Перегляд Автор "Клімова, Ірина Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Визначення ризику для здоров’я населення внаслідок підвищення забруднення атмосферного повітря в м. Києві(2020) Волошкіна, Олена Семенівна; Анпілова, Євгенія Сергіївна; Клімова, Ірина ВолодимирівнаЗростання чисельності автомобільного транспорту (як легкового, вантажного та ін.) у великих містах України обумовлює підвищений рівень забруднення атмосферного повітря, що на фоні глобальних кліматичних змін суттєво впливає на здоров’я населення. В даній статті, на прикладі м. Києва зроблено аналіз основних шляхів формування емісій забруднення від викидів автомобільного транспорту. Запропоновано математичні моделі та методики розрахунку забруднень, включаючи вторинні фотохімічні перетворення при сталих метеоумовах атмосфери. Показано, що в місцях великого скупчення автомобілів (шляхопроводи, великі перехрестя), де поширені пробки та затори, або де він рухається з невеликою швидкістю, концентрація вторинного забруднення перевищує гранично допустиму референтну дозу за основними забруднювачами. Приведені розрахунки неканцерогенного ризику для здоров’я населення від концентрацій вторинного забруднення формальдегідом від автомобільного транспорту біля основних шляхопроводів, які були розраховані за отриманими максимальними місячними концентраціями. Розрахункові дані перевищення концентрацій формальдегідом знаходяться в межах 2,5 - 5,0 ГДК. Значення канцерогенного ризику для здоров'я населення від формальдегідного забруднення в літні місяці при температурі 20 – 30 С° становить 5 - 10-4. Отримані значення ризику для здоров’я населення складають середнє значення рівнів, шо за умов впливу на все населення потребує необхідного динамічного контролю і поглибленого вивчення джерел і можливих наслідків шкідливих впливів на населення. В дослідженні показано зростання значень екологічного ризику в залежності від підвищення температурних умов атмосферного повітря. Зроблено висновок щодо впливу забруднення атмосферного повітря від автотранспортних викидів на випадіння кислотних опадів на території міста та області. Приведені дослідження доводять необхідність дієвих заходів щодо підвищення екологічності транспортних засобів та зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення міста.Документ Конвективна модель розповсюдження емісії викидів на автотранспортному шляхопроводі при нейтральних метеоумовах(КНУБА, 2018) Волошкіна, Олена Семенівна; Трофімович, Володимир Володимирович; Клімова, Ірина Володимирівна; Сіпаков, Р. В.; Ткаченко, Тетяна МиколаївнаАналіз ступеня забруднення атмосферного повітря на урбанізованих територіях виявив його залежність від зростання кількості особистих автотранспортних засобів, які працюють на традиційному паливі. У роботі доведено можливість застосування теорії конвективної струмини для оцінки та прогнозу забруднення атмосферного повітря мегаполісів залежно від метеоумов та кількості автомобілів, які перебувають одночасно в «заторах» та «тиснявах» на автомобільному шляхопроводі. Для розрахунку параметрів конвективної струмини використовуємо інтегральний метод Л. Ейлера. На підставі розглянутих основних шляхів розповсюдження емісій в атмосфері, окреслено умови виникнення нейтрального стану. Авторами представлено методику розрахунку кількості викидів вуглеводнів від автомобільного транспорту, що є підставою для визначення вторинного забруднення формальдегідом атмосферного повітря територій мегаполісів внаслідок фотохімічних перетворень. Представлені дослідження дозволяють виділити частку викидів парникових газів від автомобільного транспорту в розрізі загальних викидів мегаполіса. На підставі даної моделі розроблений калькулятор розрахунку концентрації забруднення від автотранспорту. Калькулятор дозволяє використовувати спеціально синтезовані зовнішні впливи з подальшим обробленням результатів спостережень та з наступним аналізом наслідків. Ефективність використання запропонованої математичної моделі може бути збільшена, якщо поєднати її зі застосуванням "зелених конструкцій". Запропонований у роботі підхід стане в нагоді при пошуку оптимальних управлінських рішень на муніципальному рівні та формування екологічної політики міста. An analysis of the degree of atmospheric air pollution in urban areas showed its dependence on a growing number of personal vehicles operating on traditional fuels. This work proves the possibility of applying the theory of a convective jet for estimating and forecasting atmospheric air pollution in megacities, depending on weather conditions and the number of cars that are simultaneously in traffic jams in a car overpass. We use the integral Euler method to calculate the parameters of a convective jet. The conditions for the appearance of neutral ways are determined and based on the considered main ways of distribution of emissions in the atmosphere. The method for calculating the amount of hydrocarbon emissions from road transport was used to determine the secondary pollution by formaldehyde of atmospheric air into the territories of megalopolises as a result of photochemical transformations. The presented studies allow to single out the share of greenhouse gas emissions from road transport in the context of total emissions in a megacity. A method for calculation of concentrations of pollution from motor vehicles based on this model has been developed. This method allows the use of specially synthesized external influences with the subsequent processing of the results of observations and subsequent analysis of the consequences. The effectiveness of the proposed mathematical model can be increased in combination with the use of "green structures". This method is suitable for finding optimal management decisions at the municipal level and the formation of the environmental policy of the city.