Київський національний університет будівництва і архітектури

Інституційний репозитарій

Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Адитивні технології в будівництві: 3D друк будівель, розробка матеріалів
    (КНУБА, 2025) Ковальчук, Юлія; Дудник, Василь; Гречанюк, Віра; Яменко, Олександр
    Будівельна галузь зараз переживає значні зміни, оскільки інформаційне моделювання будівель (BIM), цифрове проектування та автоматизація будівництва чинять сильний тиск на традиційні технології. Поява передових технологій у поєднанні з вимогами часу до більш стійких і ресурсозберігаючих методів і тенденцій щодо футуристичних конструкцій спричиняє зміни в масштабі та розподілі будівництва. Такі підходи, як автоматизація процесів, пропонують великий відступ від звичайних методів будівництва. Так, адитивні технології, які стрімко розвиваються знайшли своє застосування у будівництві, зокрема друкування будинків на 3D-принтерах.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Від дизельних до електричних приводів будівельних машин: енергоефективність та екологічність
    (Бровін О.В., 2025-10-31) Федишин, Богдан Миколайович; Балака, Максим Миколайович; Лисак, Сергій Іванович
    У роботі представлено порівняльний аналіз дизельних, гібридних, дизель-електричних та електричних приводів будівельних машин. Показано їхні відмінності за енергоефективністю, рівнем шкідливих викидів та експлуатаційними витратами. Наведені дані свідчать, що електричні та гібридні системи забезпечують істотне зниження споживання енергії та шкідливих викидів, особливо у циклічних режимах роботи. Обґрунтовано умови, за яких електрифікація машин є економічно доцільною, та визначено ключові фактори вибору типу приводу для сучасних інфраструктурних проєктів.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    GNSS/RTK-навігація як чинник підвищення ефективності земляних робіт
    (Бровін О.В., 2025-10-31) Балака, Максим Миколайович; Горбатюк, Євгеній Володимирович; Міщук, Дмитро Олександрович
    У роботі розглянуто роль GNSS/RTK-навігації та систем автоматизованого 3D-керування у підвищенні точності та продуктивності земляних робіт. Показано, що інтеграція навігаційних приймачів, інерційних сенсорів і цифрових моделей об’єкта забезпечує зменшення кількості повторних проходів машин, економію пального, скорочення геодезичного супроводу та точність профілювання до 2–3 см. Наведено результати впровадження систем позиціонування на бульдозерах, грейдерах і скреперах, які підтверджують зростання продуктивності на 15–25% і зниження витрат на виконання робіт. Підкреслено значення GNSS/RTK-технологій як ключового елемента цифрової трансформації та формування «розумного» будівельного майданчика.