Київський національний університет будівництва і архітектури

Інституційний репозитарій

Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Від дизельних до електричних приводів будівельних машин: енергоефективність та екологічність
    (Бровін О.В., 2025-10-31) Федишин, Богдан Миколайович; Балака, Максим Миколайович; Лисак, Сергій Іванович
    У роботі представлено порівняльний аналіз дизельних, гібридних, дизель-електричних та електричних приводів будівельних машин. Показано їхні відмінності за енергоефективністю, рівнем шкідливих викидів та експлуатаційними витратами. Наведені дані свідчать, що електричні та гібридні системи забезпечують істотне зниження споживання енергії та шкідливих викидів, особливо у циклічних режимах роботи. Обґрунтовано умови, за яких електрифікація машин є економічно доцільною, та визначено ключові фактори вибору типу приводу для сучасних інфраструктурних проєктів.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    GNSS/RTK-навігація як чинник підвищення ефективності земляних робіт
    (Бровін О.В., 2025-10-31) Балака, Максим Миколайович; Горбатюк, Євгеній Володимирович; Міщук, Дмитро Олександрович
    У роботі розглянуто роль GNSS/RTK-навігації та систем автоматизованого 3D-керування у підвищенні точності та продуктивності земляних робіт. Показано, що інтеграція навігаційних приймачів, інерційних сенсорів і цифрових моделей об’єкта забезпечує зменшення кількості повторних проходів машин, економію пального, скорочення геодезичного супроводу та точність профілювання до 2–3 см. Наведено результати впровадження систем позиціонування на бульдозерах, грейдерах і скреперах, які підтверджують зростання продуктивності на 15–25% і зниження витрат на виконання робіт. Підкреслено значення GNSS/RTK-технологій як ключового елемента цифрової трансформації та формування «розумного» будівельного майданчика.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Випробування секційних труб в експлуатаційнийних умовах
    (КНУБА, 2025) Макаренко, Валерій; Бердник, Оксана; Цапко, Олексій; Павлов, Єгор
    Відомо, що фактичні руйнування трубопроводів, осередок яких знаходився в поздовжньому заводському шві трубних секцій, спостерігали випадки розповсюдження руйнування по зварювальному з’єднанню труб. В той же час відомо, що при експериментальних дослідженнях розповсюдження руйнувань у якісно зварених швах прямо шовних труб із сталей контрольованої прокатки (СКП) і низьколегованих нормалізованих сталей не відбувалося.