Київський національний університет будівництва і архітектури
Інституційний репозитарій

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
listelement.badge.dso-typeДокумент, Інноваційні методи формування й вдосконалення іншомовної інформаційно-комунікативної компетентності студентів-психологів(ЦП «Компринт», 2024) Човнюк, Юрій Васильович; Іванов, Євген ОлександровичВ умовах інформатизації та глобалізації суспільства до навчання встановлюються нові вимоги, виникають нові можливості для отримання знань, з’являються нові підходи до навчання [1-3]. Можливості використання Інтернет-ресурсів для отримання нових та вдосконалення вже набутих знань безмежні. Так, віртуальні соціальні мережі є не тільки популярним засобом комунікації, а також унікальним ресурсом для тих, хто вивчає іноземну мову. Будучи одним з доступних способів обміну інформацією, соціальні мережі привертають увагу як студентів, так і викладачів, дають можливість перенести навчання іноземної мови з аудиторії у віртуальну реальність, не перериваючи освітній процес. Чинні державні освітні стандарти вищої професійної освіти в Україні спрямовані на підвищення якості освіти загалом і переходом на компетентнісну модель навчання зокрема, яка включає в себе також оволодіння випускниками закладу вищої освіти (наприклад, студентами-психологами) інформаційно-комунікаційними технологіями, окрім отримання професійних навичок.listelement.badge.dso-typeДокумент, Освітнє середовище освітнього закладу як умова формування здоров'язбережувального світогляду у здобувачів освіти(ЦП «Компринт», 2024) Руденко, Микола ВасильовичЗа півтора року повномасштабного війни в Україні кількість українців з інвалідністю зросла на 300 тисяч. Раніше в Україні проживало 2,7 млн людей з інвалідністю, а тепер цей показник сягнув 3374 мільйонів. Серед основних хвороб найчисельнішими є хронічні захворювання, порушення формування репродуктивної системи, відхилення у психічному здоров'ї, зниження рівня фізичного розвитку. На 2022 рік середня тривалість життя в Україні складає 71,3 років; у чоловіків – 66,39 років у жінок – 76,22 років. У 2021 році середня тривалість життя в Євросоюзі для тих, хто народився на території ЄС, склала 80,1 рік: жінки 82,9 років, чоловіки 77,2 років. Різниця у тривалості життя в Україні та країнах Західної Європи становить 10,8 та 6,68 року для чоловічого та жіночого населення відповідно.listelement.badge.dso-typeДокумент, Психологічні умови формування творчої особистості здобувача вищої освіти(2025-11-27) Красильник, Ю. С.; Мороз, І. М.; Калениченко, Р. А.У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз психологічних умов формування творчої особистості здобувача вищої освіти в контексті освітніх трансформацій. Креативність розглядається як інтегральна характеристика, що поєднує когнітивні, мотиваційні, емоційно-вольові та ціннісні компоненти й визначає здатність особистості до генерування нових ідей, створення оригінальних рішень і продуктивної діяльності в умовах невизначеності. З опорою на діяльнісний, гуманістичний, когнітивний та соціально-психологічний підходи окреслено засади розвитку творчого потенціалу здобувачів вищої освіти. Визначено психологічні умови, що забезпечують формування творчої особистості: внутрішня мотивація та орієнтація на саморозвиток; суб’єктність, автономія та відповідальність здобувача; розвиток креативного й критичного мислення; сформованість навичок саморегуляції, планування і рефлексії; емоційна стійкість, толерантність до невизначеності та здатність до подолання стресу. Підкреслено значущість психологічно безпечного, підтримувального й партнерського освітнього середовища, у межах якого реалізуються фасилітативні, тьюторські, коучингові та едвайзингові технології. Показано, що сучасні освітні інновації розширюють можливості для творчої діяльності, сприяють індивідуалізації навчання та активізації самопізнання, самостійності й інноваційної активності студентів. Зроблено висновок, що узгоджена дія психологічних умов у поєднанні з модернізацією змісту і технологій вищої освіти створює сприятливе середовище для становлення здобувачів як креативних, автономних і соціально відповідальних особистостей. Окреслено перспективи подальших досліджень, пов’язані з емпіричним підтвердженням ефективності визначених умов та розробленням практико орієнтованих програм розвитку креативності у вищій школі.