Київський національний університет будівництва і архітектури

Інституційний репозитарій

Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Інноваційні технології навчання
    (Державний податковий університет, 2025-10) Глумаков, І. О.; Пушкарьова, К. К.
    Сучасний освітній простір переживає значні зміни під впливом інноваційних технологій. Варто зазначити, що одночасно з цим змінився і сам студент. Станом на сьогодні, так зване покоління «Z» складає майже чверть всього населення планети (23 %). Представники покоління «Z» взаємодіють зі світом на принципово іншому рівні, не розділяючи життя в мережі Інтернет і поза нею. Враховуючи психологічні особливості сучасної молоді, які описав американський дитячий психолог Ш. Постник-Гудвін, зокрема такі як залежність від Інтернету і надання пріоритету віртуальному світу перед фізичним, інноваційні технології необхідно впроваджувати в освітній процес для підвищення ефективності навчання молодого покоління. Окрім того, впровадження інноваційних технологій в освіту робить процес навчання більш доступним, персоналізованим та інклюзивним, а також забезпечує автономність навчання, яка є вкрай важливою для студента сьогодення. Інноваційними технологічними рішеннями, які сьогодні застосовуються або розглядаються для застосування у світовій освітній практиці є: гібридне та дистанційне навчання, імерсивне навчання (доповнена реальність і віртуальна реальність), використання штучного інтелекту, гейміфікація, симуляційні ігри, використання подкастів з експертами у обраній професійні сфері, віртуальні тури, віртуальні маніпуляції (використовуються для дослідження математичних концепцій), 3D-друк, навчальна робототехніка, навчальні платформи (TED-Ed, Coursera тощо).
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Освітній простір як психолого-педагогічний інструмент
    (Державний податковий університет, 2025-10) Дойков, О. В.; Козакова, О. М.
    Виклики сучасності, що постають перед системою освіти, спонукають до переосмислення не лише методології та змісту навчання, але і просторів в яких відбувається навчальний процес. У зв’язку з цим, відбувається зміна традиційного уявлення про аудиторію / класну кімнату як про утилітарне приміщення, на користь усвідомлення ролі освітнього простору як інструменту психолого-педагогічного впливу. Просторові якості навчальних приміщень є не фоном, на тлі якого розгортається освітня діяльність, але активним фактором у створенні освітнього середовища, що підтверджено результатами досліджень в галузях архітектури, психології та педагогіки.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Донавчання моделей прихованої дифузії: студентоцентрований підхід у вищій освіті
    (Державний податковий університет, 2025-10) Іванченко, Г. М.; Гетун, Г. В.; Скляров, І. О.; Соломін, А. В.; Гетун, С. Ю.
    Сучасний освітній процес у вищій школі все більше орієнтується на студентоцентрований підхід, який ставить у центр уваги потреби, інтереси та цілі студентів. Такий підхід передбачає створення сприятливого середовища для активного навчання, де вмотивовані студенти ефективно рухаються до поставлених цілей, опановуючи широкий спектр компетенцій. Важливою складовою є набуття не лише вузькоспеціалізованих знань, але й міждисциплінарних навичок, які розширюють професійні можливості та сприяють адаптації до швидкозмінного світу технологій.