Архітектурний вісник КНУБА

Постійне посилання на фондhttps://repositary.knuba.edu.ua/handle/987654321/40

Переглянути

Результат пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 59
  • Документ
    “Авторський стиль” православних храмів О. С. Слєпцова
    (КНУБА, 2020) Івашко Юлія Вадимівна; Пономаренко Г. О.
    В статті аналізується на прикладах православних храмів О.Слєпцова можливість поєднання чітко визначеної канонічності і новаторства. Храм XXI століття повинен бути водночас і сучасним, тобто існувати в своєму часі з новими матеріалами і конструкціями, тому О. С. Слепцов сміливо експериментує з формою і розплануванням, вважаючи, що це не прагнення вразити оригінальністю образу, а відповідь на запити сучасного суспільства.
  • Документ
    Декоративізм в архітектурі
    (КНУБА, 2020) Житкова, Наталія Юріївна
    В роботі розглянуто вплив досягнень науково-технічного розвитку пост- індустріального періоду суспільства на формування сучасних архітектурних стилів та їх естетичних якостей. Новітні конструкції та матеріали, сучасна інженерна інфраструктура надають нові можливості у функціональн,ому відношенні, але не завжди усвідомлені їх якості в естетичному контексті завдань архітектури . Відмова від декоративного нашарування скульптурного та графічного і мозаїчного походження не виключає необхідності пошуку нових естетичних сенсів та засобів. Питання форми і змісту супроводжує теорію та практику архітектурного проектування повсякчасно і має свої основоположні позиції, що стали класикою але й залишили сумнівні результати які потребують аналізу та оцінки. В роботі розглянуто питання необхідності визначення прогресивних сучасних рішень нової естетики, що дозволяє запобігати сумнівних епатажних рішень квазісучасної архітектури. Акцентовано увагу на роль декоративних прийомів вирішення завдань архітектури, як на найяскравішим засобі зосередити увагу не тільки на естетичних якостях будівлі, але і відобразити соціальні ідеологічні та культурні пріоритети часу, відображеного в архітектурі. Визначено актуальність адекватної оцінки активного вживання декору в містобудівному середовищі адже побудова гармонійного простору передбачає комплексний підхід . Розглянуто термін «декоративізм» та його прояви в архітектурі різних історичних періодів. Співставлено поняття «декоративізм» та «синтез мистецтв». Охарактеризовано особливості їх проявів в різних стилях. Акцентовано зв'язок проявів та змін стилів із соціально-історичними умовами, пріоритетами цінностей, що висуває суспільство. Розглянуто також прояви декоративізму в сучасних напрямах архітектури. Звернуто увагу на значущість критеріїв оцінки цього явища і саме тому – необхідність керуватися професійністю та сумлінням.
  • Документ
    Семіотика в архітектурі – наука про знаки та знакові системи
    (КНУБА, 2020) Русевич, Тетяна Вікторівна
    Стаття розповідає про основи архітектурної семіотики. Розглядаються основні частини архітектурної семіотики: семантика, синтактика, прагматика і граматика. Простежуються питання, пов'язані з природою знакових систем з найдавніших часів давньогрецького філософа Платона до сучасності. Розглядаються основні розділи архітектурної семіотики в яких виділяються кілька великих і досить автономних тем, знання яких дозволить більш вільно оперувати архітектурною мовою. Визначаються метафоричні особливості архітектури, її словниково-знаковий запас, деякі символічні і смислові можливості як історичної, так і сучасної архітектурної мови, також, незважаючи на еластичну інтерпретацію і багатозначність архітектурних метафор, виділяються певні типи - це прості метафори, змішані метафори і натякаючи метафори. Остання - це буквальна і не інфантильна, це лише наведення на думки, поштовх для пошуку власних асоціацій вона створює іконічний знак і йде від нього через асоціативний ряд. Таким чином, зміни коротко живущих кодів архітектурної мови не впливають на легку загадковість і, одночасно, на багатозначність цього образу. Це найвищий метафоричний рівень, в якому відбувається сплав елітарних і популярних кодів прочитання мови архітектури на підсвідомому рівні.
  • Документ
    Щоденник обмірної та проектної практик. Дубно – літо 2016
    (Київський національний університет будівництва та архітектури, 2020) Слєпцов О. С.; Ніканоров, С. О.; Ладан Т. М.; Пивоваренко О. В.
    У статті описується особливості експериментальної методики організації обмірної та проектної практики студентів першого курсу. Це впроваджує кафедра Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА у співпраці з Державним історико-культурним заповідником у м. Дубно. У 2016 році відбувся другий цикл цієї щорічної і плідної співпраці, який мав нові особливості методичної організації.
  • Документ
    Щоденник обмірної та проектної практик. Дубно – літо 2015
