила в себе як ліберальне поняття громадянського суспільства, так і поняття спільності співвітчизників, народу, який не лише свідомо конструює соціальну реальність з урахуванням власного вибору, а й успадковує її.Документ Механізми регіонального розвитку України в сучасних умовах(Карт-Бланш, 2015) Кризина, Наталія ПавлівнаЗначення механізмів регіонального розвитку України в сучасних умовах політичної трансформації невпинно зростає. Їх становлення і функціонування обумовлюють історико-культурні особливості різних територій України, загальноєвропейські тенденції щодо децентралізації, полярні тенденції інтеграції та дезінтеграції, загальносвітові процеси глобалізації і регіоналізації.Документ Ідеологізація як чинник політизації регіонів у сучасній Україні(Карт-Бланш, 2015) Зазірна, Катерина Ігорівна; Савойська, Світлана ВасилівнаПолітизація регіонів, що почала формуватися із приходом до влади екс- Президента Л. Кучми, відіграла негативну роль у розвитку всіх сфер і галузей суспільно-політичного життя держави. Скориставшись тим, що на початку 1990-х рр. у значної частини української спільноти була туга за СРСР і переважала радянська свідомість, комуністи, а з часом соціалісти і соціал- демократи почали ідеологізувати і політизувати українську спільноту. Найбільший успіх вони мали на Півдні і Сході країни, де переважають російськомовні громадяни. Щоб зберегти колишній вплив, посаду, владу, а також статус-кво для російської мови в Україні, вони вдалися до політизації та ідеологізації тих, хто міг їм це забезпечити.Документ Основні критерії та особливості формування моделей місцевого самоврядування : політико-правовахарактеристика(Карт-Бланш, 2015) Вакарчук, Катерина ВасилівнаАктуальність теми дослідження пов’язана з тим, що за останні двісті років - нетривалий з історичного погляду період - право на місцеве самоврядування отримало нормативно-правову фіксацію в більшості країн світу, що сприяло виокремленню місцевого самоврядування як локальної системи самоорганізації та народовладдя, як інституту публічної влади в державі. Історичні, соціокультурні, географічні та інші чинники обумовили розмаїття сучасних систем самоврядування та особливості їх функціонування в межах загальнонаціональних територіально-політичних систем. Інститут місцевого самоврядування в кожній країні має специфіку взаємодії з інститутом держави, що обумовлено оригінальною соціально-політичною традицією.Документ Децентралізація в Україні: реформа чи профанація?(Карт-Бланш, 2015) Лютіков, Олексій ЮрійовичУ більшості розвинених країн Європейського Союзу найголовніше завдання влади полягає у задоволенні проблем інститутів громадянського суспільства за допомогою місцевого самоврядування. Саме таке явище як децентралізація допомагає вирішити задоволення таких потреб, тому що дефініцію децентралізації тлумачать як передачу повного права приймати рішення органам та громадам, котрі не підпорядковані центральним органам влади і яких обирають зацікавлені громадяни.Документ Соціокультурні чинники політичного протесту в Україні у контексті регіональної ідентифікації(Карт-Бланш, 2015) Бортніков, Валерій Іванович; Белгасем Мохамед АліСоціокультурні чинники політичного протесту в Україні обумовлені змінами у соціальній структурі населення, виходом на політичну арену середнього класу, молоді, вільної від обмежень тоталітарного минулого.Документ Деякі аспекти регіональної ідентичності в контексті розвитку української політичної нації в сучасних умовах(Карт-Бланш, 2015) Місержи, Світлана ДмитрівнаРегіональна ідентифікація в структурі ідентичності особистості є однією з найстійкіших. Регіональне самоототожнення з певним простором не зводиться безпосередьо до території, а включає певні соціокультурні особливості та несе значне емоційне навантаження (може виражатися через поняття «мала батьківщина», «батьківська хата», «рідна мова», «родинна традиція» тощо). Роль регіональної ідентичності зростає в умовах соціальних потрясінь, зокрема кризи загальнонацональної ідентичності, та сприймається особистістю як острів сталості та захищеності.