Перегляд Автор "Русевич, Тетяна Вікторівна"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Екзистенційний підхід до проєктування дизайну інтер'єрів(КНУБА, 2020) Русевич, Тетяна Вікторівна; Цись, Алла Василівна; Rusevich Tatiana; Tsys AlinaУ статті розглядається комплексний підхід до проєктування інтер'єрів з урахуванням факторів сприйняття простору, форми, кольору відповідно до виду діяльності, емоційними, особистісними якостями користувача. Питання що стосуються існування людини в середовищі, в просторі, що його оточує, зачіпаються цілим рядом наук, це - архітектурна екологія, екопсихологія, психо-дизайн, психологія сприйняття. При цьому важливо розуміти і оцінювати рівні просторових структур, які забезпечують людині безпечне проживання в штучно створеному середовищі. При оцінці архітектурного середовища виділяються геометричний і екзистенційний підходи, які є нероздільними при програмуванні результатів сприйняття людиною просторових структур і насамперед інтер'єрного простору. Геометрія, форма, світло і колір - це ті складові, які можуть реалізувати не тільки функціональну складову інтер'єру, але й програмувати і коригувати емоційний стан людини в залежності від його особистісних якостей. The article discusses an integrated approach to interior design, taking into account the factors of perception of space, shape, color in accordance with the type of activity, emotional, personal characteristics of the user. Issues concerning the existence of a person in the environment, in the surrounding space, are touched upon 282 Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 58. 2020 today by a number of sciences, these are architectural ecology, ecopsychology, psycho-design, psychology of perception. At the same time, it is important to understand and evaluate the levels of spatial structures that provide a person with safe living in an artificially created environment. When assessing the architectural environment, the geometric and existential approaches are distinguished, which are inseparable in programming the results of human perception of spatial structures and, above all, the interior space. Geometry, shape, light and color are those components that can realize not only the functional component of the interior, but also program and correct the emotional state of a person, depending on his personal characteristics. The psychophysical effect of color is one of the conditions for normal human life. Among the components of emotionality of color perception is the concept of association. Just as the sun and fire carry an associative impression of warmth, so yellow and red colors evoke warm feelings and invigorate. A person is able to actively respond to color visual images, among which the harmony of colors belongs to the first place. It is proved that the harmony of the material environment of the interior is a natural and constant human need. The ability to evoke an aesthetic reaction to what you see, aesthetic pleasure, the joy of meeting beauty is a prerequisite for harmony. The depth and strength of such experiences is a person's personal property, his spiritual wealth. Different attitudes towards colors appear in certain age groups. Due to the color symbols, you can create a certain mood that is necessary for a given interior. The overall color scheme in light tones also contributes to increased lighting. The combination of cold and warm colors in the room creates a working mood. Thus, we can talk about the equipment of the professions of an architect and designer with knowledge and methods of designing spatial structures from the point of view of taking into account the physiological, physical and psychological needs of a person living in an artificially created environment.Документ Екологічна психологія архітектурного простору(КНУБА, 2020) Русевич, Тетяна ВікторівнаУ статті розповідається про екологічну психологію - науку, що розглядає взаємини людини з навколишнім природним і антропогенним простором. Архітектурний простір- це безпосередній інформаційний канал впливу на сприйняття людини і засіб її формування. Дається визначення інформації - параметричної, семантичної і естетичної. Розглядаються етапи становлення взаємодії психології з навколишнім середовищем. Формулювання концепції сталого розвитку згідно з визначенням Міжнародної комісії з навколишнього середовища і розвитку. Термін «екопсихологія» сприймається і інтерпретується як напрям психологічної науки, що має відношення і до екології, й у тому числі архітектурної екології. Вихідним для еколого-психологічних досліджень є уявлення про те, що психічний розвиток, навчання, поведінка людини та їй психічне здоров'я не можна розглядати поза зв'язком даного індивіда з навколишнім середовищем (природним, антропогенним, інформаційним, освітнім, родинним і тощо). Тому актуальна необхідність створення для людини психологічно здорового архітектурного простору, для того щоб уникнути синдрому сенсорної депривації, поганого емоціонального становища і девіантної поведінки людини.Документ Круглий дім - краса чи оптимальність(КНУБА, 2014) Русевич, Тетяна ВікторівнаУ статті порушені питання виникнення будинків круглої форми, проаналізовано оптимальність, доцільність круглих і циліндричних формоутворень з точки зору безпеки, ефективності, енергоємності, комфортності і сприятливості в сприйнятті.Документ Семіотика в архітектурі – наука про знаки та знакові системи(КНУБА, 2020) Русевич, Тетяна ВікторівнаСтаття розповідає про основи архітектурної семіотики. Розглядаються основні частини архітектурної семіотики: семантика, синтактика, прагматика і граматика. Простежуються питання, пов'язані з природою знакових систем з найдавніших часів давньогрецького філософа Платона до сучасності. Розглядаються основні розділи архітектурної семіотики в яких виділяються кілька великих і досить автономних тем, знання яких дозволить більш вільно оперувати архітектурною мовою. Визначаються метафоричні особливості архітектури, її словниково-знаковий запас, деякі символічні і смислові можливості як історичної, так і сучасної архітектурної мови, також, незважаючи на еластичну інтерпретацію і багатозначність архітектурних метафор, виділяються певні типи - це прості метафори, змішані метафори і натякаючи метафори. Остання - це буквальна і не інфантильна, це лише наведення на думки, поштовх для пошуку власних асоціацій вона створює іконічний знак і йде від нього через асоціативний ряд. Таким чином, зміни коротко живущих кодів архітектурної мови не впливають на легку загадковість і, одночасно, на багатозначність цього образу. Це найвищий метафоричний рівень, в якому відбувається сплав елітарних і популярних кодів прочитання мови архітектури на підсвідомому рівні.