    (Київський національний університет будівництва та архітектури, 2020) Слєпцов О. С.; Ніканоров С. О.; Ладан Т. М.; Пивоваренко О. В.
    У статті розглядаються особливості проведення учбової практики (обмірна, проектна) на кафедрі Основ архітектури та архітектурного проектування КНУБА. Описано: загальна організація, методика робочого процесу, організація відпочинку студентів і викладачів, використання концептуальної психологічної методики відчуття "духу міста". Дана тематика особливо актуальна для удосконалення методик фахового навчання з поглибленим вивченням архітектурної спадщини.
  • Документ
    Методика виконання курсового проекту студентами архітектурного факультету КНУБА на першому курсі «Перспектива пам’ятки архітектури»
    (КНУБА, 2020) Слєпцов, Олег Семенович; Ніканоров, Сергій Олександрович; Горіна, Анна Олександрівна; Горова, Юлія Олегівна; Пивоваренко, Ольга Володимирівна; Адаменко, М. В.
    У статті наведено методичний алгоритм виконання курсового проекту весняного семестру студентами-архітекторами на першому курсі в Київському національному університеті будівництва і архітектури під керівництвом викладачів архітектурного проектування на чолі із завідувачем кафедри «Основ архітектури і АП», професором Слєпцовим О.С. Описано етапи роботи, пошук ракурсів, структура побудови креслень та методика відмивки пам’ятки.
  • Документ
    Роль та внесок архітектури давнього світу в скарбницю світового становлення архітектурного процесу
    (КНУБА, 2019) Горбик, Олена Олександрівна
    Публікація є спробою часткового подолання такої проблеми, як дефіцит в сучасному українському архітектурознавстві теоретичних концептуальних публікацій з історії світової архітектури та стилестановлення, спробою узагальнюючого бачення і системного осмислення історичного архітектурного досвіду, переосмислення характеру і ролі послідовних історичних етапів прогресу світової архітектури.
  • Документ
    Розвиток ідеї адаптивності в архітектурі
    (КНУБА, 2019) Стасюк, О. В.
    У статті досліджуються історичні передумови формування адаптивної архітектури. Визначено основні періоди розвитку адаптивного проектування від доіндустріального етапу до сьогодення. Проаналізовано перші прототипи адаптивних будівель та концепцій адаптивності в архітектурі. Розглянуто основні напрямки розвиту адаптивного проектування на сучасному етапі. The article explores the historical background of the formation of adaptive architecture Trough analyzing the historical experience of design and construction of adaptive structures, the key periods of development of the ideas of adaptability were identified. At first, the buildings were adapted very gradually, over long periods of time, which corresponded to the development of pre-industrial society, its economic and social opportunities. First of all, it is traditional housing. According to the principle of adaptation of the constructions this period can be divided into two groups: temporary structures (yurts, wigwams, mud huts, kennel, kurens) and stable objects of architecture with elements that are transforming (tent cover of the Colosseum, traditional Japanese houses). In the early XX cent. there is a rapid development of construction technologies, there are the first experimental developments, manifests, concepts, utopian and futuristic projects. During this period, the ideas of adaptability are rapidly developing at the architectural and planning level and in real design. First of all, it is the merit of Le Corbusier, N. J. Habakken, F. L. Wright, M. van der Rohe, B. Kashe, C. Lynch. At the post-industrial stage, the concepts of structuralism that were put forward earlier are being developed. The ideas of adaptability are developed in such works of this period as: the concept of "supports and filling-in", the concept of "open architecture", the concept of "polyvalent spaces", the concept of "informal planning and guides". Nowadays adaptive buildings are characterized by a combination of several functions (e.g. interactivity + mobility, transformation + interactivity). There is a tendency to erase clear boundaries between interactivity, mobility, transformation, to create objects that are on the verge of these concepts. Today adaptability becomes one of the most important characteristics of the object of architecture.
  • Документ
    Проблеми естетичної якості енергоощадної архітектури
    (КНУБА, 2016) Данчак, О. І.; Кінаш, Р. І.
    В статті простежуються проблема морфологічної одноманітності та стереотипності енергоощадної забудови; її естетична та ландшафтна обмеженість.
  • Документ
    Місце діяльності і творчої спадщини архітектора сценографа Ф. Кізлера у світовому театральному просторі
    (2016) Проскуряков, В. І.; Янчук, К. В.
    В статті висвітлена діяльність і творча спадщина Фредеріка Кізлера у світовому театральному просторі, сценографії і архітектурі.