Документ Політико-правові засади регіональної політики та їх вплив на процес децентралізації в Україні(Карт-Бланш, 2015) Узун, Юлія ВадимівнаРозвиток регіональної політики та місцевого самоврядування в Україні залишаються об’єктом дослідження, обговорення та державної політики вже більше 20 років. З 2004 р. зміни в системі регіонального та місцевого розвитку було визначено завданням конституційного реформування, про що нагадує широко відомий законопроект змін до Конституції під номером № 3207-1.Документ Співпраця України та Європейського Союзу у сфері регіональної політики(Карт-Бланш, 2015) Сидорук, Тетяна ВіталіївнаРегіональна політика Європейського Союзу, яка підтримує інвестиції в економічний розвиток на рівні окремих регіонів і секторів, є важливим інструментом, що допомагає бідним регіонам конкурувати на єдиному європейському ринку та наздогнати більш розвинені території. Заходи Європейського Союзу з регіональної політики є в цілому успішними.Документ Західноукраїнські історичні готельні будівлі як засіб регіонального розвитку(Карт-Бланш, 2015) Козакова, Олена МиколаївнаГлобальний розвиток суспільства, географічні відкриття, міжнародні та міжконтинентальні зв’язки, в тому числі торговельні, укріплення релігійних взаємин шляхом поширення паломницького руху - стали не лише рушійними факторами впливу в процесі прогресивного розвитку суспільства, але й спричинили до появи будівель з готельними функціями. Подібні будівлі мали на меті забезпечення комфортних та безпечних подорожей. В XX столітті відбулась туристична революція, вагомість та ефективність якої фахівці порівнюють з індустріальною революцією двома століттями раніше. Справжній вибух туризму в світі спричинили три глобальні чинники: зростання купівельної спроможності, поява відносно більшої кількості вільного часу, поширення приватного автотранспорту та поява доступних авто-, авіа- та залізничних перевезень.Документ Регіональна політика Тюркських каганів раннього середньовіччя(Карт-Бланш, 2015) Сацький, Павло ВікторовичПеред кожною державою стоїть складне завдання - пошук балансу між інтересами метрополії й периферії. Також держава має забезпечувати баланс інтересів еліт шляхом формування цілісної економічної системи, яка могла би гарантувати соціальну базу для політичної системи й ієрархічної системи еліт. Тому регіональна політика держави мала базуватися на забезпеченні ієрархії еліт і збалансованої соціальної бази цієї ієрархічної системи. Державні утворення кочовиків раннього Середньовіччя мали особливий соціально- політичний устрій. Грандіозні простори територій, які часто охоплювали увесь степовий пояс Євразії, потребували особливого підходу до регіональної політики. Зважаючи, що часто війська і народи цих держав долали за відносно короткий для свого періоду термін грандіозні простори, вони відзначалися особливо високим ступенем організації та жорсткої ієрархії, дисципліни, порушення вимог якої мало наслідком надзвичайно суворе покарання. Так, за непокору владі кагана до вождів племен, навіть якщо вони мали статус кагана, застосовувалась смертна кара, навіть якщо цей вождь був одного етнічного походження із каганом держави тюрків [4, с. 38]. Такий ступінь організації й дисципліни народів та війська й, саме головне, племінної еліти, потребував особливої політики тюркських каганів відносно регіонів кочової держави. Також володарі, як кагани так і більш низького достоїнства та рівня ієрархії - беки, шади, ябгу й інші, мали виробити надійні підходи до районування їхніх степових імперій, яке мало бути основою ефективної регіональної політики.Документ Американський федералізм: етапи становлення, сучасні проблеми(Карт-Бланш, 2015) Хмелько, ІринаНа думку керівників Росії, вихід України з нинішньої кризи знаходиться лише на рейках федералізації. Проте політичні сили самої України рішуче відкидають ці плани, які прагне нав’язати РФ. Останнє стосується не лише тих політиків, хто прийшов до влади у 2014 р., ай багатьох членів колишньої Партії регіонів. Не користується гасло федералізації популярністю й серед більшості громадян. Отже, навряд чи найближчим часом слід очікувати федералізації України. Водночас не можна наперед відкидати, що в майбутньому проблема федералізації не постане перед Україною і отримує більшу популярність, ніж зараз, як й того, що окремі елементи федералізму можуть впроваджуватись й без формального проголошення федер