Київський національний університет будівництва і архітектури

Інституційний репозитарій

Нові надходження

  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Освітнє середовище освітнього закладу як умова формування здоров'язбережувального світогляду у здобувачів освіти
    (ЦП «Компринт», 2024) Руденко, Микола Васильович
    За півтора року повномасштабного війни в Україні кількість українців з інвалідністю зросла на 300 тисяч. Раніше в Україні проживало 2,7 млн людей з інвалідністю, а тепер цей показник сягнув 3374 мільйонів. Серед основних хвороб найчисельнішими є хронічні захворювання, порушення формування репродуктивної системи, відхилення у психічному здоров'ї, зниження рівня фізичного розвитку. На 2022 рік середня тривалість життя в Україні складає 71,3 років; у чоловіків – 66,39 років у жінок – 76,22 років. У 2021 році середня тривалість життя в Євросоюзі для тих, хто народився на території ЄС, склала 80,1 рік: жінки 82,9 років, чоловіки 77,2 років. Різниця у тривалості життя в Україні та країнах Західної Європи становить 10,8 та 6,68 року для чоловічого та жіночого населення відповідно.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Психологічні умови формування творчої особистості здобувача вищої освіти
    (2025-11-27) Красильник, Ю. С.; Мороз, І. М.; Калениченко, Р. А.
    У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз психологічних умов формування творчої особистості здобувача вищої освіти в контексті освітніх трансформацій. Креативність розглядається як інтегральна характеристика, що поєднує когнітивні, мотиваційні, емоційно-вольові та ціннісні компоненти й визначає здатність особистості до генерування нових ідей, створення оригінальних рішень і продуктивної діяльності в умовах невизначеності. З опорою на діяльнісний, гуманістичний, когнітивний та соціально-психологічний підходи окреслено засади розвитку творчого потенціалу здобувачів вищої освіти. Визначено психологічні умови, що забезпечують формування творчої особистості: внутрішня мотивація та орієнтація на саморозвиток; суб’єктність, автономія та відповідальність здобувача; розвиток креативного й критичного мислення; сформованість навичок саморегуляції, планування і рефлексії; емоційна стійкість, толерантність до невизначеності та здатність до подолання стресу. Підкреслено значущість психологічно безпечного, підтримувального й партнерського освітнього середовища, у межах якого реалізуються фасилітативні, тьюторські, коучингові та едвайзингові технології. Показано, що сучасні освітні інновації розширюють можливості для творчої діяльності, сприяють індивідуалізації навчання та активізації самопізнання, самостійності й інноваційної активності студентів. Зроблено висновок, що узгоджена дія психологічних умов у поєднанні з модернізацією змісту і технологій вищої освіти створює сприятливе середовище для становлення здобувачів як креативних, автономних і соціально відповідальних особистостей. Окреслено перспективи подальших досліджень, пов’язані з емпіричним підтвердженням ефективності визначених умов та розробленням практико орієнтованих програм розвитку креативності у вищій школі.
  • listelement.badge.dso-typeДокумент,
    Кластеризація у сфері житлового господарства як інструмент соціально-економічного відновлення громад (на прикладі проєкту НОРЕ)
    (КНУБА, 2025-11) Лаврухіна, Катерина; Кравчук, Олександр
    Сучасні виклики, пов’язані з руйнуванням житлової інфраструктури та необхідністю відновлення постраждалих громад, актуалізують пошук ефективних механізмів управління у сфері житлового господарства. Одним із перспективних підходів є кластеризація, яка передбачає формування взаємопов’язаних мереж між органами місцевого самоврядування, підприємствами, громадськими організаціями, мешканцями та донорами для досягнення спільних соціально-економічних цілей. У межах реалізації Проєкту «Ремонт житла для відновлення прав і можливостей людей (НОРЕ) кластеризація багатоквартирних будинків розглядається як інноваційний інструмент консолідації ресурсів, підвищення ефективності управління та відновлення житлового фонду на засадах партнерства. Такий підхід сприяє розвитку системи кластерних ініціатив дозволяє забезпечити синергію між наукою, бізнесом і владою, активізувати інвестиційні процеси та створити умови для сталого розвитку житлово-комунальної сфери на регіональному рівні.